Gå til innhold

Bading


Aiva j121110 og en i mai13

Anbefalte innlegg

Hvor ofte bader deres babyer og hvordan syns dere det går?

 

Frøkna her elsker selve badet, men hater å bli tatt opp av vannet. Skriker noe aldeles grusomt. Vi pakker henne raskt inn i håndkle og trøster og bysser.. Ikke mye beroligende kveldsbad her altså... :-S

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, min på snart 3mnd er også sånn. Elsker bading og blir superfornærmet når det er over.

 

Jeg bader han hver 3 dag nå, i starten en gang i uka bare. Men kanskje på tide å bade hver dag nå?

Bruker kun litt olje i vannet og kun vann i håret, har ikke så mye hår stakar :)

 

Etterpå masserer vi i en 5 min tid, blir lei hvis det pågår for lenge.

 

Hvor ofte bader du jenta di?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bades lillesøster på 4 mnd bare 1 gang i uka, og slik har det vært helt fra starten. Hun liker heller ikke tørkinga, men det skjønner jeg vel egentlig ganske godt hehe. Så små babyer blir jo ikke skitne som sådan, og siden for mye bading kan tørke ut huden så synes jeg 1 gang i uken er helt OK=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bader prinsessa her annenhver dag. Bruker olje i vannet. Synes det er godt for å få bort svette etter skring eller hvis hun har vært varm ellers, rester etter gulp, og som helsesøster påpekte dunst fra urin i bleia. Helsesøster syntes annenhver dag hørtes passe ut men på sykehuset sa de 1 gang i uka men at oftere var ok. Hun er 1 mnd nå. Hun liker heller ikke å opp av vannet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bader snuppa 1 gang i uken, men blir selvfølgelig vasket hver dag under haken og stumpen.

Har sluttet å bade i olje da helsesøster sa at det var ikke bra for huden. La seg som en film utenfor huden så den ikke får pustet. Fikk beskjed om at jeg skulle bruke mild såpe bare.

 

Merkelig det der, for med de to andre skulle man nesten ikke bruke såpe men olje. Nå er det motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bader vår lille hver tirsdag og fredag :) Synes det er greit for øyeblikketm, men tror jeg skal begynne å bade han oftere da det blir mye gris med mat og drikke. Skal absolutt holde flaska selv, samt i fingrene mine når han får mat *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bader stort sett hver dag. Og lillegutt elsker det. Han er nå 10 mnd. VI har badet hver dag helt fra starten av. Kun olje i vannet i starten men nå bruker vi litt babyshampo til håret i tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velsa mi har alltid badet ca to ganger i uka.. Nå er vi også på babysvømming, så da blir det gjerne tre..

Hu er 8 mnd og elsker å bade!! Plasker og spruter masse!! Ikke veldig fornuftig å la henne ha stablekopper som badeleker kanskje, men... For hva skjer hvis du fyller en kopp med vann og rister på den? Jo mamma blir klissvåt.. Men det er jo en fin grunn til å hoppe inn i kosebuksa etterpå...

 

Vesla liker ikke å bli tørket, så det må gå fort.. Tørker henne raskt, setter på bleie og fjerner håndkleet.. Da er hun fornøyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bades det ca en gang i uka. Ellers brukes jo klut flittig på stellebordet når nødvendig, og det syns hun ikke er så ille :-)

Håper det blir litt oftere bading etter hvert, siden det virker som hun nyter det så veldig. Ikke vært så veldig ofte til nå pga litt tørr hud+ hysteriet etterpå.. Gruer meg litt til hver gang. Bare såvidt vi får roet henne så hun tar puppen en stund etter :-S

Bruker babyline såpe i badevannet (det er det den heter? den fra babyshop?den virker ikke så veldig "såpete", så syns den er ok)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...