Gå til innhold

Sykepenger når man har ustabil inntekt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått i ett 50% vikariat, men tatt vakter slik at jeg har kommet opp i ca. 90%. Siden november har jeg vært sykemeldt.

Den første lønninga jeg fikk var ok. Jeg var ført opp på mange vakter og fikk betalt for dem jeg var satt opp på (men sykemeldt fra). Denne perioden her har jeg derimot ikke blitt satt opp noe ekstra ettersom jeg jo ha vært syk. Jeg mener alikevel at arbeidsgiver skal regne ut et gjennomsnitt av hva jeg har tjent de siste mnd og at jeg skal ha dette utbetalt. Men jeg kan kun fått for mine faste 50%... Dvs, endel tusen mindre enn jeg skulle ha hatt.

Så hva er egentlig rett her? Skal jeg få et gjennomsnitt eller skal jeg kun ha for den faste %? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det korrekte er at du får for den stillingsprosenten du er ansatt i av arbeidsgiver (om de forskutterer sykepenger utover arbeidsgiverperioden) mens det er nav som utbetaler et gjennomsnitt av dine ekstravakter. kan ofte ta litt tid å få sykepenger fra nav så sjekk med de at de har fått sykemeldingen og at de har fått informasjon fra arbeidsgiver ang både din faste inntekt og ekstravaktene..

Jeg får for min faste 60% stilling av arbeidsgiver, og så litt til direkte fra nav..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...