Gå til innhold

Folk som drar på barselbesøk med smitte burde.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel jeg er så sint at jeg har noen ideer som nok er å trekke saken litt for langt. Men tenker folk ikke på andre i det hele tatt lengre?

Datteren min er ikke to uker gammel enda. Nå er hun pottetett, har problemer med å spise fordi hun er så tett, kaster opp og er i det hele og store i elendig form. Legevakten vil legge henne inn om ting ikke forbedrer seg til i morgen. Morshjertet mitt blør skikkelig når jeg ser på henne. Og alt dette fordi en venninne på død og liv ville se henne før hun ble for stor.

Hun inviterte seg selv, kommer på besøk med datteren sin og presterer å si mens hun sitter her at både hun og datteren var på vei til å bli skikkelig syk så de følte de måtte forte seg å hilse på før sykdommen brøt skikkelig ut.

Går det an å være så totalt hjernedød? Dette er dessverre ikke første gangen det skjer. Jeg vurderte å sende henne en melding og si at de måtte komme så sant de var friske begge to, men mannen min sa at det var da unøvendig. Ingen som dro på barselbesøk når de var syke.

Fy f... som jeg angrer nå.

Jeg må få sagt i fra til henne på en eller annen måte, ellers kommer jeg til å bære nag for dette. Men hvordan gjør jeg det på en "hyggelig" måte? Nå har jeg bare mest lyst til å bite hode av dama.

Vi skal ha takstmann her på mandag og fotograf på onsdag og attpå til er både mannen min og jeg blitt sengeliggende pga av dette. Verst er det uansett å se lillemor være så dårlig.

Kan ikke folk begynne å tenke seg litt om før de drar på besøk til folk når de VET at de er syke eller på vei til å bli det. Forbanna egoister.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig enig med deg. Det er så utrolig unødvendig å komme på besøk når en vet at en selv eller barna er syke! Uansett om det er barselbesøk eller ellers. Man gir beskjed og spør om det er greit om man kommer likevel i så fall. Og holder seg unna om man får et nei.

Når det gjelder venninnen din, så hadde jeg ventet til hun spurte deg hvordan det går, og sagt helt ærlig hvordan det går med dere. Hun vil antagelig godt skjønne hvorfor dere er dårlig, uten at du må si noe mer om det.

Ellers så går det nok bra med babyen din. Dersom du vil ha flere barn i fremtiden, så må du nok belage deg på å ha en baby som blir ofte/mye syk i starten fordi h*n blir smittet av storesøster. De små tåler ganske mye, og babyen din tåler nok helt fin å være forkjølet. Du får heve enden av sengen der hun ligger med hode, gi saltvannsoppløsning og bruke snørrsugeren masse. God bedring :-)

Skrevet

Synes dette er helt sykt... Vi fikk hilse på niesen vår på intensiven da hun var 24 timer gammel, men fikk ikke sett henne igjen på nesten to måneder pga vi var syke. Det er litt trist, men det er bedre at vi prøver å unngå å smitte vesla.

Trodde det var vanlig folkeskikk å ikke reise rundt på besøk hvis man var syk, speseielt ikke barselbesøk...

Skrevet

Babyen blir jo ikke smittet ved at to som er litt småforkjøla sitter i samme rom som henne.....

Så med mindre de har kost veldig med henne eller nyst henne opp i ansiktet, kan det godt hende hu har blitt smittet av noen helt andre!

Mannen min var potte tett da datteren vår ble født. han fikk da fint være med på KS allikevel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...