Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 Jeg føler et stikk av dårlig samvittighet nå, kjenner at jeg har blitt mindre flink til å leke med jenta mi enn før. Hun er 3 år nå. Før lekte jeg mye mer med henne, men nå synes jeg det er vanskeligere å leke med henne. Hun er større, leker på en annen måte og vil bare bestemme alt i leken og "kommandere" og jeg blir fort lei og uengasjert i denne typen lek. Jeg gjør jo mye sammen med henne da, leser for henne, spiller spill, lager ting, tegner, baker, går på skitur, svømmehall osv. Så jeg engasjerer meg så absolutt og tilbringer mye tid sammen med henne. Men denne lekingen som går sånn "du gjør ditt også sa du datt og så gikk jeg dit..." er jeg ikke så mye med på selvom hun maser mye om at jeg skal være med. Synes det er den typen lek som bare blir klossete og rar med voksne, det er slik barn leker seg i mellom. Er dere flinke til slik leking med barna deres? Når de er større mener jeg. Da hun var 1 og 2 år syntes jeg bare det var koselig og enkelt å leke med henne. Da kunne vi stable tårn og velte og tulle og tøyse i evigheter på gulvet. Nå er leken mest rollelek med litt dramaprinsessefakter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå