Gå til innhold

Legesjekken etter fødselen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pleier legen å sjekke på 6 ukers sjekken etter fødselen??? (mors sjekk altså..) Underlivskontroll? Jern i blodet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prate litt med deg om hvordan du har det etter fødselen. Kontroller etter behov/ditt ønske.

Skrevet

Er det ikke noen faste ting som bør sjekkes etter en fødsel? Hva sjekket hun/han hos deg?

Skrevet

Prevensjon!

Underlivssjekk (ihvertfall hos min lege)

Skrevet

Prevensjon, først og fremst.

Fikk også sjekka underlivet selv om det egentlig ikke var nødvendig, men det var greit at jeg gjorde det da legen oppdaget at de hadde klart å sy meg meg tråd som ikke løser seg opp av seg selv. Måtte ta stingene seks uker etter fødsel, grøss og gru det var jævlig.

Skrevet

Au..huff da. Tenk at de ikke fortalte deg dette...

Skrevet

Nevnte det til jm nå på kontroll nå siden jeg snart skal føde på nytt, og hun sa at sånt skal ikke skje. De skal ikke bruke sånn tråd uansett. Vet ikke hvem sin feil det er, men det vel derfor jeg ikke fikk beskjed, fordi de ikke visste om det? vet ikke jeg..

Skrevet

Jeg har 6-ukers kontroll på mandag, og gruer meg, for jeg skal til en turnuslege som jeg aldri har truffet før. Fastlegen er i permisjon, vikarlegen hadde ikke ledig time før i slutten av februar, så sånn ble det bare siden jeg har glemt å bestille time før. Det er også en mann, og skal jeg snakke om ammeproblemer, hvordan jeg føler meg som mor, osv med en fremmed mann?? Huff, gruer meg, men det går sikkert helt fint! Og om ikke, skal jeg dra til jordmor å snakke med dem, de vet hvertfall hva de snakker om :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...