Gå til innhold

tilrettelegging på jobb - syteinnlegg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg jobber i et veldig stort firma, og er en del av kundeservice-teamet. Dvs jobben min er å organisere transport av varer fram og tilbake i forbinnelse med kundeservicesaker, assistere ansatte med kundeservicesaker (rundt omkring i bedriften) og å hjelpe asatte i byttedisken vår/avløse dem til pause/steppe inn ved sykdom eller på kveldstid. i denne disken kan det lett være 250 kunder innom iløpet av åpningstiden med varer på 40-50 kg, og noen kunder er sinte og frustrerte og svært ubehagelige - og noen-de fleste- er kjempehyggelige! Nå har jordmor vært inne på jobben 2 ganger for å sikre tilrettelegging, men her er problemet: jeg føler ikke det skjer noe!

Jeg prøvde å be om mer kontortid og mindre disk-tid, men sjefen står fast på at køen er viktigst hos oss, og det er ikke mulig å gjøre om på det. Jeg har fått en krakk, og beskjed om å ta pauser en gang i timen - noe sjefen vet ikke går, vi er ofte alene eller bare 2 på jobb med lange køer.

Nå har kroppen min begynt å si fra, med vondt bekken og forkjølelse 3.gang denne vinteren, jeg er rett og slett sliten! Hvordan skal jeg komme igjennom til sjefen slik at hun skjønner at jeg ikke tuller - det er faktisk tungt å stå i 4 timer uten avløsning når man er gravid!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig sjefen din har rett, det eneste stedet han har bruk for din kompetanse er i disken og ikke på kontoret. I så fall nytter det ikke å tilrettelegge, samme hva jordmor sier. Da er sykemelding alternativet.

Skrevet

Feil. Da er svangerskapspenger alternativet.

Forklar saken for jordmor, så får du det.

Skrevet

men stillingen min er i utgangspunktet beskjevet som en kontorjobb :/ men ja, da blir det sykemelding om ikke så lenge da..

Skrevet

Siden det ikke blir noe bra tilrettelegging, vil jeg nok anbefale deg å sykemelde deg, kanskje bare for en periode så sjefen faktisk ser at det er ett reelt problem.,,

Lykke til!

Skrevet

Hei

Du må ikke sykemeldes, du må over på svangerskapspenger. Si f.eks 50%. Du er ikke syk. Om du blir sykmeldt, si ut svangerskapet og si at det er 5 måneder, så har du brukt opp 5 måneder av sykepengerettighetene dine disse 12 månedene (uavhengig av sykemeldingsgrad, 60% eller 100% spiller ingen rolle). Så om du skulle brekke beinet på en komplisert måte etter fødsel eller få en kjip diagnose (si kreft, gud forby) så har du bare 7 måneder igjen med sykepenger, noe som kan velte økonomien din katastrofalt om du skulle bli syk over lengre tid. Når jobben ikke tilrettelegger, er svangerskapspenger det riktige, IKKE sykmelding.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...