Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 Jeg er ei jente på 24 år, har to barn og tok silikon nå for 2 mnd siden. Er KJEMPE fornøyd med resultatet og ville ha gjort det igjen, selv om jeg hadde så uflaks at jeg måtte inn igjen dagen etter å reoperere meg fordi jeg fikk en indre blødning. Grunnen til at jeg skriver det her inne da er fordi det er så himla mange som spør om de skal eller ikke. Jeg bestemte meg på en fredag og gjorde det mandagen etter;) Jeg hadde ikke kjempe store fra før av og fikk derfor en kjempe fin str nå:) Lykke til dere som skal gjøre det:)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 Tror ikke du er den rette til å komme med råd, siterer; "Jeg bestemte meg på en fredag og gjorde det mandagen etter;)" Et slikt ingrep skal være gjennomtenkt, og jeg skulle gjerne visst hvem kirurg som var så uproff, de aller fleste, oppegående har en konsultasjon en tid i forkant, foretar vurderinger og kommer med tilbakemeldinger.. Sjokkert jeg.. og da skal det sies at jeg selv har silikon, hatt det i mange år, og det var veldig gjennomtenkt, og jeg har aldri angret.. men mange angrer seg, nettopp av slike årsaker som impulsive HI her, så tenk dere om jenter.. ikke alltid ting går helt som planlagt..
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #3 Skrevet 20. januar 2011 Det var lite saklig 00:17. Når hun bestemte seg for å ta silikon, og etterpå forteller at hun har gjort det beste valget, så spiller det jo ingen rolle hvor mange dager hun har brukt på å bestemme seg. Litt forskjell på å bestemme seg og det å tenke på det. Kan jo hende hun har tenkt på det over lengre tid? Skjerpings!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #4 Skrevet 20. januar 2011 kjære deg, det er 2mnd siden hun gjorde det.. kom ikke å fortell meg at man etter så kort tid kan komme med slike uttalelser da uten at de egentlig bunner i ingenting.. spør henne om et halvt år eller ett år eller tre år, slett ikke sikkert hun er like fornøyd da.. (men det sto ingenting om hun hadde tenkt på det eller ikke, men legger hun inn en kommentar skriver hun sikkert det, i forsvar!)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #5 Skrevet 21. januar 2011 Herregud 00.55. Godt du vet hva og hvordan andre folk tenker da. Kan du ikke bare være glad på hennes vegne?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #6 Skrevet 21. januar 2011 Jeg har tatt silikon for 4 år siden... like fornøyd idag som jeg var rett etter operasjonen Jeg ringte inn å bestilte konsultasjon på en fredag... fikk en time tirsdag Og torsdagen var jeg ferdig operert Så det gikk kjapt med meg å Det hele var gjennomtenkt og jeg har enda ikke angret... ammet min yngste etterpå og det er like fint enda Selv etter 6 mnd med fullamming ;) Så ikke vær såå negative damer
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #7 Skrevet 21. januar 2011 Herregud, Så fordi jeg bestemte meg på fredagen og gjorde det på mandagen etter så var det lite gjennomtenkt?? Jeg hadde lyst å gjøre det når jeg ble 18 år jeg fordi jeg hadde så mye komplekser for det, men heldigvis ventet jeg til etter at jeg fikk barn, noe jeg gjorde bevisst, grunnen til at jeg skrev det sånn er at når jeg først bestemte meg så ville jeg helst ha gjort det i går! Og det er 2 mnd siden (med andre ord så er de ikke helt hundre enda) Og jeg kan fint ligge på magen, og jeg har heller ingen form for smerter så jo jeg kan uttale meg om det her, jeg var tross alt inne nok engang pga en bløding, og fortsatt så ville jeg gjort det igjen, og igjen! HI
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #8 Skrevet 21. januar 2011 Kjempefint at HI er fornøyd, unner henne det MEn når det er sagt..vær obs på det at det ikke trenger gå like bra som for henne. Jeg har hatt mine implantater i fem år nå, og sparer som en gal for å få dem ut..de er innkapslet, ser forjævlige ut og gjør innimellom vondt..var også råfornøyd de to første åra, men så gikk det skeis. Ble gravid, og det tålte de tydeligvis ikke. Så som fler over her sier: tenk nøye gjennom det, og når du har gjort det, så tenk en gang til.. Jeg vil heller ha små pupper enn dette her iallfall!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #9 Skrevet 21. januar 2011 Jeg har hatt silikoninnlegg i mange år. Er fornøyd med størrelse, og har aldri fått kommentarer på at det ikke ser ekte ut. Med klær. Men: Uten klær er de jo liksom litt for runde på en måte; og samtlige av gutta jeg har hatt sex med har "avslørt" bløffen. (Nå er jo ikke fire menn statistisk signifikant, men allikevel...) De er jo litt for faste liksom - selv uten kapseldannelse (et slags arrvev som kan komme rundt protesene). Og det er faktisk ikke sånn at alle menn tenner på silikon! Snarere tvert imot, tipper jeg. I alle fall blant de mennene jeg finner tiltrekkende. Usikkerheten min forsvant ikke med innleggene. Kanskje tvert imot; jeg føler at silikonbrystene på en måte vitner om at jeg ikke er så smart allikevel. Blir degradert til en litt mindre intelligent versjon av meg selv - er litt flau over at jeg har valgt som jeg har gjort... Hehe - det skal ikke være lett! Selv om jeg er fornøyd med proporsjonene, er det en del ting jeg ikke er så glad for: - Jeg har dårligere følsomhet i brystene enn før. De gamle puppene, de som var bare mine, de hadde jeg mer glede av, kan du si. De som jeg har nå, tenner vel mannen mer enn meg... - Jeg kan ikke ligge behagelig på magen. I en seng går det bra, hvis den er ekstra myk. Men i en solseng eller på en strand? Ikke tale om. - I tillegg fikk jeg problemer med ammingen, i hovedsak fra det ene brystet - noe legen som opererte har bekreftet at nok skyldes innlegget. Ganske egoistisk valgt av meg sånn sett - for jeg ville jo aller helst ammet! Det er best for barnets immunsystem. Jeg er i sum veldig i tvil om jeg ville gjort det igjen hadde jeg visst hva jeg vet i dag. Sannsynligvis ikke! Jeg tenker at om et par år, kommer jeg til å ta de ut. Vel vitende om at følsomheten er tapt for alltid. Så, mitt råd er: Tenk dere godt om! Det er en beslutning man skal leve med på godt og vondt.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #10 Skrevet 21. januar 2011 Argh, jeg får helt fnatt av sånne dustete for/mot silikondebatter. HER er de eneste fakta i saken folk trenger å forholde seg til: - Det ER medisinske risikoer forbundet med det å ta silikon (google hvis ikke du tror meg). - Det ER kvinner som blir misfornøyde med resultatet og angrer seg. - Det ER kvinner som blir fornøyde med resultatet og ikke angrer seg. - Du har ingen garantier for om du blir fornøyd eller ikke, og denne risikoen bør du ta stilling til før du tar silikon. Ergo er det lurt å tenke seg GODT om før du tar silikon. LURT altså. Det betyr ikke at du MÅ tenke deg godt om hvis du ikke vil. Noen som er uenige i dette?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #11 Skrevet 21. januar 2011 Det er fint at det gikk fint for deg, men det å ta sjansen på at en har noen harde klumper som er i veien og som virkelig kjennes når en koser med barna eller mannen eller bare gir venner en klem er ikke noe jeg vil ta sjansen på. Jeg vurderte brystløft evt. med innlegg, men etter den kommentaren jeg leste i et annet som faktisk var ærlig skrevet og ikke bare positiv så kommer jeg ikke til å gjøre det, samme søren hvor fornøyd du er til og med lenge før du i det hele tatt kan vite hvordan det egentlig er å leve med det der.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #12 Skrevet 21. januar 2011 Signerer! Er ikke overrasket over at mange jenter gjør dette mer eller mindre på impuls. Dvs bestemmer seg for og får utført inngrepet etter kort tid. Er kanskje mer forundret over at det finnes leger som gjør dette. En god lege vil gi deg en grundig konsultasjon, servere deg fordeler/ulemper og ikke minst fortelle deg grundig om risikoene. Deretter bør det gå en tid mellom dette og selve inngrepet for at pasienten skal få tenkt grundig igjennom avgjørelsen!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #13 Skrevet 21. januar 2011 Enig med deg 10:22, syns dette er veldig uansvarlig av legene. Men sånn er det, money talks. Jeg er sikker på at dersom alle silikonoperasjoner ble dekket av det offentlige og utført av leger som jobbet i den offentlige helsetjeneste, ville det vært mye strengere regler i forhold til opplysningsplikt om risikoer osv, samt at "pasienten" ikke kunne ta slike store operasjoner på impuls.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #14 Skrevet 21. januar 2011 Det kunne vært meg som hadde skrevet innlegget ditt, 09.40 ! Opplever det HELT likt! Det er MANGE ulemper som kommer frem når den første gleden har lagt seg. Det tror jeg mange føler men få innrømmer.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #15 Skrevet 21. januar 2011 Kanskje det var meg som skrev det om å klemme ? Uansett, jeg kan iallefall bekreft dette, og jeg har ikke store innlegg. Jeg jobber i banrehage, og blir flau på egne vegne når jeg har barn på fanget, og de prøver å sette seg godt til rette med silikonklumpene i ryggen. Jeg merker at de ikke liker å sitte på fanget mitt!! Skjønenr det godt, for puppene er i veien! Enda kjipere er det jo med egne barn - og når man klemmer voksne folk! Syns det er direkte pinlig. Det er MANGE ulemper, syns jeg. Jeg tok ikke til takke med å bare være storbrystet og blond, det holdt liksom ikke, hehe. Trodde nemlig at jeg skulle bli superfornøyd bare det ble gjort! Jeg er ei jordnær jente som hadde enorme komplekser for brystene mine. Jeg undersøket grundig og i flere år, men måtte finne ut av bakdelene selv, etter gjennomført operasjon....dessverre. - Fordi det er veldig få som er ærlige på det som ikke er positivt.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #16 Skrevet 21. januar 2011 Ja det kan godt være at det var du som skrev det, høres slik ut på det du skriver nå ihvertfall! Jeg leste det i går tror jeg... ? Eller dagen før... har vært så hektisk her de siste dagene at jeg husker ikke helt :-) Men tusen takk til deg som var så ærlig om hvordan det egentlig er, selv med små innlegg! Jeg ville jo som sagt ha brystløft evt. med et lite implantat for å få fylde og litt mer normal form etter løftet, og fordi jeg ikke vil miste for mye av min store C cup om jeg skulle gjort det. Men etter ditt ærlige innlegg så kommer jeg så absolutt ikke til å gjøre det! Jeg skal heller leite meg ihjel og bruke ei formue på nett for å finne bh'er som holder dem på plass, og som kanskje også kan være ekstra sexy for mannen min ;-) Tusen takk igjen for ærligheten din, jeg hadde garantert angret som en hund og fått utrolig dårlig samvittighet for mannen min som er skikkelig puppemann =S
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #17 Skrevet 24. januar 2011 jeg må bare understreke at dette er MIN oppfatning og opplevelse av det, og det fins helt sikkert mange kvinner som ikke kjenner seg igjen i det jeg sier. poenget mitt er vel bare at veldig få ting i livet har bare en side, men det er ikke alltid de negative sidene kommer godt nok frem;-)
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #18 Skrevet 24. januar 2011 I det programmet om skjønnhetoperasjoner som går feil, så viste det seg vel også at mange "Hoppet på" innlegg istedet for å ta et brystløft, som ville gitt et BEDRE resultat, og egentlig var det som skulle til for å få "Ungdomspuppene" tilbake. Det aller beste for de aller fleste er løft pluss innlegg, særlig om man vil ha de større eller har "mistet fyll" etter vekttap, svangerskap ol.... Og for en stor del av resten ville kun brystLØFT vært bedre enn innlegg..Men dette er en større operasjon, den er dyrere, gir flere arr og øker sjanse for tapt følsomhet...Samtidig som mange tenker at et brystLØFT er mer midlertidig enn innlegg, noe som ikke er sant om man er ferdig med barn og holder vekta noenlunde stabil og bruker rett BH til rett tid og man er ferdig utviklet selvsagt.... Silikon er "quick fix" for mange, men satte en vekker i meg at om man er ute etter anatomisk fines mulig bryst, ikke er interessert i og bli mye større så er det brystløft som skal til..Ikke silikon.......
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #19 Skrevet 24. januar 2011 jeg hade faktisk bestemt meg for å ta silikon om et par mnd, men nå ble jeg usikker :-/ Jeg kjenner flere som har gjort det, og alle er storfornøyde. Tipper faktisk at mesteparten er fornøyd, men likvel så finnes det unntak, og hva om det blir meg? Er det verdt det? Jeg HATER brystene mine de er de styggeste brystene jeg noensinne har sett, og aller helst ville jeg bare ha kappa dem rett av... Jeg mister tenningen under sex hvis lyset er på fordi jeg skammer meg slik over brystene. Det er utrolig frustrerende, for resten av kroppen min har jeg ingen problemer med, men disse forb... brystene, æsj! Kanskje hvis jeg tar silikon så kan jeg tørre å ha lyset på? For jeg var mye mer fornøyd da jeg hade melk i dem. Er ikke snakk om at jeg vil ha dem store, for jeg har bestilt den minste protesen de har som er 215.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #20 Skrevet 24. januar 2011 12.54 her, det var sånn jeg også hadde det. jeg tenkte vel aldri at jeg ville kappe dem rett av, men syns det var fælt med selv pga. dette, og hadde store problemer med å akseptere resten av kroppen, nettopp pga. brystene! de var nesten borte, og skinnet lå pent over ribbeina. mannen fant dem aldri når vi hadde sex, for det som var igjen av skinnfinner skled ned i armhulene! de var ikke der han var vant til at puppene pleide å være....tragikomisk! nå som jeg har silikon, aksepterer jeg kroppen min, og syns det er helt greit å ha litt kjøtt på beina. proposjonene er perfekte igjen;-) før silikonen prøvde jeg å bli så tynn som mulig, så kroppen skulle stå til puppene. vel....så galt kan det faktisk bli med kroppsbildet!! Nå har jeg ikke de plagene, men føler meg temmelig latterlig når jeg ligger på ryggen og mannen min koser med to kuler som står rett opp på brystkassa. Nå tenker nok mange at jeg mest sannsynlig aldri hadde blitt fornøyd, uansett hva jeg hadde gjort. - kanskje ikke - men det jeg vet, er at silikon i allefall ikke er lykken. kunne sagt mye, mye mer om dette temaet! det jeg vet sikkert, er at mange av dem som har silikon sier til seg selv og andre at de er fornøyde, om de er det eller ei. gjort er gjort, og det hjelper lite å fokusere på de negative sidene. MEN DE ER DER.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå