Gå til innhold

Det blir baby allikevel! Helt sykt


miepia30

Anbefalte innlegg

Skulle inn til utskraping i dag for blighted ovum. Men ultralyden før operasjon viser foster med hjerteaksjon!!!!!! Flaks jeg ikke tok cytotec som forbehandling til inngrepet, da ville vi mista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja hvis dette går bra er det virkelig meningen vi skal ha denne spiren. Så mange tilfeldigheter som gjør at den fortsatt er der inne. Skulle egentlig ta medisiner i går for å støte ut, men ville vente til i dag for å slippe vondt på natta. Så ringer legen og sier det blir bedre med utskraping i dag. Og så husker hverken han eller jeg dosen på cytotec og avventer derfor til innleggelsen. Utrolig flaks at vi så den i dag da, i går var det helt tomt! Den må ha skjult seg godt. Hadde blitt knust når histologisvaret etter utskraping hadde vist fosterprodukter.

 

Til neste gang har jeg lært at ultralyd for tidlig bare forvirrer og at man bør se det an minst en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer, så kosleig å høre!:-) Er i ca, samme situasjon nå som du var i går,og selv om det som nå har skjedd deg kanskje ikke skjer så ofte, så tente det et nytt håp i meg! Jeg skal til ny undersøkelse på fredag for ny ultralyd. Legen tror det dreier seg om blighted ovum. Hadde du noen andre indikasjoner på at noe var galt fatt før du tok fikk tatt hcg og ultralyd? Hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å vite når vi ble gravide. Tok ut spiral og 20 dager senere var testen positiv. Vi brukte kondom etter spiralen ble tatt ut. Planla ikke bli gravide helt ennå. Så det var et sjokk. Men testen blir positiv tidligst 8 dager etter befruktning og senest 14 så regner at vi da var 3 eller 4 uker, og nå mellom 6 og 7. Det var mye derfor vi tok hcg. Den steg fint fra 138 til 338. Men så steg den ekstremt høyt til 16000. Da tenker man gjerne tvillinger eller sjeldne ting som mola( en slags svulst hvor Morkake går berserk og vokser men det utvikles ikke foster). Så da fikk jeg gjort ultralyd. Vi mente da vi kunne se plommesekk men ikke stort mer. Det skulle bety at jeg var kommet litt kortere men det passer ikke helt med blodprøven. Så vi ble enige om ny ultralyd en uke senere for å se at det vokste fint. Og det var fredag. Og da så vi bare en stor tom sekk på 20 mm. Som gjerne er det som brukes som grensen for blighted ovum. Fikk med meg medisiner hjem for å blø ut i helgen. Bestemte å ta en hcg til for å være sikker på St den forrige høye ikke var en målefeil. Den var på 60000 og da ringte legen og sa at man skal kunne se foster med hjerte på rundt 2000. Så dette blir det ikke noe barn av. Men grunnet den høye verdien var det best å gjøre utskraping for å utelukke mola selv om ultralyd bildet ikke passet med det. Man skal egentlig ta cytotec for å modne livmorhalsen før inngrepet men han husket ikke dosen og ba meg vente til jeg møtte på sykehuset. Flaks. Så møter vi opp da, får ny ultralyd før inngrepet, og vips der ser vi den. Samboer som ikke er lege ser det også. Hjerte slår.

 

Den har gjemt seg godt. Og skapt store mengder kvalme og bekymring. Blir det baby av dette blir det en god historie. Lærepengen får være å ikke ta hcg eller ultralyd tidlig uten god grunn. Og å ikke bestemme seg for blighted ovum diagnosen før ny kontroll med ultralyd 7-10 dager senere.

 

Vi skal sjekke igjen om 1 uke, da bør den ha vokst så den blir lettere å måle.

 

Lykke til! Skulle det være blighted ovum er det godt å vite at det forandrer ikke sjansene dine neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...