Gå til innhold

Har vi noe ansvar her, eller skal vi bare "drite i det"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min og ei anna jente på samme alder har bursdag på samme dag ( til uka) og inviterer derfor mange av de samme barna i selskap. I fjor tok jeg kontakt med denne moren for å høre når de planla bursdagsfeiring ol. Hun fikk "velge" dag, og vi tok den andre sagen samme helg (selv om vi egentlig hadde tenkt oss den samme som henne).

Nå er det altså tid for feiring igjen og vi var sleipe/lure å sende ut invitasjoner først, altså idag, selv om feiringen ikke er før neste helg.

I ettermiddag ringer så denne moren meg og lurer på hvem i gruppen vi har invitert. Hun forteller også at de hadde tenkt til å ha feiring samme dag, men på et noe tidligere tidspunkt eller om hun kanskje skulle ha det på fredag. Jeg svarte i grunn bare ja og ha (de må jo få gjøre som de vil). Virket som om hun syntes at vi hadde et ansvar her, ettersom vi jo vet at jentene har bursdag samme dag....

Hva synes dere? Burde jeg tilbudt meg å bytte tid eller feire sammen eller gjør jeg rett i å tenke at det faktisk ikke er vårt problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden kan ikke jentene feire sammen??? Er det rart det er krig i verden.....

Skrevet

Her føler jeg ikke du har noe ansvar. Man velger selv når man vil feire - så får naboen gjøre som hun vil.

Skrevet

Barn vil vel gjerne ha bursdagen sin for seg selv vil jeg tro... Ikke dele med venninner;)

Vel, det kan jo slå begge veier, for noen er kanskje nærmere denne andre jenta, og velger da heller å gå til henne fremfor datteren din?

Jeg ville nok planlagt litt sammen med de andre foreldrene, men ansvar har dere vel ikke nei...

Skrevet

Joda, klart de kunne feiret sammen. Har ikke sagt at de ikke kunne det... Men jeg ser ikke helt hvorfor de skal det. Jentene er ikke spesielt gode venninner og vi kjenner heller ikke foreldrene annet enn at vi hilse/småprater i garderoben.

HI

Skrevet

22:03: Det er SÅ irriterende med dere som skal trekke krig inn i alle hverdagsproblemer. Slutt med det!

Skrevet

Dere må jo samarbeide! Er ikke det mye koseligere enn å krige om hvem som er først ute med invitasjoner?

Skrevet

Det der gjorde vi med halloweenfeiringa, som i fjor var på søndag.. Vi hadde ikke feiret datteren vår sin bursdag siden vi var på ferie, og tenkte vi kunne lage en skikkelig fest til halloween i stedet.. Men så er det jo sånn at flere gjerne vil feire denne dagen, og ei jente i klassen skulle også ha party, så vi sendte ut invitasjonene fredagen helga før halloween for å være først, og resultatet var at den andre venninna hadde festen sin på lørdag i stedet, utkledningsparty bare liksom.. :) Følte meg litt sleip, men hadde jo lovet datteren min at vi skulle ha fest her hjemme siden hun ikke fikk feiret bursdagen, og det er jo litt stat føler jeg at venninnene kommer hit og ikke bare hun som drar til dem!

Skrevet

Det er jo absolutt ingen krig og hverken jeg eller den andre moren er sinte! Hun virket bare å være noe i tvil og forventet nesten at jeg skulle ha løsningen på dette, men det har jeg altså ikke.... Vi måtte ha denne dagen da det er den eneste dagen vi kan, derfor var vi sleipe/lure å sendte ut invitasjonen først.

Jeg skjønner jo at jeg sikkert burde ringt henne og avtalt det hele på forhånd, men nå ble det ikke til at vi gjorde det...

hi

Skrevet

Takk 22.12, akkurat den tankegangen har jeg hatt også :)

Litt sleipt, men neste gang gjør kanskje de andre foreldrene det samme?!

hi

Skrevet

Dere tok jo initiativ i fjor, hadde jeg vært den andre parten hadde nok jeg tatt kontakt med dere i år - for å vise at jeg setter pris på at du tok initativ i fjor.

Synes egentlig ikke du gjorde noe feil nå, jeg. Du har vist at du vil samarbeide om det og dere inretta dere i fjor, nå kan det vel gå andre veien?

Skrevet

Ja, det er sant. Derfor synes jeg det er litt sent å ta kontakt med oss når de allerede har fått invitasjon fra oss; da vet de jo alt hva de har å forholde seg til... Og om de da velger å ha bursdag på samme tidspunkt, så får jeg ikke gjort noe med det.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...