Gå til innhold

Dere andre "storfamilier" med 3-4-5 barn, ang ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en iskald vinter i fjor, en skuffende kald sommer og en ny kald vinter, så begynner det å friste veldig med en tur sydover. Med to skolebarn og det faktum at jeg er lærer selv (og nyansatt sådan), så må vi belage oss på å reise i en fellesferie i så fall. Det jeg lurer på er sånn ca hvor mye penger noe sånt koster? Vi har fire barn som i sommer vil være i alderen ca 2-8 år. Vil det holde med ca 40 000 kr tror dere for 2 uker? Da tenker jeg på både reise/opphold og mat/opplevelser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg har ikke så mye erfaring selv, men min bestemor (hun er ca 60år) reiser mye både i jobb sammenheng og privat, hun fortalte meg da jeg lurte på det samme at det lønner seg iallefall om en tenker Grand canaria og kjøpe hotell med all inclusive. Dette fordi mat ute på resturant har blitt fryktelig dyrt. sist var hun på et riu hotel(tror det var det). Da brukte hun kun 100euro på en uke dette var drinker med bassenget og lunsj om hun ikke orket å gå inn for å spise samt flasker med vann og 1 middag ute med to hun ble kjent med alt annet var betalt på forhånd. hun sa at man fort betalte 10-20 euro pr rett på restaurant nå der nede så det hadde blitt fryktelig dyrt om en f.eks bare lånte rom å belaget seg på å spise ute.

http://www.riu.com/en/Paises/spain/gran-canaria/clubhotel-riu-vistamar/todo-incluido.jsp#section

Fant faktisk hotellet se linken :) Lykke til med valg av ferie.

Skrevet

Vi har foreløbig valgt å holde oss unna "syden" fordi bare tanken på reisen med fire små har fått meg helt svett i toppen ;)