Gå til innhold

vurderinger før man tar en jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere søker jobb et sted, tenker dere da på mer enn lønn, fint kontor, bonus osv? Er det noen i det hele tatt som tenker på hvordan jobben lar seg kombinere med svangerskap og småbarnsliv (tilrettelegging, fleksitid, velferdsordninger osv).

For meg virker det som folk bli sjokkert over at jobben/sjefen blir umulig når man ikke er i stand til å jobbe som vanlig. De tor at ting skal "ordne seg" når man blir gravid. Naivt, spør du meg. Dette må være klinkende klart før man begynne rå jobbe på et sted.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom jeg skal ta en annen jobb, kommer jeg til å tenke på totalpakken. Dvs lønn, pensjonsordninger, frynsegoder, flexitid, muligheter for hjemmekontor osv. Fint kontor gir jeg nok blaffen i.

Skrevet

Jeg er i en jobb hvor det stadig vekk ringer hodejegere. Jeg jobber nå i et stort firma med gode velferdsordninger og pensjonsordninger. Betalt permisjon over 6G, fleksitid, bonus, grad og lønnsopprykk i permisjonen, lett å gå ned og opp i stilling, hytter, treningstilbud ++

Det er klart jeg vurderer totalpakken hvis jeg skal skifte jobb. Beliggenhet, stessnivå, pensjon, utviklingsmuligheter ol. + lønn selvsagt.

Men, hvis man ikke har jobb fra før føles det kanskje feil å spørre og vurdere slikt?

Skrevet

Ja tenker på alt det og litt til når jeg har skiftet jobb.

Men ser at mange ikke gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...