Pia 82 Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Hei, Jeg tok en graviditetstest i dag, i dag var også forventet mens. Den viste en tydelig kontrollinje umiddelbart. Etter ca 5 minutter kunne jeg se antydning til test-streken også, i rosa farge. Den ble bare sterkere og sterkere, etter 15-20 minutter var det en ordentlig synlig teststrek der. Det står i bruksanvisningen at positivt testresultat kan observeres fra mellom 40 sek til 5 min. Som jeg har lest skal man ikke lese av testresultatet etter at testpinnen har ligget over tiden. I bruksanvisningen står det videre at "les av testresultatene innen 30 minutter" Det var altså en tydelig strek innen 30 minutter, men kun såvidt antydning ved 5 min.. Noen som vet å tyde dette?
NostraStoria Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 Hadde ikke stolt på den nei. Jeg skjønner ikke greia med alle som kjøper tester med strektydning på, virker mer stressende enn digital?
Pia 82 Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2011 Ja, det er jeg enig i:-) Grunnen til at jeg kjøpte var at de skal være like sikre, samtidig mye billigere. Men, når den kan gi så tvetydig svar er det som du sier mer stress.. Neste gang blir det digital:-)
Blå03, Blå 09, Rosa11 Skrevet 22. januar 2011 #4 Skrevet 22. januar 2011 Hei! Jeg testet meg selv 4 dager før jeg skulle ha mens, med en sånn billig test på + og - tegn. Etter 5 min var det kun en strek der... Etter 10 min, med skikkelig godvilje, kunne jeg skimte en svaaaaake skyggestrek... Etter 30 min var den ganske synlig positiv. Jeg, som du, mistenkte at det var feil fordi jeg leste av så lenge i etterkant. Dagen etter tok jeg en digital med ukeindikator fra CB. Den viste fort "ikke gravid". Da ble jeg litt småstressa og tok en ny billigtest.... Den fikk samme resultat som første gangen. 2 dager etter dette tok jeg nok en billigtest, og denne viste tydelig positiv ) Nå er jeg 10 uker på vei! Større sjanse for at negativ test egentlig er positiv, enn at positiv egentlig er negativ... Uansett hvor svak streken er. Ta en test til, og får du samme resultat da, ville jeg antatt at du er gravid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå