02,05 og 12, haaper vi:) Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Jeg hadde en ma 23oktober 2010:(( da var jeg 9 uker paa vei ca. İ dag er det altsaa 13 uker siden. Jeg har gatt pa 2 kurer som heter Farlutal 5 mg(medroksiprogesteron) fordi blodprövene mine viste hormoner paa avveie sa legen, hva naa d betyr... Ogsaa har jeg faatt höyt blodtrykk da:( Kan det ha noe aa si?? Noen som kan hjelpe?? Please!
Hege72 Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Hei! Farlutal utsetter mensen med opptil flere måneder. Varigheten kommer ann på hvor lenge du har gått på Farlutal. Etter en MA er det vanlig å få tilbake mensen etter 4-6 uker. Håper mensen er i annmarsj! Lykke til!
02,05 og 12, haaper vi:) Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2011 Tusen takk Hege72!! Lurer paa hvorfor legen ga meg d da?? Jeg var hos henne pga at mensen ikke kom igang, etter blodpröver sa hun at hormonene mine var i skikkelig ulage og ga meg da Farlutal for 6 dager. Lurer paa naar mensen kommer naa jeg??? Naa er d 4mnd siden ma! Skikkelig humörsyk er jeg ogsaa:( sukk sukk:/
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 Huff jeg har vært akkurat der. Etter MA i uke 13 fikk jeg ikke mensen. Det gikk uker og måneder. Jeg var til mange undersøkelser der de sa at det var noe kluss med hormonene. Kunne ligne en tidlig overgangsalder. Grøss....da kan man jo ikke få barn, så jeg var langt nede. Etter 12 mnd utem mens så var jeg til en kikkhulloperasjon der de gikk inn i livmor. Konklusjonen var at alt så nesten normalt bare at jeg hadde ekstremt tynne slimhinner. Noe som bekreftet hormonforstyrrelsene. (Har aldri hatt forstyrrelser før) Men 27 dager etter operasjonen fikk jeg en kraftig mens. Og 12 mnd etterpå hadde jeg ei lita pia. Tro det eller ei! Spurte legen om det kunne være en sammenheng, noe han avkreftet. Men der tror jeg han tar feil. Det var akkurat som man ble kikkstartet igjen. Nå er jeg gravid med nr 2. Føler med deg, det er en forferdelig tid
02,05 og 12, haaper vi:) Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2011 Takk for svarene deres! Jeg har fortsatt ikke faatt mensen da:( Skal snart til Gu igjen og haaper paa en oppklaring der!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå