Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #26 Skrevet 21. januar 2011 Vi har vel strengt tatt ikke bruk for henne heller, men hun kan se til å reise hjem og forsøke å komme seg hit på lovlig vis. Og ikke bare hun, men alle de andre snylterne som gjemmer seg rundt om i landet. Deriblant foreldrene hennes!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #27 Skrevet 21. januar 2011 For øvrig er det slik at asylsøkere får tildelt et eget midlertidig personnummer.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #28 Skrevet 21. januar 2011 Så Maria Amelie, med tilbud om jobb i "Teknisk Ukeblad", er en "snylter"? I så fall er du et svin.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #29 Skrevet 21. januar 2011 Endelig en som har skjønt det! *thumbs up*
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #30 Skrevet 21. januar 2011 Greit nok at hun har hatt noe utviklende å gjøre i de årene, men det er ikke greit at hun bruker det for å dokumentere tilhørighet til landet. Jo lengre enn venter med å reise hjem, jo mer tilhørighet vil en naturligvis få. Men nå har det visst kommet opplysninger om at de virkelig var forfulgt i hjemlandet.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #31 Skrevet 21. januar 2011 Ja! Til nå har hn vært det. Ingen arbeidstillatelse, dermed ikke betalt skatt, jobbet svart. Dersom hun skal jobbe i dette bladet må hun først få arbeidstillatelse. Da skal jeg ikke kalle henne snylter lenger.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #32 Skrevet 21. januar 2011 I så fall må du heretter kalle all ungdom under utdanning for "snyltere". Det samme med alle som lever på trygd. Lykke til! Ikke klag til oss hvis du ikke møter full forståelse hos alle for dine karakteristikker av dem.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #33 Skrevet 21. januar 2011 Tilhørigheten til landet har hun fått ved å ha bodd her siden hun var 15 el. 16 år.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #34 Skrevet 21. januar 2011 Det at skolen ikke har klart å følge opp sine egne retningslinjer og rutiner skal ikke gå ut over henne. På det tidspunktet hadde hun sitt på det rene, og hun er en ærlig sjel som gjerne vil bidra til samfunnet i motsetning til mange andre som lever på staten i det uendelige. Ja, det finnes faktisk en god del av dem også, men hun er ikke blandt de. Norge vil ha mer nytte av hennes kompetanse og hennes skattepenger enn snyltere slik som Mullah Krekar og slike man ser i kommunale leiligheter med hundreogørten unger som aldri går utenfor huset annet enn for en times tid for så å komme hjem igjen med stappfulle handleposer....
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #35 Skrevet 21. januar 2011 Hun er ikke her på lovlig vis, så se å send henne hjem. Enkelt og greit. Vi kan diskutere i det vide og brede om hun er snylter, kriminell, forfulgt osv, men her skal hun ikke være.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #36 Skrevet 21. januar 2011 Kjære vene, har da aldri sagt Mullaen skal få bli i Norge, det er en tafatt regjering vi har som ikke klarer bli kvitt han. Men Maria Amelie kaller jeg en snylter og en svindler fordi hun ikke har oppholdstillatelse i dette landet og ingen rett på skolegang. Det har de 'snylterne' av noen ungdommer, de har foreldre som betaler skatt, kanskje gjør de det selv også.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #37 Skrevet 21. januar 2011 Maria er utvilsomt søt og flink, men hun har jo ingen respekt for den norske staten eller politiet.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #38 Skrevet 21. januar 2011 Jeg har heller ikke sagt at du har sagt det, men siden det er et eksempel som alle forstår, så burde du klart å se forskjellen i de to sakene.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #39 Skrevet 21. januar 2011 I teori gjør de samme lovbruddet og burde begge sendes hjem, ingen forskjellsbehandling. Men mullaen er i tillegg terrorist og bør holdes innelåst til han sendes hjem.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #40 Skrevet 21. januar 2011 Hvordan fikk hun råd til å studere her? Jobbet svart eller mottatt studielån på falsk grunnlag? Eller betalte foreldrene? Hun er fra en rik familie, og kan fint klare seg økonomisk når hun ankommer hjemlandet sitt, Russland.
Cat.68 Skrevet 21. januar 2011 #41 Skrevet 21. januar 2011 Hmmm, så lenge man er registrert bosatt i Norge får man norsk personummer. Jeg er hverken norsk statsborger eller født i norge men jeg har norskt personnummer.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #42 Skrevet 21. januar 2011 det har gubben også, men det er jo fordi han er gift med meg
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #43 Skrevet 21. januar 2011 Alle utledninger får generert et midlertidig personnr når de begynner å studere ved norske universiteter/høgskoler. Hilsen adm. ansatt v/universitet
Gjest Skrevet 21. januar 2011 #44 Skrevet 21. januar 2011 Det har da aldri vær et krav at studenter ved norske studiesteder skal være norske skattebetalere, så jeg forstår ikke hva folk maser sånn for med tanke på utdannelsen hennes. Sannsynligvis hadde hun kunnet fått bo i Norge og studere her om hun hadde reist til Russland, ordnet med pass og søkt på studier her.
Cat.68 Skrevet 21. januar 2011 #45 Skrevet 21. januar 2011 men jeg hadde det laaaaaaangt før jeg giftet meg her å jeg ;o)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #46 Skrevet 21. januar 2011 Det er jo her problemet ligger. Hun har ikke gjort det. Hun har fått avslag på asylsøknad, ikke reist ut, men fortsatt å oppholde seg ulovlig i Norge. Ta utdanning med det midlertidige personnummeret hun fikk (som jeg vet alle utlendinger får, men det betyr ikke de har lov å bruke det i slike sammenhenger når de formelt er utvist), og deretter skrive ei bok om det - som jeg antar hun ikek betaler skatt av inntektene for - siden hun ikek er registrert skattebetaler.. Smart svindler, kanskje, men dog en svindler og en kriminell...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #47 Skrevet 21. januar 2011 Nei, det får man ikke!! Hvis du har arbeidstillatelse, får man norsk persnnnummer eller dersom man er EØS-borger med et arbeidsforhold i Norge
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #48 Skrevet 21. januar 2011 Her er det mange som ikke har peiling!!! ALLE som kommer til Norge og søker om oppholdtillatelse (i en eller annen form) får i første omgang et midlertidig personnummer - også kalt DUMMYNUMMER. Dette nummeret likner veldig på et vanlig personnummer, bortsett fra første tall. Man bruker fødselsdatoen + 5 tall og plisser på 5 i første tall. Dersom man er født 01.01.2011 så vil dummybummeret være 610111 xx xxx. dette nummeret er et identifikasjonsnummer på lik linje med et fødselsnummer, og det er dette nummeret Maria Amelie har brukt når hun søkte opptak ved NTNU. Ingen skoler er koblet opp mot UDI, og de har ingen mulighet til å se om personer med dummynummer har et gyldig utvisningsvedtak på seg.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #49 Skrevet 21. januar 2011 HI her.. hehe, mange med meninger;) Det er ikke skolen jeg er ute etter. Men Maria Amelie....eller hva det var;) HUN visste det hun gjorde var ulovlig, hun gjorde det, hun utnyttet systemet og tok ulovlig en utdanning i Norge. Derfor skal HUN sendes ut av landet og kan heller søke om arbeidstillatelse etterhvert. Gjør ting etter boka, så blir ikke folk forbanna. Hun kunne også reiset hjem og søkt om studiemuligheter her, men neida, hun svindlet seg til utdanning.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #50 Skrevet 21. januar 2011 Hahaha - må si jeg stusset over overskrifta jeg også - skriv norsk, folkens!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå