Gå til innhold

Vognpose, hva abefaler dere rutinerte mammaer?=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter en liten helt i mai, og er utrolig usikker på vognpose. Det finnes så utrolig mange at jeg rett og slett ikke aner hva som er best..

Noen av dere som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke brukt dunpose i mai! iiik!

Selv fikk jeg vinterbaby sist så kjøpte dunpose fra Voksi Urban til ham. Nå skal jeg få juli/augustbaby så aner ikke hva som er bra. Andre med tips?

Skrevet

Burde kanskje legge til at jeg bor i nord-norge..

Skrevet

Min første var mai-baby og jeg kjøpte ikke noe vognpose før i aug.-sept. Jeg hadde heller gode tepper og en tynn dyne til vognen på sommeren.

Ikke stress med posen nå, ta helelr alt det andre du trenger først, også invisterer du i en god pose til høsten eller om du skulle komme over et knalltilbud i mellomtiden. Jeg hadde brio dunpose til min, samme med en god dress. Denne gang får jeg i jan/feb og har laget egen vognpose, allà voksipose. Da kan jeg ta ut dundynen inni og bytte ut med teppe ol. om jeg ønsker på våren/høsten.

Skrevet

Spørs hvor i nord-norge du bor.. Jeg bor i finnmark, og her er ikke snakk om å brukke anna enn en tett og god vognpose, samme som på vinteren. Her oppe er det enda sur vind i mai, så blir å "gjemme" henne langt nedi den. Du kan heller ta på mindre klær i forhold til hvordan været er di forskjellige dagene. Men som sagt. kommer og annpå hvor i nord-norge du bor, er stor forskjell på nordland og finnmark værmessig.

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt en Easygrow Ono. Det er en dunpose (som forresten er vannavstøtende) og den kjennes deilig ut. Den kan suppleres med lammeskinn, men det var ganske dyrt, så da bruker jeg det jeg har fra før enten inni posen eller under på riktig kalde dager... Jeg har termin i slutten av februar, og går sikkert på overtid, så det er ikke sikkert jeg får veldig mye bruk for den posen denne vinteren, men posen kan jo utvides i lengden, så den har vi nok hele vognperioden hennes, og vel så det...

Skrevet

Min første var mai-baby og jeg kjøpte ikke noe vognpose før høsten Jeg hadde teppe / tynn dyne til vognen på sommeren avhengig av temp.

Skrevet

Voksi Classic. Elsker den eg. Kunne ikkje tenkt meg nokre andre poser. :)

Men, sidan du skal ha i mai, og bur på den sørlege delen av Norge, så trenger du nok ikkje noko vognpose før til hausten. Så du har heile sumaren til å tenke ut kva som vil vere best når hausten nærmar seg.

I mai ville eg nok brukt dyne og evt eit teppe i vogna. Ellers blir vinterposane ganske så varme for ein liten baby.

Skrevet

Sørlige delen? Hun bor jo i Nord Norge...jeg er på Sør Vestlandet, så er nok annerledes her. Men HI, dunposer er veldig varme, jeg bruker kun dunposen rundt vintersesongen. Det kan jo være noe varme oppe i nord også? :)

Skrevet

Vi har den gode gamle Voksi-posen. Den er jeg kjempefornøyd med. Hender vi bruker den på sommeren også, hvis vi sitter ute hos venner på kvelden, og ungene legges i vogna. Vi bor på Østlandet, og til og med 17. mai 2008( da snuppa vår var et par mndr gammel) ble den brukt. Da sluddet det og var et par plussgrader hele dagen...Så ikke umulig at den trengs i mai. Siden du bor i Nord-Norge så skjønner jeg godt at du vurderer å ha en pose i mai også.

Lykke til med valg av pose :=)

Skrevet

kjøp en skikkelig god saueskinns pose!! den er god når det er varmt og god når det er kaldt:) den regulerer varmen slik at babyen har det flotters:) på sommeren trenger du bare et tynt teppe over kanskje og vinteren kan du legge dyne utenfor saueskinnsposen, ikke inni for da ødelegger du den naturlige varmen posen lager... .) bor selv på østlandet og saueskinnsposen går i arv rundt om i familien :) lykke til!!

Skrevet

Jeg bor i Harstad-området, og kommer ikke til å kjøpe pose før til høsten. Tenkte å bruke et lammeskinn nedi vogna og dyne og pledd fram til da. Nord-norge kan være surt og kaldt på sommeren, men SÅ kaldt blir det ikke her... :)

Skrevet

Takk for innspill alle sammen:)

Bor i Harstad, og siden jeg er en frysepinn selv kommer jeg sikkert til å pakke superhelten godt inn. Er så teit at fryser jeg, fryser sikkert du også:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...