Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 Nye venner av mottsatt kjønn - er det greit? Venner man har før man ble samboer/gift må jo være helt greit, men hva med nye? Kan en mann bli gode venner med en kollega som er jente eller kan han ikke det etter at han er etabler? Har det noe å si om hun er singel eller ikke? Tenker f.eks på menn som hovedsaklig har kvinnelige kollega eller kvinner som har mannlige. Har de lov å få se nye venner av det motsatte kjønn som de også treffer på fritiden og kan de eventuelt gjøre dette både med og uten partner?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 Jeg ville syns det var ubehagelig hvis mannen min satt på kafe i timevis med ei venninne, eller gikk på kino med henne. Og det altså bare var de to.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #3 Skrevet 20. januar 2011 Venner er venner og jeg driter i hvilket kjønn de har og hvilken sivilsatus de har. Sjalusi og vennenekt er en styggedom!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #4 Skrevet 20. januar 2011 jeg ville heller ikke likt det. men jeg og kjæresten min er like sjalue. og vi snakker med hverandre om noe skulle oppstå, om hva den andre mener om det. og vi tar alltid hensyn til hverandres følelser. Klart man har venner og kan treffe de, men som den 1. kommentaren her, jeg hadde heller ikke likt om kjøresten min dro ut på middag, kino, kafè med en jente? det hadde bare blirr rart...
Tante Blås Squaw Skrevet 21. januar 2011 #5 Skrevet 21. januar 2011 Har ingen problemer med at husets herre har venninner, nei )
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #6 Skrevet 21. januar 2011 Dette lurer jeg også på. Jeg har bare mannlige kollegaer og er gift. Mannen min godtar nok at jeg får en mannlig venn, men må innrømme at jeg ikke hadde likt hvis han fikk en kvinnelig venn. Så da kan vel ikke jeg forlange å ha mannlige venner heller:/ Men det blir litt rart altså,å skulle gå på kino med f.eks en fra jobben,av motsatt kjønn, fordi at man er "venner",når man er etablert og har familie.
Tante Blås Squaw Skrevet 21. januar 2011 #7 Skrevet 21. januar 2011 Men dere som ikke syns det er ok - hva om dere kjente mannens venninner da? )
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #8 Skrevet 21. januar 2011 Da hadde det kanskje vært greit,kommer an på hva slags type hun er.
Tante Blås Squaw Skrevet 21. januar 2011 #9 Skrevet 21. januar 2011 Jeg syns ingen har rett til å kontrollere hvem partneren omgås - er man sammen, får man stole på hverandre. Og KAN man ikke stole på hverandre, burde man kanskje vurdere forholdet?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #10 Skrevet 21. januar 2011 Jeg sier ikke at jeg har rett til det, men vet jeg hadde følt litt konkuranse hvis han plutselig fikk seg en ny venninne som jeg ikke kjente. Jeg stoler på mannen min,men er nok litt sjalu av meg. En mannlig kollega av meg sa at det er ikke mulig for en mann å ha kvinnelige venner,uten å ville ha sex med dem. Med mindre de var meget lite attraktive. hehe. nei,jeg liker bare ikke tanken.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #11 Skrevet 22. januar 2011 Takk for mange svar. Det går nok som mange sier på tillit, men også på selvtillit og om man føler seg like sterk i forholdet. Føler man at man er heldig som har partneren og samtidig føler at partneren kunne gjort det bedre så er det nok vanskelig med nye venner av motsatt kjønn, spesielt om de er single. Det hadde sikkert vært lettere om folk hadde oppfatningen av at det er fingrene fra fatet om noen er etablerte. Da ville det være lettere å stole på at dette bare var vennskap og at det ville fortsette med det. Men mange er av den oppfatning av at det alt er lov i krig og kjærlighet og at siden det er den som er i et forhold som har lovet noe er det bare å kjøre på å la den andre kjempe for eventuelle grenser. HI
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #12 Skrevet 22. januar 2011 Jeg hadde i hvert fall forventet å få møte min manns eventuelle nye venninne. Det er jo vanlig når man får nye venner, å la disse hilse på partneren sin. Hadde mannen fått en ny venninnne og ikke latt meg møte henne, så hadde jeg virkelig begynt å lure ja. Og det hadde han gjort også hvis jeg plutselig begynte å vanke med en fyr han ikke fikk treffe. Men det er heldigvis ingen problemstilling hos oss, vi treffer hverandres venner og skjuler ingen personer for hverandre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå