Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 Ai ai ai, har hatt noen toeffe foedsler tidligere (da med en annen mann). Min naavaerende mann oensker ikke aa vaere med meg paa foedselen. Kjenner at jeg er saa skuffet. Har heller ingen andre som det kjennes naturlig aa ha med. Saa da ser det ut som at jeg maa til pers alene. Vet bare ikke hvordan jeg skal forholde meg til han ? Foeler at han liksom ikke bare kan komme inn paa foedestuen etterpaa aa late som at alt er fint og flott,etter at jeg har slitet vettet av meg. Overreagerer jeg ? Eller hva ville dere ha gjort ? Har takk og lov noen maaneder igjen aa forberede meg paa.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #2 Skrevet 21. januar 2011 Jeg hadde ikke gitt han noen valg.. Du må igjennom smærte helvette.. Det er hans unge også.. Det minste han kan gjøre er å støtte deg!!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #3 Skrevet 21. januar 2011 Har du spurt hvorfor han ikke vil? Hvis han har en god grunn må man godta det altså... Om det bare er av latskap hadde jeg blitt så sur at jeg hadde dumpa fyren.
Gjest Tale30 Skrevet 21. januar 2011 #4 Skrevet 21. januar 2011 Min mann sa også at han ikke ville være med på fødselen i begynnelsen. Han var redd for at han ikke skulle takle opplevelsen. Det ble ikke noe tema mot slutten av svangerskapet, og i dag er han kjempeglad for at han ble med. Jeg hadde ikke tvunget ham med, og hadde ikke følt noe bitterhet. Det er nok en fryktreaksjon, som ikke alle klarer å styre. Likevel er jeg glad for at vi fikk den opplevelsen sammen.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #6 Skrevet 21. januar 2011 finn ut hvorfor han ikke vil være med.. Jeg har vært tilstede ved mine tantebarns fødsler fordi min bror rett og slett ikke takler å se kona si lide. Han har ventet utenfor og kommet inn så fort barna er blitt født. Han har en stor frykt og redsel for å miste barnet og kona si... Det skal sies at de har mistet et barn tidligere og det er etter det at han ikke har taklet fødsler. Jeg synes ikke at fedre skal tvinges med, dersom dem sliter med psyken under det hele så er det fint lite støtte å hente for den fødende uansett
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #7 Skrevet 21. januar 2011 Fatter ikke hva som er så stort med å ha med en mann.... Samme hva en føler for den mannen. Jordmødre er bedre, og om en føder alene, så er de mer tilstede Jeg har et hastesnitt, hvor jeg liksom hadde mannen med helt til narkosen. INGEN hjelp i han før det heller..... Og jeg har en vaginalfødsel, hvor han var hjemme med eldste. HELT ok å føde uten "hjelper"
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #8 Skrevet 21. januar 2011 Hadde da sagt han kunne holde seg unna til dere kom hjem fra sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #10 Skrevet 21. januar 2011 Noen menn har faktisk "fødselsangst". har han det, bør han få slippe. Han kan jo være tilstede på sykehuset, være sammen med deg mens du er i starten av riene, for så å gå ut når selve utdrivningen nærmer seg- og så komme inn igjen straks ungen er født.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #11 Skrevet 21. januar 2011 Skjønner ikke at han får lov å velge, jeg?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #12 Skrevet 21. januar 2011 Hvor kommer mannen din fra? Får en følelse av at han ikke er norsk. Kulturforskjell kanskje?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #13 Skrevet 21. januar 2011 Jeg syns menn som er redd for fødsler, skal få slippe å være med. Redde menn har ikke noe på en fødestue å gjøre. Syns det er fjollete å bli så opprørt over å måtte føde uten å kunne holde lanken til mannen. Det eneste en mann kan gjøre under en fødsel er å være en mental støtte (ikke alle kan det engang, det kommer helt an på hva den fødende føler), og en mann som er redd og utilpass får i hvert fall ikke gjort noe! Kan aldri tenke meg at min mann villle tvunget meg med på fødsel om det var han som skulle føde.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #14 Skrevet 21. januar 2011 Jeg skjønner fortvilelsen din, jeg! Jeg tror jeg kommer til å møte samme "problemet" med min, og det gjør meg egentlig litt redd. Jeg synes førsler er skumle, de er krevende, og de kan ta tid - da vil jeg gjerne ha med meg den jeg stoler på mest her i verden. Etter å ha gått med barnet i ni mnd, som selvfølgelig er kos - men også hard forbaska jobb, så føler jeg det at å støtte meg når det står på som værst er det minste han kan være med på. Så får andre bare rope at jeg er pysete, egoistisk eller slem mot mannen min da - jeg trenger ham. Vet ikke hva jeg hadde gjort/skal gjøre, så skal følge litt med om det kommer noen vettuge argumenter for menn på føden. Håper han ombestemmer seg!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #15 Skrevet 21. januar 2011 Men er det ingen andre du kan ta med deg som du stoler på? Mammaen din? Tror jeg ville stolt LANGT mer på mora mi en sånn situasjon enn mannen, hun har tross alt vært gjennom fødsler før:) Når alt kommer til alt, så er det absolutt ingenting andre kan gjøre for deg under en fødsel, du må gjøre jobben selv. Trøst kan du selvsagt få, men min erfaring er at det hjelper NADA i en så ekstrem situasjon som en fødsel er:) Men, vi er jo forskjellige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå