Gå til innhold

utrolig provosert av helsepersonell!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne av meg har mest sannsynlig en arvelig feil som gjør at bekkenet er for smalt til å føde. Eneste måten å finne ut av dette er med røntgen, men nå har hun fått beskjed om at hun ikke vil få røntgen før hun går i fødsel, fordi hun likesågodt kan bestille plass til barnet på kreftavdelingen, for han kommer til å få leukemi. Dermed er hun sendt hjem for å vente på vanlig fødsel, selv om ingen kvinner på hennes mors side har kunnet føde vanlig. Hvorfor ikke planlegge KS i utgangspunktet da, hvis de ikke vil ta bilde av henne?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hun kan jo ta privat RTG da:)

Skrevet

Hva heter denne arvelige feilen og har hun noen diagnose på det?

Skrevet

Ikke så lett å ta det steget, når den som har sagt dette er så bastant på at det er så farlig ;)

selv om hun vet med seg selv at dette er MEGET overdrevet sagt, så blir man jo litt rådvill. Hun er rett rundt termin, og man blir jo ekstra sårbar og redd for å gjøre feil..

Skrevet

Jeg vet ikke, jeg vet bare at hverken mor eller bestemor har klart å føde vaginalt pga noe feil med bekkenet.

Skrevet

Be henne ta kontakt med et annet sykehus/fødeavdeling.. Hvor i landet kommer hun fra? kan anbefale Gjøvik sykehus, der blir hun møtt med forståelse.

Skrevet

Jeg skal ta ct-pelvimetri om tre uker å er da 34 uker på vei... det er liten strålerisiko ved denne prosedyren.

Skrevet

Jeg ble også bedt om å ta røntgen for å finne ut mtp bekkenet mitt, fordi barnet lå i sete-/tverrleie. Nektet, da jeg ikke ønsket det. Og fikk innvilget planlagt ks etter en telefon til overlegen på avdelingen på sykehuset. Så tydelig at det varierer.... dette var forresten i Drammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...