Gå til innhold

HURRA! Legene TOK feil! Helvete er avlyst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev et innlegg for et par uker siden om noen hadde opplevd at legene sier de tror noe er kreft og så tar de feil. Jeg skrev inn hit desperat for å få litt håp - og noen av dere ga meg nettopp det.

Et veldig nært kjernefamiliemedlem opplevde at legene ringte oss i romjulen og sa de hadde funnet noe bekymringsfullt på noen CT-bilder og trodde h*n hadde kreft med spredning. Vi ble livredde. H*n har gått gjennom masse undersøkelser nå i januar for å finne ut hvor spredningen kommer fra. Alle undersøkelsene var grusomme, vi var utrolig redde, men de fant fortsatt ikke modersvulsten. Men de fant noe mer et annet sted i kroppen, som de også trodde var spredning. Da trodde vi alt håp var ute.

Så tok de prøver av den første "spredningen" - da de tok biopsien sa de at disse "ikke så snille ut". Vi ble ikke akkurat roligere av det.

Så vi har hatt et sant helvete denne uken i påvente av prøvesvarene.

Jeg har vært så redd som jeg aldri har vært før - har grått, ikke gjort en dritt på jobben, og hatt kjempevondt i magen.

Og i dag kom den fryktede telefonen - bare at nyhetene var GODE, ikke dårlige, slik vi hadde vært ganske sikre på. Det var INGENTING. iKKE NOE FARLIG I DET HELE TATT!

Nå gjenstår undersøkelse av den spredningen (?) de fant et annet sted i kroppen, det skal gjøres neste uke, men nå er vi mye mer avslappet, for dette kan faktisk være noe godartet.

S¨å nå er jeg så glad, så glad, så glad! Hurra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hurra, så fantastiske nyheter!!!!!!

Da får dere ta en "feiring" i helgen med god mat og masse avslapning etter en nervepirrende tid;)

Skrevet

Ja, det skal vi! Maretittet er ikke HELT avblåst enda, siden de må finne ut hva den andre "skyggen" er, men nå er vi mye mindre redde.

Skrevet

HURRA!!

Vi opplevde noe av det samme nå i juletider... et familiemedlem hadde kreft i tarmen i vår, men ble opperert og ble frisk :) MEN etter noen mnd (rett før jul) så fannt de plutselig en flekk på ene lungen hennes... Så heeele jula gikk vi rundt med tårer i øynene og fra oss av bekymring.

Første uka i januar var hun inne til nye prøver igjen på kreftpoliklinikken.

........og noen dager senere fikk jeg telefon fra henne om at det var INGENTING!! Livet går videre :) :) :) Hun er fortsatt veldig "skral" etter forrige opperasjon, så vi tvilte på om hun hadde klart en runde til nå...

KOS DERE MASSE FREMOVER!!

Lev hver dag, for livet er for sjørt til å vente :)

Skrevet

Det var utrolig godt å lese! :) Deilig for dere å kunne puste lettet ut nå :)

Skrevet

Hi her,

Å for en lettelse for dere også!

Det har rett og slett vært helt grusomt. Var ikke klar for å bli enke, og har hatt så grusomt vondt av min kjære. Tanker om fremtiden, barna osv. har nesten ikke vært tilø å holde ut.

Kos dere masse dere også! Hver dag er en gave! Hva gjør vel litt hverdagsmas og stress - det er jo bare en fantastisk luksus!

Skrevet

Å, så deilig for dere!

Jeg kjenner den lettelsen veldig godt selv, for et nært familiemedlem av meg fikk diagnostisert kreft nå rett over nyttår. Først så det veldig alvorlig ut, men så har de "nedgradert" alvorlighetsgraden for hver nye prøve, og endelig her om dagen så fikk vi beskjed fra Radiumhospitalet at det er en saktevoksende, ikke aggressiv type som man kan holde i sjakk og leve med i årevis!

Det er godt at det går den veien noen ganger også :-)

Skrevet

Åååå, nå ble jeg rørt! :oD Så fantastisk! Jeg er så glad på deres vegne!

Skrevet

Jeg vet av en småbarnsfar som fikk plutselige anfall med megakraftig hodepine...undersøkelser viste en svær svulst på hjernen og familien ble forespeilet rundt 6 mnds levetid...helt til plutselig "ojda, nei hehe, det der, ja det var visst bare en del av hjernen din som var større enn normalt...vups?"...i ettertid får de ikke tak i legene som hadde undersøkt ham, den ene er beleilig i permisjon...fy faen....

Skrevet

17:02 - selv leger er mennesker og kan ta feil :o)

Skrevet

Enig der.

Tror ikke jeg ville brukt energi på "å ta" legen, men heller glede meg over at det ikke var kreft..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...