jentebanden Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 I barnehagen til jenta vår sier de at ikke jenta vår får bruke skjerf, fordi hun kan henge seg fast. Hun må enten bruke en sånn hals, eller buff. Hun nekter å bruke en sånn, påstår at det er trangt og ekkelt, og det kan jeg faktisk skjønne. Er det bare jeg som ikke forstår at det blir bedre å bli hengende etter en buff/hals som sitter fast rundt halsen, enn å bruke et skjerf, der endene er pakket inni dressen, og som ligger litt løst rundt halsen, slik at det kan løsne om hun i verste fall skulle bli hengende fast i noe. Er det "forbud" mot skjerf i deres barnehage?
Nikamo Skrevet 21. januar 2011 #2 Skrevet 21. januar 2011 Det har jo vært ulykker i bhg hvor barn har blitt kvalt av skjerf... Så det er vel derfor noen har innført forbud. Har ikke hatt forbud mot skjerf i bhg, men oppfordring om å bruke hals/buff i stedet... Anbefaler å prøve en balaklava lue i stedet - så får du lue og hals i ett uten at det blir så trangt )
Gjest Skrevet 21. januar 2011 #3 Skrevet 21. januar 2011 Skjønner godt at det er forbud mot skjerf, det er både farlig og upraktisk for små barn. Du må ta med deg jenta di i butikken og kjøpe en hals som ikke er så trang, det finnes uttallige på markedet. Vi har en med glidelåsåpning også, så den kan jo reguleres. Buff er kjempesmart på litt kalde dager, fordi den kan trekkes opp over hodet og bare ha ansiktet fritt. Veldig greit å ha litt tildekking i nakken. Aner ikke hvor mange buffer som finnes i vårt hjem, men det er aldri noen å finne akkuart når'n trenger en. De brukes masse!
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. januar 2011 #4 Skrevet 21. januar 2011 En buff finnes jo i mange fasonger, så det skal være enkelt å finne en som ikke er trang. Jeg sverger til buff, det er helt fantastisk! Ungene syns det er deilig å slippe dette styre med skjerf
lille sprelle Skrevet 21. januar 2011 #5 Skrevet 21. januar 2011 Skjerf er en uting både i lek og i alpinbakker. Det kan sette seg fast. En hals setter seg ikke så lett fast. Det finnes mange varianter av halser og jeg ser ikke problemet.
Mamma+2 Skrevet 21. januar 2011 #6 Skrevet 21. januar 2011 Jeg har aldri brukt skjerf på mitt barn, nettopp pga det her. Og føler at Buff er mye bedre- her har vi ikke skjerf noen i familien lenger- alle bruker buff. Og som det skrives over her, det finnes i alle varianter- ungene her er veldig glad i å bruke det...så er nok bare en vane.
FruV Skrevet 21. januar 2011 #7 Skrevet 21. januar 2011 På nøstebarn har de lukkehals. Super er den =) Vi har en sånn + den halsen i ull/silke og den er ikke trang. https://nostebarn.no/wp/produkt/Ull-okologiske-Barneklaer-Babyklaer-Ulltoy/Lukkehals-barn-i-ullfleece/ https://nostebarn.no/wp/produkt/Ull-okologiske-Barneklaer-Babyklaer-Ulltoy/Hals-i-ull-silke/
It's all about me Skrevet 21. januar 2011 #8 Skrevet 21. januar 2011 Guttungen har hals med borrelås. Da løsner den lett, han kan ta den av og på selv, og kan festet akkurat så løst eller stramt som han selv ønsker. Billig var den også, kjøpt på Cubus. Skjerf hadde han aldri fått bruke i barnehagen. Hvorfor sier seg selv.
*Rutletutt* Skrevet 21. januar 2011 #9 Skrevet 21. januar 2011 Er forbud mot skjerf i jenta vår sin bhg også, og det forstår jeg godt. Er mange typer hals å få tak i da, ikke alle er like trange.
♡ A & E ♡ Skrevet 21. januar 2011 #10 Skrevet 21. januar 2011 Flere typer hals kommer med knapper eller borrelås som kan løsne om man henger seg fast. Et skjerf kan fortere stramme seg fast rundt halsen. Våre bruker sånn finlandshette.
elskerlivet Skrevet 21. januar 2011 #12 Skrevet 21. januar 2011 skjerf har ikke vært lov her heller, hals/buff er jo inni dressen så går ikke ann å bli hengende etter det... du kan jo strikke/ sy selv, så får du i akkurat en passende str.
Slæsh84 Skrevet 21. januar 2011 #13 Skrevet 21. januar 2011 Her bruker snuppa sånn en lue med hals. Hun har merke Ticket To Heaven og er veldig fornøyd. Den har ekstra polstring på ørene. Selv har jeg også sydd hals i jersey stoff (strech) og det ble gave til både små og store i jula:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå