hanne_mor Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 jeg er gravid i fjerde mnd, og har vært hjemme med eldstemann fra barnehagen siden tirsdag...han har hatt noe feber om kvelden og kastet faktisk opp i går, vurderte å ta ham til legen i dag, men allmenntilstanden hans var betraktelig bedre. det jeg observerer er at han har fått tre fire NYE røde prikker på kroppen i tillegg til to jeg har fulgt med på siden tirsdag.... kan dette være vannkopper...... og hvordan bør jeg som gravid forholde meg til dette, er det farlig for fosteret om det skulle være vannkopper?
Trultemora er presseklar!! Skrevet 21. januar 2011 #2 Skrevet 21. januar 2011 Vanskelig å si om det er vannkopper... er de skikkelig væskefylte da? Er det det så er jo sannsynligheten for vannkopper der.. Her er hva lommelegen sier om vannkopper og svangerskap: http://www.lommelegen.no/328772/svangerskap-og-vannkopper
VenterVårtTredjeBarn Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 Hei Mine barn har akkurat hatt det, og det var ikke mye tvil om hva det var. Vannkopper utvikler seg raskt fra å være noen små røde prikker til å blir større og veskefylte iløpet av timer. Tenker litt på de to prikkene han har hatt siden tirsdag, har de endret seg? Blitt større, fått veske i seg? evt gått hull på? Mine barn fikk feber før prikkene i 1 -2 dager og så kom de første prikkene, det ble flere iløpet av de neste 2 døgnene, og så tørket de inne etter 1 uke. Brukte hvitvask mot kløe, noe som hjalp veldig godt på dem. Ang graviditet: Dersom du har hatt det før som barn, blir du ikke smittet og dermed ufarlig for barnet du bærer. Dersom du ikke har hatt det, er vannkopper fosterskadelig. Men husker ikke helt når i svangerskapet det er verst! Men det finner du sikkert ut av linken hun andre postet! God bedring i huset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå