tìme'em Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 Jeg blir snart gal. Ikke at det er ekstremt på noen måte, men går bare rundt og er kvalm hele tiden. Har to små barn som jeg må passe på så håper dette blir bedre snart. Jeg er kvalmest om kvelden, natten, og tidlig om morgenen, så det hjelper ikke at barna sover til 9, jeg får ikke sove.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 21. januar 2011 #2 Skrevet 21. januar 2011 Ramser bare opp det jeg gjorde uten at jeg egentlig vet om det hjalp nevneverdig: Skar opp ingefærskiver og putta på vannflaska (ingefær skal jo være kvalmestillende). Hadde på Seabands rundt håndleddene jeg hadde kjøpt på helsekosten. Småspiste hele tiden, helst syrlige ting som epler osv. Prøvde å unngå og bli sulten, for da ble jeg kvalm. Sov så mye jeg kunne. Håper du slipper gå slik lenge, det er slitsomt selvom man ikke er hardest rammet. God bedring og lykke til!
lille sprelle Skrevet 21. januar 2011 #3 Skrevet 21. januar 2011 spise ofte og lite drikke mye ha mandler i nattbordssuffen. Spis litt før du står opp (husk å ha litt vann der også) Syrlige drops hjelper - ekstra m/sitron er fint om du får tak i - for det er sukkerfritt.
solstråla_mi Skrevet 21. januar 2011 #4 Skrevet 21. januar 2011 Akupunktur!! fungerte ihvertfall hos meg, var så kvalm att jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg, 3 behandlinger senere var formen helt fin. Ikke kvalm en dag til
flypapir Skrevet 21. januar 2011 #5 Skrevet 21. januar 2011 Jeg synes seabands tok de verste toppene. Du får dem for 30-40kr på Nille
mamman til to gutter Skrevet 21. januar 2011 #6 Skrevet 21. januar 2011 Jeg syns det eneste som hjalp var å spise hele tiden. Jeg spiste det jeg hadde lyst på uansett om det var sunt eller ikke. En stund levde jeg feks av loff med syltetøy eller gulost...
Gjest Filifjonka Skrevet 21. januar 2011 #7 Skrevet 21. januar 2011 Få nok væske. I mitt andre svangerskap levde jeg på cola og vann, blanda halvparten av hver og rørte ut alle boblene. Så drakk jeg bittesmå slurker (dvs jeg spiste en og en teskje) og tok gode pauser imellom for å kjenne om det satt. Blir du dehydrert blir det bare verre. Kjøp frisk ingefær, skjær to tynne skiver og la det trekke i ti minutter i en kopp kokende vann. Dvs hell over kokende vann og la det stå 10 minutter. Seabands. Akupunktur. Reisesyketabletter (NB! MÅ tas i samråd med lege!) Homeopati. Spis det du har lyst på, når du har lyst på det. (Vel, ikke nødvendigvis sjokolade og slikt, men mat.) Nok hvile er superviktig.
Ranveig R Skrevet 21. januar 2011 #8 Skrevet 21. januar 2011 Det var ein ting som fungerte heilt supert begge gongar... Fødsel! Utover det - det einaste som hjelpte for meg var kvile. Delvis sjukemelding med første, med andre var kvalmen verre, så var eg sengeliggande ein drøy månad. Sto eg opp kasta eg opp. Enkelt og greitt. Tips til å "overleve", sjølv om kvalmen er der: * et det du har lyst på. Det er bedre med nokre chipsflak i magen enn å tvinge i seg eitt eller anna supersunt som du egentlig ikkje har lyst på, og ende opp med å bli enno meir kvalm/kaste opp. * drikk nok, det er som regel godt med noko som har litt frisk smak. I mitt andre svangerskap var tynn bringebærsaft med masse masse isklumpar i det som fekk meg frå veke 10 til 15. Du kan alltids prøve seabands, reisesjuketablettar eller ingefær og ande kjerringråd. Ingen ting av det hjelpte for meg, men det har hjelpt andre. Lykke til, kjenner eg får motvilje mot å bli gravid igjen når eg tenker gjennom dette her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå