Gå til innhold

er redd dette ikke kan bety annet enn at mannen min er utro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gift med verdens snilleste mann trodde jeg. Men nå sitter jeg her og føler meg skikkelig kvalm og uvel.

Mannen min har vært hjemme fra jobb i dag og var en tur over hos naboen for å hjelpe til å bære noe istad. Mens han var der ringte telefonen hans. Det stod på skjermen at anropet kom fra "000". Jøss tenkte jeg og svarte. Så blir det stille i andre enden før en dame sier at "Oj da har jeg ringt feil". Synes dette var merkelig, sjekket nummeret på nett og ser at det er til ei som han var sammen med når han gikk på videregående.

Hvorfor i h.... skulle hun ringe feil til ham, og hvorfor har han nummeret hennes lagret og under navnet 000?

dette stinker det av, og jeg har bare lyst å kaste opp. Hva skal jeg si???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg sagt til han at "Mari" nettopp ringte han. Du kommer til og se på reaksjonen hans om han driver og roter med denne dama eller ikke..

Skrevet

Oi, føler med deg. Forstår virkelig at du blir mistenksom da.

Mitt råd er å ta det opp med ham på en rolig måte og la han få anledning til å forklare seg. Du vil med en gang se på reaksjonen hans om det er noe mistenksomt der. Ikke godta dårlige bortforklaringer, forklar rolig hvor såret du er, og hadde det vært meg hadde jeg nok gitt beskjed om at jeg trenger litt tid for meg selv får å tenke noen dager. Dra til familie, en venninne eller et hotell i helgen og tenk gjennom hva du vil med denne mannen, og han bør tenke over hva han vil, så kan dere avtale en samtale på søndag der dere blir enige om veien videre.

Huff, lykke til, må være en forferdelig følelse du sitter med nå.

Skrevet

Klossete av ham å legge igjen telefonen, men han ble vel "tatt på senga" av at naboen spurte om bærehjelp.

Hvor bor denne dama fra videregående da? I samme by eller fylke?

Skrevet

Du skal si: "XXX, hva er det som gjør at du blir oppringt av en ekskjæreste hvis nummer du har lagret under en kode?"

Deretter ser du på ham med forventning i ansiktet og gir ham ikke betenkningstid. Dersom han ser ut til å måtte tenke seg om før han svarer, sier du at du har fått bekreftelse for mistanken din og ber ham forlate åstedet med sine mest nødvendige eiendeler. Gi ham 20 minutter til å pakke og si at du kontakter ham på søndag for videre avklaring.

Lykke til! (Og ha litt ryggrad nå!)

Skrevet

Vel dramatiske råd her...gud bedre! Min erfaring er at x er er de man trenger være minst bekymret for.Det er en grunn til at de er x er. Det trenger ikke bety utroskap fordi om hun ble paff når du tok tlf..selvsagt ble hun det hvis hun vet at du vet hun er en x så bli det jo litt kleit...

Spør han rett ut du!! Ikke noe drama bare be han forklare...Jeg har hatt kontakt med noen av mine x er uten at min sambo vet det og det har overhodet ikke betydd utroskap bare at jeg hadde lyst å prate med noen andre som kjenner meg godt..

Skrevet

Og du hadde sett behov for å lagre nummrene deres under koder så lenge du ikke har noe å skjule?

Skrevet

Ikke se svart-hvitt på verden. Utroskap kan tilgis, men har det foregått lenge bak ens rygg, er det jo jævlig. Si det rett ut, og se på reaksjonen hans. Han blir nok sint for at du kan tro noe slikt, men det er bare et dårlig forsvar.

Skrevet

Kan faktisk også hende at man har kontakt med gamle kjenninger, til og med av motsatt kjønn, uten at sex er involvert.

Skrevet

Skjekk mld og annrop... Og se om det er noe mere fra denne "000"...

Skrevet

Lagrer man da nummer under koder så lenge man har rent mel i posen? I think not!

Skrevet

Ja, og da er det veldig vanlig å lagre de under "000" og at de bli helt satt ut av samboeren hans tar telefon.. Snakk om naive kvinnfolk her inne!!

Skrevet

Bedre å være litt "naiv" i utgangspunktet enn så hysterisk som nesten alle andre.

Skrevet

14:40: Hvorvidt utroskap kan tilgis eller ikke er vel opp til hver enkelt bedratt person å avgjøre, finnes ingen universelle regler for sånt vet du.

Selv ville jeg ALDRI, under noen omstendigheter, tilgitt utroskap.

Skrevet

Før du konfronterer ham bør du sikre deg mobilen hans og sjekke loggen + meldingene hans. Desto mindre "bevis" du har, desto lettere å bortforklare og nekte og da blir det vanskeligere å legge fram din side av saken.

Det er kanskje ikke den mest "moralske" veien å gå, men dessverre helt nødvendig hvis du virkelig vil til bunns i dette. Ellers lar du han få sitte på hele sannheten og bestemme hva han vil fortelle og ikke.

Skrevet

HI her.

Jeg er nødt til å ta meg sammen for ungenes skyld, han er ute og henter barna nå og vi har planer for helgen som ungene har gledet seg vilt til. Jeg er nødt til å snakke med ham, men orker ikke tanken på å skuffe ungene mine nå så det får kanskje vente til over helgen.... Også fordi vi har barn er det uaktuelt å kaste noen ut eller reise bort selv for noen dager.

Jeg har det helt jævlig nå, men det er ikke helt tidspunktet for å være dramaqueen.

Hans telefon (Xperia x10) er slik at han ser alle siste anrop når han skal ringe noe sted via loggen, så det skal MYE til for at han ikke vil se anropet fra eksen og da burde han egentlig nevne noe selv før jeg konfronterer ham. Han veit at jeg ikke er dum og så lenge det ikke står som tapt anrop må han skjønne at jeg har svart. (Og at jeg har reagert på at nummeret til damen som ringte feil er lagret på telefonen hans)

Ja, det er en grunn til at en x er en x, men det er litt kinki dette her, de var sammen hele vgs, så reiste hun utenlands for å studere og det var avstanden som gjorde at de "tok en pause". Noen år senere, mens hun fortsatt var utenlands møtte han meg og siden har vi vært sammen og gift de siste årene. Så det har plaget meg tidligere også å tenke på at de liksom bare har pause.

Æsj, dette suger. Bare håper jeg har styrke nok til ikke å vise ungene hvor lei meg jeg er nå. Føler meg helt tom og kald innvendig.

Skrevet

Synes ikke du skal vente til over helgen med å ta dette opp med ham. Det vil bare gnage deg, gå utover humøret ditt, nattesøvnen din og væremåten din overfor ham! Det vil også barna merke. Lat som ingenting til barna er trygt i seng i kveld, for så å ta det opp med ham på en rolig måte. Gi han muligheten til å forklare, men ikke ta alle hans forklaringer for god fisk!

Lykke til

Skrevet

Ja jeg sjekket loggen og sms etter hun ringte. Ingenting å finne, men det er jo en smal sak å slette...

hi

Skrevet

De har ihvertfall ikke glemt hverandre, og er i beste fall småbetatt og snakker med hverandre i telefonen. Spørsmålet er om de også møtes hjemme hos henne eller på hotell.

Skrevet

Jeg gleder meg til den dagen da det er enkelt å få installert avlyttingsutstyr på mannen min uten at han merker det. Bare dytte en ørliten dings inn i øret hans, for eksempel. Da kan han ikke nekte for noe, og jeg har ham fullstendig under min kontroll.

Skrevet

Kan godt hende de har kontakt bak ryggen din. Trenger ikke bety at han er utro. Men kan hende han har dårlig samvittighet fordi han skjønner at ikke det er helt bra, og skjuler det med koder. Det at hun la på, betyr at hun er "med" på det. Uansett er ikke den kontakten bra, og han har et stort forklaringsproblem. Jeg ville ikke ha klart å vente med å finne ut av det. Tror du får en dødkjip helg. Jeg ville spurt ham ærlig og rett ut hva som foregikk.

Prøv å tenke litt på hvordan du kommer til å reagere hvis han:

1. Legger seg langflat og ber om unnskyldning for at han har hatt kontakt med eksen bak ryggen din, men lover at ingenting har skjedd og sier at han skal kutte kontakten. Tror du på ham? Vil du velge å stole på det?

2. Innrømmer utroskap. Vil du jobbe med forholdet? Vil du gå fra ham?

3. (verst i mine øyne): Nekter for alt og blir forbannet for at du tok telefonen.

Prøv å bevare roen uansett - det kommer ingenting godt ut av å oppføre seg dramatisk.

Føler skikkelig med deg, lykke til

Skrevet

Pust dypt og si rolig til mannen din: hvem er "Anne"? Eller noe slikt...

Sikkert vanskeligere sagt enn gjort..jeg hadde nok klikket...

Skrevet

Eller du kan invitere henne med på trekantsex! Kan være deilig det, vet du, å ha en jente å kose med i tillegg til din mann.

Skrevet

Kanksje han vet at du er supersjalu så derfor kamuflerer han venninnene sine ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...