Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Hvordan ser dere på vekten? Altså hvis dere veier f.eks. 64, 7 en dag og neste gang dere veier dere er den 65,2. Er det likevel stabil vekt? Veier dere da 65 kg "hele tiden" på en måte? Regnes den som stabil selv om den svinger med noen hundre gram? Jeg var 300 g mer fra en dag til noen dager etterpå, og da tenkte jeg "oi, jeg har lagt på meg". Men det er jo gjerne ikke så bra? :-S
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 Jeg veier 50-52 kg (ikke nå som jeg er gravid da), og går opp og ned mellom det hele tiden, har aldri tenkt noe anna enn at det er ganske så stabilt. Du veier jo f.eks mer på kvelden enn rett etter du har stått opp.
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 Hæ? Hva hvis du drikker en halvliter vann da? Da veier du jo 500 g mer etterpå. Det går jo ikke an å telle gram når man slanker seg.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #4 Skrevet 22. januar 2011 Du har ikke lagt på deg før buksene har blitt for små! Ingen har helt stabil vekt, særlig vi kvinner svinger gjennom syklusen. Jeg har ganske mye vann i kroppen rett før mensen, da lager sokkene søkk i leggene og jeg veier over en kilo mer enn uka etter mensen.. Kvelden etter en dag du har spist og drukket mye og kanskje ikke har bæsjet veier du mer enn etter en dag du ikke har spist så mye og bæsjet to ganger Så lenge du bruker samme størrelse i klær hele tiden er den svinging i vekten på ihvertfall 2 kilo helt normalt.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #5 Skrevet 22. januar 2011 Jeg går jo ikke rundt og veier meg hele tida. Helst aldri for min del. Man merker vektoppgang ved at klærne blir for små. Og alle varierer litt i vekt hele tiden. Men om man lar vær å veie seg er det lettere å ikke tenke sånn som du beskriver det HI.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #6 Skrevet 22. januar 2011 Hvor i verden er du fra For det første er ikke liter og dl det samme som kg for det andre så blir du ikke ,5 kilo tyngre når du drikker den mengden. Prøv å vei deg før og etter du har bæsjet noen kilo :-) du veier det samme
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #7 Skrevet 22. januar 2011 Lukter jeg på ein sjokolade er vekta oppe i 2 kilo.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #8 Skrevet 22. januar 2011 Jeg slanker meg ikke. Er naturlig slang og kan dessverre spise hva som helst uten å tenke på vekten (det er jo dumt, for da er det lett å tilegge seg usunne vaner). Jeg er ofte 47 kg om morningen og ofte 49 kg om kvelden. Tenker ikke over det. Er 164 cm høy- ikke store jenta.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #9 Skrevet 22. januar 2011 Regner med at du sikter til det om du drikker en halv liter vann innlegget litt lenger oppe. Det var ikke jeg som skrev det, men dette syntes jeg nesten ble litt flaut for deg. For liter/dl og kg/gr er likt når det gjelder vann. Dvs 1 liter vann = 1 kg vann og en halv liter er 500 gr vann.... Men 500 gr er jo 0,5 kg og ikkje 5 kg som du skriver. Så er vell neppe den andre personen som ikke kan måleenhetene men du...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #10 Skrevet 22. januar 2011 Svinger mellom 62-64.5 kg. Er 173 cm høy.
Gjest lillemamsi Skrevet 22. januar 2011 #11 Skrevet 22. januar 2011 Jeg aner ikke hva jeg veier, tror ikke vi har vekt en gang. Var hos legen her om dagen og da måtte jeg veie meg. 55kg. Hadde ikke hatt noe for meg å si om det var 50 eller 60 kg, Jeg ser bra ut, og klærne mine passer meg! Spiser det jeg vil og trener ikke for å holde meg slank. Men for å være sunn og frisk så jeg kan bli en sprek gammel bestemor en dag. Er bare 25 år enda da men...hehe
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #12 Skrevet 22. januar 2011 Takk for svar alle sammen=) Har mensen denne uken så er sikkert derfor. Men det er greit å vite at et par kg er greit og stabilt. Klesstørrelsen er den samme hele tiden, det vil si jeg har jo gått ned en del i det siste så nå begynner de å bli litt store. Men jeg håper jeg kan klare å stabilisere vekten, for kroppen min har alltid vært i jojomodus. Nå nærmer jeg meg målet og da er det greit å kunne bevare vekten. hi
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #13 Skrevet 22. januar 2011 Jeg slanker meg ikke, er 163 og vekta svinger mellom 61 og 63. Man veier som regel mer på kvelden enn på morgenen så skal du se på vekten er det lurt å veie seg noenlunde samme tid hver gang.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #14 Skrevet 22. januar 2011 Var ikke jeg som svarte før. Men 0,5 l (5 dl) vann veier 500 g da massetettheten for vann er 1,00 * 10^3 kg/m^3. Tenk deg at du har en nøyaktig vekt og veier deg, la oss si at du veier 50 kg. Hvis du da holder 0,5 L vann i ett glass i hånden og går opp på vekta igjen, tror du da ikke du vil veie 0,5 kg (+ vekten av glasset) mer? Så da viser vekten ca. 50,5 kg. Og hvis du da drikker vannet mens du står på vekta, skulle vekten di da gå ned? Og hvis du hadde en nøyaktig nok vekt kunne du sikkert også se en forskjell før og etter du gikk på do.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #15 Skrevet 22. januar 2011 Jeg veier meg alltid når jeg står opp, men etter jeg har vært på do=) hi
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #16 Skrevet 22. januar 2011 Jeg går litt opp og ned i vekt... Ligger nå mellom 57-54, når det kommer opp på 57,6-9 så tenker jeg oi, hva har jeg spist. Og når den kommer 55- så tenker jeg at jeg må spise litt mer.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #17 Skrevet 23. januar 2011 Jeg er 181 og veier 59 kilo i gj.snitt. Vekta er jo forskjellig fra morgen til kveld, og om jeg har spist mye mat eller lite, går fra 57-62 kg noen dager. Men jeg skulle ønske jeg kunne gå opp litt i vekt, veit det er helt feil å klage på å ikke kunne gå opp i vekt. Men har veid det samme i 10år.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #18 Skrevet 23. januar 2011 Slanker meg ikke, men veier meg iblant for å ha ca oversikt. Har nemlig et problem med at jeg lett går ned i vekt, så om jeg plutselig er under 55 kg (trives best mellom 56 og 59) tar jeg det som et tegn på at jeg ikke spiser nok.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #19 Skrevet 23. januar 2011 Jeg veier mellom 51-53,kommer helt an på hvor jeg er i syklusen og om jeg har hatt flere dager med god mat vrs "kjedelig" mat:-) Jeg bryr meg ikke,og mener jeg ikke har lagt på meg når jeg nærmer meg 53,for det svinger hele tiden:)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 23. januar 2011 #20 Skrevet 23. januar 2011 Min vekt varierer med opp til 2 kg, alt ettersom som mattinntak og tid på måneden. Jeg kan på det letteste veie 65 kg, og på det tyngste opp i 67 kg. De dagene jeg er oppe i 67 kg er som regel en kombinasjon av at mensen er like om hjørne/første 1-2 dagene + at jeg har spist mye av mat som har vært ganske salt slik at jeg får mer vann i kroppen. De dagene jeg er ned i 65 er det gjerne dagene rett etter mensen, og jeg har hatt et normalt matinntak av mat som ikke er noe videre salt. Nå vil jeg gjerne ned en 3 kg til, men har lagt "stabilt" på ca 66 kg +/- 1 kg, i 2-3 måneder.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 23. januar 2011 #21 Skrevet 23. januar 2011 Dette er morgenvekt altså, man vil jo alltid veie mer på kvelden enn om morgningen ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå