Gå til innhold

hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært mye øreverk hos minsten på 8 mnd. Han har vann i mellomøret/kronisk mellomørebetennelse. Den siste uken har søvnen blitt betydelig dårligere, sover knapt en time sammenhengenede hele døgnet. I morges våknet han kl 5 og sov ikke mer enn en time totalt før han gikk å la seg kl syv. Fra kl 24 til kl 0430 var han våken, skrek en del og spes hvis han lå nede, enten i sengen eller vognen, selv om disse er bygd opp under hodet. Forrige gang han gikk på a.kur ble han betydelig bedre etter kort tid og søvnen tok seg opp igjen(da hadde han hatt samme type søvn som jeg nevnte over i 2,5 mnd) Vi fikk 1,5 mnd med søvn før det nå igjen har tatt seg opp med lite søvn og mye skriking. og ekstremt dårlig humør på dagtid(noe annet er jo ikke å forvente)Vi ser at dette virkelig plager småen, men føler oss litt hjelpeløse. Var til lege (ikke fastlegen) i går og han så at det var mye væske i mellomøret, men mente at det ikke var gale nok til å gjøre noe med det. Denne legen kjenner jo ikke gutten sånn som fastlegen/vi gjør, (fastlegen er borte for tiden).

Så kommer spm; Vi fikk en antibiotikakur tidligere for halsbetennelse, samme merke og dose som vi bruker når han får for ørebetennelsen. Hadde dere gitt ham dette på tross av det legen (som ikke kjenner sykdomsforløpet hans )sa at det ikke var gale nok. eller ville dere bare la det stå til å la han skrike, ikke sove og generelt føle seg dårlig.

(har ikke gitt han noe medisin ennå, så trenger ikke å bli halshogd for det ennå)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff og huff!!!

Stakkar liten,det er jo så vondt!!

Vet du,jeg hadde nok gitt han det ja!Alt for at han skulle blitt bedre fortere!!!

Skrevet

Nei, aldri.

Flytende ab er holdbart kun 2 uker, så kast det!

Hadde gått til legen og krevd CRP av ungen. Dersom den er høy hædde jeg krevd AB md tanke på sykehistorien.

Dersom det er virus vil ikke AB virke uansett

Spl

Skrevet

HVis den fortsatt er holdbar tror jeg kanskje jeg hadde gjort det. Du kan jo ringe legevakten og forklare situasjonen, og si at du har tenkt å gi den dere har nå, og så be dem kanskje ringe inn en resept på mer medisin så dere får kjørt kuren fullt ut.

Skrevet

kuren er holdbar i en uke til, så den er innenfor grensen ift virkning

Skrevet

Unnskyld meg, men om dere fikk en kur for ei uke siden (siden holdbarhet er kun 2 uker), så har dere jo ikke gitt liten fullt ut -som er 10 dager for små barn på AB kur.

Og den har tydelig ikke virket - ergo det er virus.

Eller så har dere stoppet kuren da barnet ble bedre. Det er uansvarlig ifht både deres unge som sannsynligvis blir immun mot medisinen og siden disse bakteriene på sikt blir immune mot medisinen.

Fysj! Dra til lege på nytt først!

Skrevet

Hjelper det med paracet? Han har jo tydelig vondt når han ligger nede. Dra til legevakten i kveld, få dem til å ta en crp, forklar problemet, spesielt søvnproblemet. Da får dere vel en ny antibiotika kur om det er betennelse.

Skrevet

vi fikk en a .kur i forrige uke som vi skulle starte på om vi ikke klarte å ri stormen med halsbetennelsen av uten medisiner. Nå klarte vi å unngå a.kur ift halsbetennelsen, så derfor har vi stående den flasken som ¨vi tok ut i forrige uke(Tok den ut fredagen for å være sikker på at vi hadde tilgang til medisin i helgen om det ble krise siden vi ikke har apotek her i helgene)

har vært til lege, ingen ørebetennelse men en stygg pust/hoste som skulle behandles med den samme a.kur som vi fikk til halsbetennelsen. Så nå er det bare å krysse fingrene for at alt går seg til for lille gutt(og foreldrene)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...