Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 De er 7 år og snart 6 år. Jeg er alene med dem. De må desverre sove på samme rom, men har køyeseng. De legger seg rundt halv åtte, men holder det gjerne gående til halv ni ni inne på rommet før de sover. Jeg har vanskelig for å få dem opp på morran i uka, så derfor legger de seg så tidlig. Jenta(den eldste) trenger en del søvn. I dag fikk de være oppe lengre, men de ligger inne på rommet å holder et helvete(mildt sagt) den ene erter den andre, og den andre suttrer fordi han blir erta. Jeg har prøvd å ta fra de goder, men det nytter ikke.. HJELP????
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 Jeg har i perioder lagt en av barna i vår seng for deretter å flytte over når vi legger oss, av akkurat samme grunn...di har det alt for gøy og aaaalt for langt ut på kvldene. Nå er mine betraktelig yngre enn dine da (2 og 4 år). Nå har det gått bra en god stund, så nå legger de seg sammen og finner raskt roen.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 Vurderer å gjøre det samme igrunn. Kanskje med annenhverdag på de, altså, at de bytter på å sovne i min seng... Jeg kjenner tålmodigheten min er riiiiimelig tynnslitt til tider.. I helgene er det jo greit, men ikke midt i uka...de er så trøtte på morran HI
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #4 Skrevet 22. januar 2011 Jeg har også slitt med legginga av mine to, på samme måte som med dine. Mine er jo yngre, snart 3 og 4, og klistremerkeordning funket på dem. Hver kveld de sovnet uten tull og tøys fikk de velge et klistremerke om morgenen. Hvert 10. merke så fikk de en overaskelse (noe billig og enkelt var nok her hos oss). Nå etter noen uker med dette, så legger de seg uten tull og uten klistremerkeordning DEILIG!!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #5 Skrevet 22. januar 2011 Oj...kanskje det var en ide tusen takk... skal ta meg en prat med dem i morra, så kanskje vi kan begynne på mandag allerede Tusen takk igjen HI
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #6 Skrevet 22. januar 2011 Mine er 2,5 og 4,5. Vi legger først minsta kl 19, og deretter eldste kl 19.30. Da har minsta sovnet og eldste er trøtt, samt at han blir stolt for at han får være oppe lenger fordi han er eldst så han legger seg uten å forstyrre lillesøster. De sover for tiden i samme seng (dobbeltseng). Kan trygt si at jeg gleder med til de får hvert sitt rom om noen uker : )
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #7 Skrevet 22. januar 2011 Hva gjør man ikke for å få barna til å sovne. GJør det, så du selv får slappe av litt. Når du har mer overskudd så begynner du å trene dem til å sovne i sengene sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå