Gå til innhold

Til dere med jenter på 4 år...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken str bruker de i ytterklær? Jeg kjøpte en Reima dress til halv pris i går som hun skal ha neste vinter. Str 104. Bruker 98 nå. Går det fint tror dere?? Hun er helt "normal" av vekst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente på 4 har 110 i dressen sin i år, og jeg har kjøpt 116 på salg til neste vinter.

Er barnet ditt 4 år nå, eller vil hun være det neste år?

Unger er jo så forskjellig, og de vokser forskjellig. Min datter er lang for alderen, vil tro hun er rundt 112 cm nå. Så hun kunne aldri hatt 104 denne vinteren, det ville blitt altfor knapt.

Skrevet

Hvis jenta di bruker 110 nå, er jo hun egentlig på størrelse med en 5-åring da, vel? Barnet mitt er nøyaktig 3 år nå.

Skrevet

Ja, hun er som sagt lang for alderen.

Hvordan ditt barn ligger i forhold til "normen" om 1 år er vanskelig å vite, siden de vokser i rykk og napp disse små.

Sannsynligvis vil 104 passe ditt barn dersom hun bruker 98 nå og hun følger en jevn vekstkurve det neste året.

Skrevet

Har ei på 4, men blir 5 i februar. Hun bruker 110. Hadde jeg kjøpt dress til neste år nå, hadde jeg kjøpt 122. Vinterdressene bør være litt romslige.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok ikke gamblet på bare 1 str opp helte til neste vinter:-)

Skrevet

Min jente på 4år har brukt 110 denne vinteren i dress.. bruker ellers str 5-6år.. så er nok VELDIG forskjellig fra unge til unge..

Hadde nok ikke turd kjøpe dress som hun skulle brukt til neste vinter.. Vanskelig å vite, de vokser jo i rykk og napp..

Men du får nok solgt den om den ikke skulle passe da:)

Skrevet

Har en datter som fyller år i januar. Hun har hatt Reima dress de siste vintrene. Str 98 passet perfekt vinteren hun fylte 3 år. Hun kunne bruke den i høst også. Nå har hun nettopp fylt 4 år og str 104 i Reima dress passer perfekt. Har kjøpt 110 til neste år. Jenta mi er helt gjennomsnittlig lang, tror hun er ca. 103 cm nå. Reimadressene er store i størrelsen. Hun bruker ellers både 104 og 110 i klær.

Skrevet

Her har hun akkurat blitt 4 år, og bruker str 110/116 i ytterklær og vanlige klær. Har en som blir 3 år i juni, som bruker 98 i klær og ytterklær nå, ville ikke satset på en dress i str 104 til en 4åring.

Skrevet

Min blir 4 til våren, bruker 98.

Skrevet

Jenta mi blir 4 nå i neste uke, hun er helt normal. Her bruker hun 110/116.

Skrevet

Jenta mi blir fire i morgen. Hun bruker 104.

Skrevet

Det kommer an på hvor stort barnet er. Kjenner godt til Reima og de passer godt i str i forhold til det som står på dem, altså str 98 passer godt til et barn som er 98 cm. Sønnen min er 3 og han har str 98. Han er 102 lang og dressen er litt knapp. Datteren min er snart 6, hun er 117 cm lang og har 116 og den passer akkurat. Kjøpte dressene i fjor, hadde jeg kjøpt i år ville jeg hatt 104 til 3-åringen og 122 til datteren min. Viktig med bra med plass til ulltøy etc men også for å holde på varmen. Så kommer mer an på cm enn antall år datteren din er :-)

Mest sannsynlig vil den passe fint, og gjør den ikke det er det bare å selge den på finn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...