Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Har time til abort på onsdag men er skikkelig i tvil siden minste bare er snart 9mnd,redd jeg ikke klarer å gi alt av meg selv til de barna jeg har,og hvordan få leilighet. Samboer eller eks har gjort det helt slutt og det er tøft,han sier han har selvmordstanker og moren hans er helt knust. Hun hadde sagt at hun ville ha møte med meg og mamma sammen med eksen. Akkurat som hun skal overtale meg og få meg til å få dårlig samvittighet. Vet at det fornuftige er å ta det bort men hvordan skal jeg klare å leve etterpå?og hvordan er det å leve med 3barn alene nei dette er tøft. Har sagt til eksen at jeg har avbestilt timen til abort for å håpe han ville snu om men der tok jeg feil. Hi
lucky.nr.4 Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 selv har jeg 4 barn. far reiser mye med jobben, og jeg er mye ovrlatt til meg selv når det kommer til hus,hjem, oppdragelse, barnhage, jobb osv... Du kan ikke påta deg ansvaret for han liv, eller hans handlinger i sitt liv. det være seg selvmordstanker, samlivsbrudd osv. Hans liv er hans valg. og du kan ikke la hans valg bli grunnen for dine valg! det jeg mener er; du kan ikke la deg overtale til å f.x ta en abort fordi han "truer" med selvmord e.l. du må ta et valg som du selv kan stå for! som du selv kan leve med! og som du selv kan si; ja, slik valgte jeg, og det står jeg for. på godt og vondt. Det å være alene med småbarn, er aldrig lett... men jeg kan love deg at det er ikke noe spessielt tyngre med 3 barn enn med 2 barn... Våre barn er fra 4 år og nedover, så jeg vil påstå at jeg vet hva jeg snakker om. Det er dager der jeg sliter meg selv i håret, og lurer på nårjeg skal få lov å "eie" mer enn 30 secunder av mitt eget liv... men så kommer en eller annen av arna og sier; mamm... du er så søt... eller gir en trøsteklem... og da vet jeg at jeg har gjort riktig valg! De ER livet mitt.. og en dag blir de store.. og da vil jeg eie mer enn nok tid i mitt eget liv.. så mitt råd er å ta ett oppgjør med deg selv først... uten å tenke på hva alle andre mener du bør gjøre.. for det er faktisk ditt valg.. og din kropp.. ditt liv.. og konsekvenser for deg... vet du har et tøfft valg forran deg. Men jeg ønsker deg lykke til uansett hvilket valg du lander på! *klem til deg*
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 Man er ikke pliktig til å møte opp på noe familiemøte om sin graviditet. Det ville ikke jeg ha gjort.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #4 Skrevet 22. januar 2011 Lucky nr 4:tusen takk for et fint svar,jeg er også redd for hva andre mener om meg hvis jeg setter et barn til verden når det er slutt. Syntes jo synd på eksen og familien også. Første barn var heller ikke planlagt og han ville jeg skulle ta abort noe jeg ikke klarte. Nr2 var planlagt. Hi
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #5 Skrevet 22. januar 2011 Siden du er så i tvil er det bare en ting som er rett å gjøre. Behold barnet ditt. Den dagen du får han eller henne i armene dine er jeg veldig sikker på at du kommer til å føle at du har valgt det rette. Hele livet ditt kan bli ødelagt om du tar abort mot din vilje. Jeg foreslår at du holder deg unna møter med svigermor, eksen osv. til du har bestemt deg. Valget er ditt, og du må ikke la deg påvirke av hva de rundt deg vil. Ikke ta abort så sant du ikke er helt sikker på at det er det du vil. Et barn kan ikke erstattes senere.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #6 Skrevet 22. januar 2011 Om du er i tvil.. ikke gjør det. Du kommer aldri til å angre på et barn du fikk. Derimot kan du angre dypt på en motsatt avgjørelse..
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #7 Skrevet 22. januar 2011 Tusen takk for fine svar:) får så dårlig samvittighet for han og fam. Vet ikke om jeg noen gang blir sikker om hva som er rett. Men sant at man ikke angrer på et barn. Hi
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #8 Skrevet 22. januar 2011 Du vet allerede nå at du skal bli trebarns mor:) Gratulerer!! Lyser gjennom i alle dine innlegg at du ikke ønsker abort, så derfor burde du heller ikke gjøre det. Dette klarer du fint:) To tette også, det blir stas!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #9 Skrevet 22. januar 2011 Man vet når man har fått barnet at man har tatt det rette valget. Kanskje tar det tid, men etterhvert vil du få bekreftet gang på gang at du valgte riktig. Tar du abort vil du mest sanynlig slite med å føle at du valgte feil. Du må ALDRI la noen presse deg til abort!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #10 Skrevet 22. januar 2011 Dersom du klarer å gjennomføre det av egen fri vilje vet du at det var riktig valg, klarer du det ikke eller blir presset vet du at det er helt feil.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #11 Skrevet 22. januar 2011 Jeg liker ikke argumentet med at "hvis du er i tvil så ikke ta abort" Det er et vanskelig valg du står ovenfor og det er helt naturlig å være i tvil. Har du hatt samtale med noen på sykehuset? Det hadde jeg for jeg ville snakke ut om valget mitt for å være sikker på at jeg gjorde det rette. Jeg tok abort, og det var det beste i min situasjon. Hva som er det beste for deg vet ingen av oss her. Når det gjelder situasjonen til eksen din så skal hans psyke ikke ha noe å si for deg i dette. Selvfølgelig mye lettere for meg å si dette til deg enn for deg å ikke la deg påvirke noen vei, men dette er faktisk ditt valg nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå