AnneKristin&gullet i magen Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Vi har begynt å venne 3 åringen vår av med bleier idag. Han bruker kun bleien til å tisse i, bæsje har han gjort på do i mange dager... Nå har han tisset på seg 5 ganger idag, jeg ber han om å si fra når han må tisse, men han sier først fra etter at han har tisset. Er det sånn at han ikke skjønner poenget med å tisse på do, eller er det at han ikke rekker å reagere før det kommer? Hvordan kan jeg best lære han til å tisse på do? Kan det være at han ikke er moden ennå? Eller må jeg bare ha litt tålmodighet?
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 Akkurat sånn er det her også. Sier ifra etter å ha giddet. Håper noen har noe tips!
mai mammaen til to Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 min 2.5 åring sluttet i høst. jeg begynte å bare la han gå uten i truse. fulgte han på do jevnlig men var ikke alltid han ville på do. så det var MANGE uhell i løpet av dagene. men det tok ikke mange dagene før han sa han måtte tisse. vi måtte da løpe til doen for det kom veldig fort da... jeg ville iallefall bare prøvd å ta han jevnlig på do. en gang i timen ev halvtimen.. belønn med klistremerker og stor applaus..( stor jubel er den beste belønningen her i huset. enda må han rope til alle at han har tisset/bæsjet doen.. da blir det jublene aplaus..) i starten sa jeg at han skulle få en is hvis han tisset doen. hehe kanskje ikke helt pedagogisk riktig men jammen som han tisset do. hehe
Gjest ronja røverdatter Skrevet 22. januar 2011 #4 Skrevet 22. januar 2011 Du kan antageligvis ikke forvente at han sier i fra selv, i alle fall ikke hvis han ikke er veldig klar for å slutte. Så sett ham på do eller potte med jevne mellomrom og pass på å bli veldig glad når han tisser på do, men ikke lag noe styr når det går galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå