Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Sønnen nin fikk påvist lus i dag.. Skikkelig ekkelt..har sjekket meg selv og resten av familien men det ser ikke ut som at vi har lus. Men hvor sannsynlig er det da? Og ..sønnen min har gledet seg i over en uke til åå overnatte hos mormor og morfar. Men kan jeg sende han dit med lus da? Tenkte å ta opp i lusekur i kveld, slik at de kan vaske det ut i morgen tidlig. Og smitter lus når man har fått opp i kuren?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 forvil ei... dette opplever vi alle... de kan jo sette lusekuren , men tror det er greit å holde han hjemme pga smittefaren å håndklær, sengetøy etc. Etter at lusekur er tatt må du fortsett sjekke for egg en stund etter.. skikkelig ekkelt!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 Det viktigste er uansett og gre NØYE med lusekam etterpå. Jeg jobber som frisør og ser jo dette problemet fra tid til annen. Jeg vil anbefale alle foreldre og gre barna sine med et hvitt håndkle rundt skuldrene ca 1 gang i uka. Det vil gjøre at man oppdager problemet tidligere og unngår smitte. Ingen stor grunn til at dere andre skal få lus så lenge dere ikke har delt lue eller hårbørste. Legg lue hårbørste,lusekam ol i fryseren og vask sengetøy. Lus klarer seg ikke så veldig lenge utenfor kroppen,men kan faktisk leve i ett par døgn...så det kan nok være lurt og holde han hjemme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå