Gå til innhold

Kan dundyner vaskes i vanlig vaskemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid levert de til renseri, men pga omganssyken i hus så haster det litt å rengjøre den..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da bør du ha de i tørketrommlen sammen med noen tennisballer etterpå..

Skrevet

Hadde tenkt å tromle med baller etterpå, men er redd for å ødelegge dynen.

HI

Skrevet

Står det på dynen at den kan vaskes,så går det helt fint.Er det en barnedyne???

For voksendyne er ofte litt for store for vanlige husholdningsmaskiner...riktig som hun over her sier,bare å tørke de i trommel etterpå med tennisballer...samme gjelder her..er det voksendyne kan den bli litt for stor for vanlig tørketrommel....de store trenger myyyyye volum (plass) og må tørke ganske lenge for at de ikke skal bli sånn rå i lukt.

Er det en barnedyne skal dette gå superfint....står ofte at kan vaskes på 40 el 60 grader + et symbol med som er formet som en firkant med en ring inni..ikke kryss...ingen problem å tørke i trommel...ergo da tåler dynen en del og blir ikke ødelagt :-) skal iallefall ikke bli det :-)

Lykke til.

Skrevet

jeg tar alt av dun i vaskemaskin og tørketrommel. har aldri vært noe problem det.

Skrevet

Maks uheldig vi da..

Dette er ei voksen dyne so mer ekstra lang. 2,20 m.

Står på lappen av den bør renses av spes. maskiner.

Tror ikke jeg tør da gitt...

HI

Skrevet

Ojda..da bør du nok la være...men dundyne som må renses...hmmm..da er det ingen vanlig dundyne iallefall.

De fleste dundyner jeg har sett på jobben kan stort sett vaskes,hvis ikke det er noe veldig spesiellt.

Å dundyne til rens med omgangssyke på..hmmm,den burde helst vært vaskbar....for bra resultat....sorry.

Men du kan jo høre med renseriet.

En voksendyne vil du få problemer med å både vakse i din maskin og tørke i tørketrommel..den blir for stor og du kan risikere å ødelegge maskinen din.

Tipper det er dyrere enn heller å få kjøpt en ekstra dyne istedenfor...så har du den mens den andre er til rens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...