Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Vi har stresset 1 år med å legge ungen vår. Hun nektet å sove i sin seng, sove på sitt rom og hun skulle kun sove på puppen. Så når hun ble 1 år for noen dager siden fikk jeg rett og slett nok, trøtt og sliten var jeg også. Jeg kjøpte meg en BeSafe opal seng med bein som vugger barnet i søvn. Når hun var baby fikk vi hun kun til å sove i vugga derfor ville jeg prøve denne senga. Nå bruker jeg 2 minutter på å legge hun hver kveld. Hun sover hele natten, vist hun våkner så trenger jeg bare vugge litt i sengå så sovner hun igjen.. Det føles som jeg har død og komt til himmelen. Den senga er til å anbefale
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 Flott at dere fant noe som funket - men.. jeg er litt skeptisk. Hvor lenge skal ungen være avhengig av å bli vugget i søvn? Enkelte ting tror jeg er utrolig vanskelig å venne av med, spesielt i sove-/innsovningssituasjoner.. Og når barnet er passert ett år og ikke kan sovne ved egen hjelp.. Men må jo være en lettelse å ha bedre netter nå etter å ha slitt med det så lenge:)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 Tror ikke det er mulig å få kjøpt den senga lengre? er ikke den fryktelig gammel?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #4 Skrevet 22. januar 2011 Eller kjøpe Brio-knotter til å feste under senga til kr 49. Fungerer også utmerket. Vil forøvrig sterkt anbefale deg å lære barnet ditt å sovne selv. Det er det beste for både deg og barnet. Jeg rugget/ammet største her i 1,5 år, men først etter at jeg tok meg selv i nakken og fikk en slutt på dette, begynte hun virkelig å trives i senga si og kose seg hele natten igjennom. Nå legger vi henne og går ut av rommet, og hører hun styrer litt med kosedyrene sine før hun legger seg til å sove. Og hvis hun våkner om natta, så roper hun ikke på oss, men snur seg rundt og sover videre. Hun er nå 20 mnd. Vesla på 6 mnd har ALDRI opplevd å bli rugget eller ammet i søvn for å si det sånn:)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #5 Skrevet 22. januar 2011 Jeg trenger ikke vugge hun mye før hun sovner. Vi skal kun vugge en liten stund fram til hun er vand med senga si. Så skal vi vugge mindre og mindre for hver gang til hun sovner av seg sjøl. Di selger BeSafe sengene enda noen plasser, men er vanskelig å få tak i. Vi fikk tak i vår på finn.no, nesten ikke brukt. Så brukte vi madressen vi hadde til seng vi kjøpte da hun var baby. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå