Gå til innhold

Hva om jeg blir gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sluttet med p-sprøyten i fjord høst og har etter det ikke brukt noen form for prevansjon. Min mann er selvsagt klar over det og at det er en risiko for å bli gravid.

Har forsøkt å snakke med han om å evt. få en til, men det vil han ikke snakke om ser det ut til. Får i alle fall ikke til noen samtale rundt dette temaet.

Så om jeg blir gravid så bør han vel ikke bli så veldig overrasket vel? Han vet jo at vi ikke bruker pravansjon, han vet hvordan barn blir til, og han kjører "løpet helt ut".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt spørsmålet ditt.

Som du sier så vet han at du kan bli gravid, og selvsagt blir han ikke overreasket om så skjer.

Hva mener du med "Hva om jeg blir gravid?" Da får dere barn da.

Skrevet

Sikker på at han ikke har sterilisert seg da? I og med at han puler med deg uten prevansjon, men ikke vil gå inn på temaet barn! Du trenger jo ikke å ta opp temaet engang, for begge veit jo hva som skjer!

Skrevet

Eeeh enten er han helt dust og ikke helt skjønner at et barn blir til på den måten, evt kommer til å presse deg til abort når du blir gravid, ellers har han egentlig lyst på en til!

Skrevet

Gikk litt fort i svingene her. Tenker fælt.

Greia er at jeg kunne godt tenke meg et barn til. Mannen viker unna hver gang jeg tar dette opp. Vi har sex uten prevansjon og han vet at jeg kan bli gravid. Så tenker jeg hva om han blir sinna om det blir en graviditet av dette? Jeg tror ikke han blir det asså. Men er litt trist i dag og da kommer det noen rare tanker.

Selv har jeg det siste 1/2 året nå tenkt mer og mer på å få en til. "Siste" sjanse før vi blir for gammle.

Jeg vet at han ikke har sterilisert seg. Det hadde jeg fått med meg.

Skrevet

Han er vel som mange andre mannfolk. Litt veik når det kommer til slike diskusjoner, og vil ikke gi et bestemt svar. Derfor "svarer" han ved å oppføre seg slik, dvs. "ok, det som kommer det kommer"......

Han er med uten å direkte ha sagt JA. Go for it!

Skrevet

Hva med å rett og slett spørre rett ut? "Du vet at ettersom jeg sluttet med p-sprøyte i fjor, så kan jeg bli gravid nå når vi ikke bruker noe annet. Tenker du at jeg skal ta abort hvis jeg blir gravid eller ønsker du også deg et barn til?" Hvis ikke han har noe svar på det med en gang, så tvinger du han hvertfall til å tenke over det. Så kan du jo også legge til at abort for deg er uaktuelt, da bør han hvertfall si fra hvis han ikke ønsker seg et barn til uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...