Gå til innhold

Hjelp! Tror at jeg har fått virus på data!!:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min vennine sendte meg et bilde på fb og det gikk ikke å åpne det. Men da jeg prøvde å logge meg på fb igjen så står det der : your account is suspended. Og nå ser jeg at det ikke er bare facebook hvor jeg ikke kommer inn. Prøvde norwegian.no og der er det det samme. Noen som har vært borti lignende? Hva skal jeg gjøre? Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koble ut internett-tilkoblingen og start med å kjøre et virus-søk med antivirus-programmet du har.

Skrevet

Når du har funnet og ødelagt viruset må du skifte passord på mail, facebook, Norwegian og andre ting som kan inneholde sensitiv informasjon.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har ikke koblet data fra internett, men kjørt antivirus programm to ganger og der står det at dataen er 100 % beskyttet. Jeg har kun gratis AVG programm, kanskje det ikke er godt nok?

Skrevet

Norton Internet Security har en prøveversjon du kan laste ned. Gjør det og kjør ny test.

AVG er ikke gratis lenger, men du må betale for å få den oppdatert, den finner ikke nye virus.

Men for all del, avinstaller AVG før du kjører Norton. Man må ikke ha to virus-system samtidig som begge er i drift. Enkleste er å avinstallere og heller kjøpe det nyeste AVG neste gang, er ikke så dyrt mot at den beskytter PCVen mot dritt. :-P

Skrevet

Selv om det er gratis er det like godt som hva som helst annet program. Spørs når du har oppdatert avg'en. Om du enda er på nett er sikkert skaden gjort allerede, om det er en trojaner du har fått. Da har den nok samlet info og sendt avgårde til de som har laga viruset.

Men ville gjort som nevnt ovenfor her, å skifte passord så snart som mulig, i tillegg slette cookies'ene i nettleseren din.

Kan i beste fall bare være en bug i nettleseren, om du har en annen ville jeg prøvd den. Ellers standard prosedyre er en reboot. I verste fall kan det hende du må installere operativsystemet på nytt.

Skrevet

Tusen takk jenter! Nå kommer jeg ikke engang på VG nett, så da er skaden sikkert gjort :-(. Har slettet cookies osv, skal bytte passord. Dere mente passord til data? Ellers kommer jeg ingen steder inn, som f.eks , facebook, så der kan jeg ikke bytte passordet .

Skrevet

JAAAA!!! DET VAR DEN!!

Nå har jeg instalert antivirus program for akkurat den type virus. Det hjalp litt, kommer inn på flere steder på nettet, men ikke på FB der hvor hele greia startet.. Er det noen her som har noe kloke tips til meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...