Gå til innhold

SA / MA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppfattet dere SA/MA? Hvordan begynte det og når blødde du skikkelig?Hvordan var smertene?Varte det lenge?Hvordan var blodet?

Noen som har blødd friskt blod og litt utflod i uke 10 i flere dager og likevel det har gått bra med?

Livredd,og blør såvidt friskt blod på dag 2 nå,og er 10 uker på vei :/

Ikke smerter,men menssmerter(lite),murringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg blødde bare litt i uke 12 - fosteret var dødt i uke 8.

Det du må gjøre er å kontakte legen/sykehuset slik at du får undersøkt det.

Skrevet

Har ringt både lege og legevakt og fått beskjed om å vente t over helga.

Jeg ser bare blod på papiret når jeg tørker meg og ikke i do f.eks.

Ikke når jeg dusjer heller...

Får vel UL til uke håper jeg... :/

Men : Jeg har funne hjertelyd i uke 9 og igår... ?

Skrevet

Begynte å få influensaliknende symptomer i uke 11, samme kvelden oppdaget jeg en liten mengde blod i truseinnlegget - både friskt og gammelt. Ingen smerter i det hele tatt, blødde minimalt det påfølgende halve døgnet før legetime. Fikk henvisning til gyn. undersøkelse v/innvendig ultralyd etter legetimen og det ble påvist en inkomplett abort - spira hadde gått til grunne veldig tidlig i sv.skapet, kun morkaka hadde vokst, samtidig ble det naturligvis avdekket en del blodansamlinger.

Ta kontakt med lege for å få en undersøkelse - blødninger underveis i svangerskapet skal alltid følges opp.

Skrevet

Krysser fingrene for deg kjære deg!!

Skrevet

Takk Frøken Lykkelig :)

Skrevet

Merket ingenting, blødde ikke, det ble oppdaget på ultralyd i uke 12 at babyen hadde vært død i 4 uker. Dette var altså en MA.

I starten av dette svangerskapet blødde jeg, men alt har gått fint. Trøst deg med at tidlig blødning er veldig vanlig. I mitt tilfelle lå morkaka litt foran åpningen, og da denne begynte å trekke seg unna åpningen (noe den skal og bør gjøre), så kom det blødninger. Andre igjen har festeblødninger, andre er gravide med tvillinger der den ene går bort veldig tidlig... det er mange grunner til at du blør i svangerskapet.

Hvis du hører hjertelyd med doppler så betyr jo dette at babyen lever i hvert fall. Men få deg en ul på mandag så får du det sjekket ut. Lykke til!

Skrevet

Kjære deg!

Jeg ville brukt litt penger på en privat ul idag hvis jeg var deg.Eller kontakte sykehuset ditt og si du ikke blir hørt hos legen.Det gjorde jeg i uke 11 og de tok meg inn tiltross for at legen og legevakt nektet.

Masse lykke til!klemmer

Skrevet

1.gang gravid: MA: Oppdaget ingenting. Ble oppdaget på ul.

2.gang gravid: fødte min sønn. Litt blødninger som deg uke 6,14,15 bare da jeg tørket.

3.gang gravid: SA: Blødinger og mistet.

Lykke til!! Håper alt er vel med den lille. :)

Skrevet

ca 5 timer til nærmerste plass å ta UL,og de har stengt i helga :/

Men tror det verste nå...

Får bare håpe at det går bra neste gang kanskje da...

Skrevet

Graviditet 1: Småblødninger rundt uke 6-7 og mye rundt uke 35, fødte en frisk sønn på temrindagen.

Graviditet 2: Masse småblødninger rundt uke 7-8, også friskt blod, og mye murringer i magen. Litt mer blødning rundt uke 11-12. Fødte en frisk gutt rett før termindagen.

Graviditet 3: Bgynte å småblø i uke 5. Ble mer og mer blod, og en del magesmerter, kom store klumper med blod tredje dagen og det gikk galt.

Graviditet 4: Begynte med småblødninger rundt uke 6, både en del friskt blod og rosa og brun utflod, hadde store magesmerter. Blødde igjen rundt uke 8, 10, 11 og 13. Fødte en frisk gutt noen dager over termin.

Graviditet 5: Småblødninger rundt uke 5, 8 og 12. Fødte en frisk jente noen dager over termin.

Håper det går bra med deg da! Dersom du har hørt hjertelyd etter 9 uker, så er det liten risiko for en MA i hvertfall. Håper du kommer deg til tidig UL, det er få ting som er verre enn å ikke få svar når man går slik. Masse lykke til :-)

Skrevet

har du hørt hjertelyd er de gode odds, da levde jo babyen.

Jeg har hatt både sa og ma, med sa ikke noe blod, fosteret bare dødt inne i meg, så det på ul. med sa så var det noen småblødinger rundt uke 6-7 og når jeg sjekket det (etter helgen forøvrig, ikke noe stress, går de galt er det ingen ting en lege kan gjøre nå uansett) så var det ikke noe foster der lenger. Lykke til uansett.

Skrevet

1.gang: Litt blødning, men ingen smerter uke 13, fikk etter litt om og men UL, fosteret muligens dødt i 4 uker utifra størrelsen.

2.gang: Ingen blødning eller smerter. Uke 11. Hadde sett hjertet slå på UL to uker tidligere.

Som sagt over gode odds når du har hørt hjertelyden nylig. Men, blødninger skal undersøkes, ikke slå deg til ro med noe annet!

Lykke til:)

Skrevet

Jeg hadde en Sa i uke 6. da var det ikke annet enn litt rosa i utfloden på papiret.. ingen smerte el noe.. jeg ringte og fikk ul på minuttet.. de såg bare en tom plommesekk.. og 4-5 timer senere så kom alt ut av seg selv..

i dette svangerskapet så har jeg hatt 3 skikkelige blødninger med smerter og alt som hører til. vært på ul hver gang og hjertet har slått.. :)

blødningene var i uke 5 + 1, 5 + 6 og 7 + 5. ( fikk ikke ul da jeg var 5 + 1 da. var litt for tidlig det.)

nå er jeg 25 + 3 og alt står bra til med den lille..

jeg ønsker deg all lykke til..

de sier jo at så lenge man har hørt ( eller sett) hjertet så er oddsene bra..

jeg håper du får ul snart så du får et svar så fort som mulig.

Skrevet

1. MA: Begynte å blø en del, ingen smerter. UL viste det hadde vært dødt i 5 uker (skulle ha vært 10+0)

2. MA: Var redd på grunn av 1. MA fikk UL 9+5, vært dødt i 5 uker. Hadde verken blødd eller hatt smerter.

3. MA: Blødde litt 7+0, maste om UL, men fikk det ikke før 9+4 på grunn av ferie avvikling. Hadde vært dødt i 5 uker. Blødningen skyldes ikke at spiren hadde dødt, men morkaken hadde fortsatt å vokse selv om spiren hadde død og lå over livmoråpningen, og denne plasseringen skyldes blødningen.

Uansett, KOM DEG TIL LEGE OG FORLANG UL!!!!

Lykke til, håper virkelig spiren din klorer seg fast.

Hadde forresten en blødning som varte 4-5 på slutten av uke 10/begynnelsen av uke 11 når jeg var gravid med gutten, og det gikk bra. Blødde da litt mindre enn ved en mens.

En blødning betyr ikke nødvendigvis at det er en SA/MA.

Send meg gjerne en PM om du trenger å snakke.

Skrevet

LYKKE TIL krysser fingrene for deg! Ser jo over her det har gått bra for mange som har blødd =)

Jeg hadde mensmurringer/smerter HELE 1 trimester og jeg har nå 39 dager igjen og alt er fint med jnta i magen.

Det er håp. Hold oss oppdaterte og slapp av resten av helgen spis det du vil og kos deg som du kan <3

Skrevet

Jeg hadde MA i uke 11, da hadde3 fosteret vært dødt siden 7+6.

Jeg hadde forøvrig sett hjertet banke på ultralyd 7+4, så at man har fått bekreftet liv er ingen garanti...

Jeg begynte å blø littegrann friskt blod i 2-3 dager samt at jeg hadde murringer (ubehagelig, ikke vondt), fastlege nektet meg ultralyd - han ville se det an. Jeg bestilte ultralyd privat, hvor det ble bekreftet ingen hjerteaktivitet og heller ingen blodgjennomstrømning i navlestrengen. Fikk utskrapning på sykehuset dagen etter.

Lykke til, håper det går bra med deg!

Skrevet

Så snille dere er som svarer meg... <3

Jeg er ved godt mot men jeg er sikker på det har gått galt på en måte...

Jeg slet i 3,5 år på dette , så jeg ser ikke for meg å vente så lenge igjen,men nå vet jeg jo vi kan ?

Hadde bare alt vært ok !!!

Jeg har ikke letet så mye etter hjertelyd idag men fikk noen sekunder med 135-145 på skjermen... Max 10 sekunder. Skal prøve litt senere,men er vel gått til grunne...

Blør jo absolutt ikke mye,nå er det jo 3 dagen det er sånn.

Men mandag kl 9 skal jeg til legen,og skal virkelig få bli sendt videre,kan da ikke vente slik i uvisshet :(

Men er det lettere å bli gravid etter en SA / MA ?

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har vondt heller,kun menssmerter- ?

Skrevet

Hadde blødninger i uke 8, 10 og 12, blødningene varte i ca 4-6 dager pr gang. Startet med små blødning første to dagene, økte litt dag 3 og var bare dråper siste dagene, hadde type mensmurringer hele tiden. Nå er jeg snart på termin datoen men en livlig krabat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...