Gå til innhold

Har "alle" influensa nå eller??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg hører om så mange som er dårlige, og er da stygt redd for at det er vanskelig for mange å skille mellom forkjølelse og influensa.

Har dere vært syke i vinter?

Her har hele min familie vært friske i hele vinter, store som små. Mamma har hatt influensa og er enda ikke frisk etter 2 uker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært/er forkjølet siden nyttårsaften.

Skrevet

Her i huset har 3 av 4 hatt influensa: feber, verking i ledd, hoste, elendig allmenntilstand. En fikk lungebetennelse og en fikk bihulebetennelse i etterkant, men vi er nå på bedringens vei.

Skrevet

Her i familien er det ingen som har vært syke på snart 1 år. Verken influensa, forkjølelse, omgangssyke eller andre sykdommer:)

Skrevet

Nei, vi har ikke influensa men omgangssyken!! BLÆ!!!

Skrevet

Jenten vår på 5 år hadde influensa en uke før jul, ingen av oss andre fikk det. Og nå er hun ganske forkjølet og vondt i halsen. Håper vi ungår det og at hun blir kvitt det fort !

Skrevet

Her trodde jeg jeg hadde forkjølelse, viste seg å være virusangrep på puste og spiserør, snart 1 månde siden det startet nå, og fortsatt ikke frisk.. Fører med ekstrem tørrhoste og blodig snørr.. "digg" sambo var syk med det samme i 2 uker.

Skrevet

Dere som sier dere har hatt influensa.. fikk dere det bekreftet av lege?

Man får nemlig vondt i ledd, feber, slapp, kvalme osv av forkjølelse også!

Er drit lei av folk som sier de har influensa bare de hoster, har feber og må holde sengen noen dager. Det er STOR forskjell på influensa og forkjølelse folkens!

Her i huset har ingen vært syke.. vi er heller ikke vaksinert!

Skrevet

Tror jeg aldri har hatt influensa, kun kraftige forkjølelser. Har ikke vært særlig syk det siste året utenom to runder med omgangssyke i høst / rett før jul. Barna og samboer er også stort sett friske, bank i bordet. Men et par stykker i eldstesønnens klasse har vært borte fra skolen i et par uker grunnet sykdom nå, så kan være det er influensa der i gården.

Skrevet

Jeg har en høyst offisiell og legeerklært influensa, første gang på ti år. Det er helt grusomt.

Skrevet

3 av 4 hatt influensa her, med feber, oppkast, leddsmerter/muskelverk, hoste og vond mage. Jeg har bare vært kraftig redusert i en liten uke, kan ikke kalle det influensa, men litt feber, tett i pappen, hoste og uvel.

Skrevet

Du tar litt feil, 21.30. Ihvertfall er ekspertene uenige med deg. Om du googler "forskjell forkjølelse influensa" så får du opp mange linker, og ingen er enige med deg. En influensa kan være mild ( f. eks svinesjuka) og en forkjølelse kan være tøff, men verkende ledd, høy feber og at det kommer brått er typisk influensa.

Symptomer på forkjølelse

Forkjølelse kan skilles fra influensasykdom, da symptomene ikke er helt de samme.

Ifølge Lommelegen.no er klassiske tegn på forkjølelse:

tett nese

sår hals

heshet

hodepine

Som regel får du ikke feber, og hvis du gjør det, er den ikke særlig høy. Symptomene vil vanligvis inntreffe 2-4 dager etter at du er blitt smittet.

Symptomer på influensa

Typiske symptomer ved influensavirus er:

hodepine

feber

frysninger

trøtthet

muskelsmerter

tørrhoste

Disse vil som vanligvis komme rundt to dager etter smitte.

Symptomene inntreffer gjerne brått, med feber og en generell nedsatt allmenntilstand som første tegn. En del av pasientene med svineinfluensa har rapportert diaré og oppkast. Og i likhet med vanlig influensa kan H1N1-viruset forverre en underliggende kronisk sykdom.

http://www.dinside.no/826592/forkjolelse-influensa-eller-svineinfluensa

Skrevet

Hva vi har, det vet jeg ikke, men alle som en har en etter en lagt strykeflat med feber, hoste, muskelsmerter, oppkast og sterk hodepine i henholdsvis 7 og 8 dager, og med sistemann på 5.dagen nå.

Jeg mistenker influensa, men det er ikke dokumentert på noe vis.

Enig i at mange skriker influensa med en gang de føler seg tett i toppen, men når sant skal sies så tar jeg meg rett til å syns synd på meg selv her jeg ligger, uavhengig av hva det måtte være for ulumskheter som herjer i kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...