Gå til innhold

Er han utro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, for noen dager siden oppdaget jeg at jeg har fått kjønnsvorter. Har hatt ett utbrudd før, men det var for 9 år siden. Må jo si at jeg kun har hatt sex med min samboer de siste 10 årene så for 9 år siden beskyldte jeg han ganske kraftig for å ha vært utro, noe han benektet på det sterkeste. Men nå altså 9 år etter og gravid i 5 mnd så får jeg det igjen. Kan jeg ha hatt dette i kroppen siden sist, eller burde det ringe noen varsel bjeller ang min samboer. Er det noen som har erfaringer på dette, før jeg kommer med nye beskyldninger. Og hva gjør jeg nå, med tanke på behandling og fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjønnsvorter kommer av virus, og har du fått det en gang har du viruset i kroppen og du kan få nye utbrudd. Så det kan vel bety at han ikke nødvendigvis har vært utro, men at viruset har ligget latent. Dersom det er utbrudd ved fødsel sies det at barnet kan bli smittet, men jeg vet ikke hvor vanlig dette er. Gjør noen søk på nettet eller snakk med legen. Og det hadde kanskje vært greit å hatt en samtale med mannen din også..?

Skrevet

Nei, han har nok ikke vært utro. Kjønnsvorter kommer og går. Vi sliter selv med det. Det kan gå lange perioder mellom hver gang man får utrbrudd, men dersom man først har fått det en gang så er man smittet for livet. Kroppen kverker seg som regel med vortene selv, men dersom de plager deg kan du kontakte legen din å få et middel du kan smøre på slik at de forsvinner.

Skrevet

Dette hadde jeg også for 10 år siden, og har ikke hatt utbrudd siden - før jeg ble gravid for 2 år siden.

Det virker som immunforsvaret i kroppen gikk litt ned da jeg var gravid, så det kommer lettere utbrudd av både vanlige vorter og kjønnsvorter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...