Gå til innhold

Synes mannen ikke engasjerer seg nok!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme i permisjon med jenta vår på et par mnd. Mannen jobber 8-16. Når han kommer fra jobb, må han slappe av litt på sofaen eller foran pc'en. Da har jeg både jenta og middagen. Vi har det sånn at den som ikke lager middag, tar oppvasken. Men i det siste gjør han ikke det heller, det blir stående til dagen etter.

Så mens han er på jobb er det mitt ansvar å ta vare på jenta, helst trille tur med henne (det sier mannen, for det er viktig at jenta får luft sier han) - og det er jo greit, da får jeg lufta hunden med det samme. Jeg vasker, tromler og bretter klær - han vet knapt opp ned på vaskemaskina. Jeg tar oppvasken som han egentlig skulle ta, vasker flaskene, støvsuger og holder det ryddig.

Jeg sier han må velge, ta jenta eller lage middag og gjøre husarbeid, han velger å ta henne, han holder henne mens han ser på tv. Lite kos, ingen oppmerksomhet til henne. Jeg ber han gjøre noe med henne, da blir han sur siden jeg ikke stoler på han som pappa. Han legger henne i kurven i stua mens han går å sjekker mail osv, da ligger hun helt alene. Om jeg går bort til henne blir han sur siden jeg ikke lar han gjøre ting med henne "på sin måte" og sier da kan jeg bare ta henne selv for han gidder ikke når han ikke får lov å gjøre som han vil.

Er så sliten men han vil ikke høre. Han er jo på jobb om dagene! Jeg sitter jo bare jemme hele dagen :( Hvordan er det med deres menn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hohohoho, mange menn får seg en aha opplevelse når de går ut i permisjon.

Håper mannen din skal det da slik at han i praksis selv får se hva dette dreier seg om.

Skrevet

hun får da kos selv om han ikke snakker med henne...? hun er 4 mnd... Hun skal ligge litt i kurven =)

Det er min mening da! Hva skal han liksom gjøre med henne da? lese ei bok?

Skrevet

Det der hørtes nøyaktig ut som min mann gitt. Helt likt faktisk!

Skrevet

han gleder seg til permisjon, for det blir som en ferie sier han. Regner meg jeg blir sittende med alt arbeidet når jeg begynner å jobbe igjen.

Synes jenta fortjener og behøver oppmerksomhet fra sin far. han tar seg ikke tid til det, han bare holder henne mens han ser på tv. tven er viktigere enn henne liksom?? Jeg synes hvertfall det er underholding nok å være med henne.

Skrevet

Må et så lite barn underholdes hele tiden?

Og dersom du blir så irritert, hvorfor gir du han valget da om å gjøre husarbeidet eller ta seg av henne?

Kan ikke jenta deres ligge litt alene da og så gjør dere husarbeidet etter middagen sammen så går det dobbelt så raskt?

Skrevet

HI

Et lite tips:

Slutt å fortell han hva han skal gjøre, menn liker ikke det:o)

La han få erfare, kjenne, oppleve hvordan det faktisk er å ha små barn...

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, HI.

De som tror at du mener at han skal "underholde" henne har nok misforstått litt.

Jeg forsto det slik at du etterlyser tilstedeværelse fra ham. At han faktisk viser entusiasme, lyst og glede ved å komme hjem til datteren deres. Vise at han har savnet både henne og deg.

Det er lov til å savne det.

Har en mann selv som er stikk motsatt og skal si jeg hadde blitt veldig lei meg hvis han hadde utvist en form for likegyldighet når han kom hjem fra jobb.

Skrevet

"Må et så lite barn underholdes hele tiden?"

Man skal prøve å ha en del blikk-kontakt med babyen, og gjerne overdrive grimaser så babyen blir kjent med ulike reaksjoner. Dessuten kan man prøve baby-massasje. Og vuggesang. Dessuten kan man vel begynne og øve på mageleie, i korte stunder av gangen.

Jeg er ikke HI. Men vet alt om hva som forventes fra det offentlige av babyunderholdning, ettersom jeg ble meldt til Barnevernet av helsestasjonen. Jeg ble kritisert for å snakke lite med min nyfødte baby, og kritisert for at babyens hode vendte seg utover under bæring, altså bort fra meg. Men det er mulig de bare var ute etter å "ta meg", hva vet jeg.

Syns bare dette var litt interessant i forhold til spørsmålet om en liten baby behøver underholdning.

Skrevet

Regner jo med at HI gjør dette mens mannen er på jobb fra 8-16.

Jeg forsvarer ikke menn som ikke bidrar men en må heller ikke tro at all utvikling skjer timen etter middag.

Og det beste er jo dersom mennene finner ut dette samspillet av seg selv og ikke fordi de føler seg tvunget til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...