Gå til innhold

Noen som har sluttet på methotrexate/plaquenil og blitt kvalm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper det er greit at jeg legger inn et innlegg her også.... Håper på et svar...

Har sluttet på det, og folsyre. Og har vært så kvalm de siste ukene etter jeg sluttet...på kveldstid... Har tatt test for sikkerhetsskyld, men neg.

Går ikke på noe medisiner nå.

Takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh datteren min går på methotrexate.

Hva har du gått på det for? Hadde du bivirkninger underveis? Tabletter eller sprøyte?

Det er vell kanskje ikke så unaturlig å få reaksjoner i tiden etterpå?

Med tanke på alle bivirkningene det kan gi underveis og hva som sies om "vanlig" cellegift. (Altså at en blir dårlig; trett, utmattet, slapp osv mens medisinen går ut av kroppen)

Skrevet

Har leddgikt, har gått på det ett år nå, og ikke hatt bivirkninger..

Det har virket veldig fint, merket noe i perioder. Tok tablett form, 7 i uka.

Sammen med plaquenil.

De sa at en skulle føle seg piggere og ikke så trett og mer sexlyst....Men syns ikke det har virket så bra.

Men vi skal prøve å få en baby til etterhvert og da må jeg slutte 3 mnd før.. Så sluttet for noen uker siden, og er bare såå kvalm! Sånn ettermiddagskvalm.... Men du har nok rett i det, begge medisinene bruker tid for å virke og sitter jo lenge i kroppen...

Men når jeg googler finner jeg ingenting om dette.

Skrevet

Gubben her i huset går på methotrexate og i høst ble han, ja nettopp, sånn ettermiddagskvalm av å bruke dem. For å gjøre en lang historie om smerter, dønn stive ledd osv, kort, så har han nå fått oppjustert dosen folsyre og det ser ut som det virker.

Han slutta å være kvalm med en gang han kutta ut methotrexaten. (Jada, han forsøkte det også - og gjett hvordan det gikk...)

Og som du sikkert også skjønner - her i huset blir det ingen flere barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...