Gå til innhold

Flere som har "glemt" hvordan å kle seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært mamma i snart 6 mnd. Og i løpet av graviditeten ble jeg lite kritisk til slutt hva jeg hadde på meg... la på meg 22 kg ;-) Og nå går det i de klærne som ikke har blitt gulpa på liksom.

Men nå har jeg bare 3-4 kg igjen før jeg er tilbake til min normale vekt. Men jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe når jeg er i butikkene og titter?! Føler at jeg har mistet mote antenna mi...

Flere? ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har aldri hatt den antenna jeg, så den dagen jeg blir rik, så skal jeg ansette noen som kan handle klær til meg, og som veit hva jeg burde gå i... sliter med at ALT er fint på andre, bare ikke på meg... :/

Skrevet

Kanskje vi kan ønske oss en bli ny dag av familien til bursdagen eller noe slikt? Tenk så deilig med en konsulent som kan kle en opp i det en passer :) Slippe å tenke selv liksom, hehe.

Skrevet

Det hadde vært fantastisk. En som kunne hjelpe til å fylle garderoben med klær som passet meg og som var kule. Og ja, en bli ny dag hadde vært supert. :-)

Skrevet

Så flink du er som snart er nede i din gamle vekt igjen! :o)

Hva slags klær pleid du å trives i før?

Skrevet

Åja!! Da jeg gikk gravid med 2-åringen følte jeg at jeg kledte meg ganske fint, også under graviditeten faktisk---- Men så ville vi prøve på to tette,så var liksom ikke tid på å kjøpe særlig mye klær til meg selv etter fødselen... så ble jeg gravid da han var 8 mnd, så da var det tilbake til nye gravideklær (de gamle var slitt/ feil årstid), og følte meg forsåvidt greit kledd da også, men nå!! Føler jeg hadde slitt mindre om jeg skulle kjøpt gravide-klær liksom ???

Er helt ute å kjøre... syns det er så mye rare klær, i alle fall rare til meg, samtidig syns jeg de vanlige "basic- klærne" blir for kjedelige... så jeg finner ingenting...har hatt min normale vekt i flere mnd alllerede, så er ikke det heller... er bare helt ute å kjører... og typisk... jeg ser en masse fine tunikaer, men klarer ikke bruke de, etter to svangerskap fullstappa av slike... hehe...ja mye skal man slite med.. håper det løsner for oss når vårmotene kommer ;P får ta med en venninne eller to på shopping:)))

Skrevet

Det er vesla som har vært flink. Fullamming fjerner fettet som bare det ;) Dvs... hun får litt grøt nå da vel og merke.

Jeg har pleid å trives i både i litt rocka og litt penere klær. Har ikke hatt noen helt spesiell stil som jeg har pleid å følge. Har kledd meg litt etter humøret liksom :)

Er du flink til å kle deg eller? :) Det er bare å komme med tips.

Skrevet

Hehe, ja det er sikkert lurt å ta med venninner på shopping. Men jeg har ikke alltid tillit til at de er helt ærlige ;-) Neiiida, rompa di ser ikke "etter fødsel-punktert" ut i den der

;-D

Skrevet

Hi hi :-) Kjenner meg delvis igjen - har blitt mye joggebukse her hjemme i månedene etter fødsel. Spesielt fordi jeg ikke har rukket å fikse meg med to små barn som står opp samtidig og alt som skal gjøres før største skal i bhg...men har nå akkurat vært ute og handlet og tenkte nøye igjennom hva jeg skulle handle før jeg dro:

Mitt tips er å investere i noen litt dyrere basisplagg i nøytrale farger. Nå er det jo salg også!!

1. En fin olabukse (uten for mye rart dill på eller merkelig vask) må man ha i skapet. Nå vet jeg ikke hvilken figur du har, men selv liker jeg Replay, Acne, Filippa K. Man endrer formen litt etter graviditet, det har i allefall jeg gjort (bredere over hoftene), så jeg har blitt litt mer var for "trange klær".

2. Cardigan - gjerne i tynn ull. Finnes flere på salg om dagen. Pass på lengden. Har man litt mage er det ikke pent at den stopper rett ved buksekanten (synes jeg da).

3. Støvletter/skoletter:

http://www.shoelounge.no/galleri/category/1

Her har de mange fine... Selv kjøpte jeg noen grå bootsaktige som stopper midt på leggen. Nydelige og litt rocka til både bukse og kjole

4. En pen kåpe eller trenchcoat i nøytral farge - går aldri av moten

Her ville jeg investert litt penger. (Leter enda etter denne, men har en sort kåpe i skapet som nok holder ut denne sesongen - er på sesong 6 og jeg ELSKER jakken.. bare litt slitt dessverre...)

5. Kjole / Tunika - Finn en enkel kjole i lengde rett over knærne. Jeg elsker kjoler da. Kan pyntes opp og ned som man vil.

Så ville jeg heller gått på Sara/HM og kjøpt litt billigere topper, skjorter etc.

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jeg har tatt meg selv i bli en sånn mor som ikke bruker en krone på seg selv... Frem til nå har alle pengene gått til klær og utstyr til lillemann, men nå må jeg snart ut på shopping og kjøpe meg noe nytt! Kroppen forandrer seg jo ofte etter en graviditet, både på godt og vondt, så nye klær trenger nok de fleste uansett! :-)

Skrevet

Jeg leter etter cardigans i tynn ull og varme farger, hvor har de det nå? På tilbud noe sted?

Skrevet

"Flink" skal jeg ikke skryte på meg, men jeg har funnet stilen jeg trives best i :o) Elsker femtitallsklær, feminine saker med masse prikker og cherries og sånn :oD

Skrevet

Jeg opprettholdt klesstilen også under graviditeten,så har ikke noe problem med det akkurat.. Men stilen har endret seg noen ganger i de snart 3 årene jeg har vært mamma..

Jeg trives ofte godt i litt fine tights med en fin tunika/skjorte over og gjerne et belte under bysten,det gir en fin fasong som "gjemmer" både mage og rumpe.. :P

Bare titt litt i moteblader og følg med på hva andre har på seg,så kommer du fort inn i det igjen!!

Evt dra med deg ei ÆRLIG venninne/kompis på shopping,jeg er av den sorten som sier meningen min hvis det er noe jeg ikke liker.. :)

Skrevet

Jeg kjøpte en sort cardigan fra Sand på kiman til 50% ;-)

Skrevet

Ja, hjelp, jeg hiver meg på denne. Uff, jeg har aldri vært noe fan av tights, men innser vel at litt "sie" skjorter og tunikaer noek er greia fremover. :) Men et spm til dere med peiling. Nå går det jo greit å ha tights og støvletter/litt høye sko, men hva bruker jeg til når våren/sommeren kommer? Og hvilke tights? Svarte? med litt farge på overdeleen, eller sånne dongeritights? Hjelpe meg, jeg er helt ute jo...

Litt møkklei gamle jeans med hengerumpe og knær, og alt for store hettegensere :/

Skrevet

Har dt litt på samme måten. Jeg var veldig opptatt av klær og mote fr. Jobbet deltid i klesbutikk mens jeg studerte og fikk 50% på alt, så da hadde jeg mye klær og alltid det siste;-)

Da jeg fikk barn ble på en måte prioriteringen litt annerledes. Brydde meg fremdeles om hva jeg hadde på meg, men var også opptatt av det praktiske + at ble mer opptatt av å kjøpe klær til ungene enn meg selv (er ikke det typsik;-))

Nå er ungene mine 6 år og 3,5 år, og jeg føler jeg sliter mer med å kle meg enn dem...vet ikke hva det er, men jeg får det likesom bare ikke helt til...ser mye som er fint å blader, på nett og på andre, men klarer bare ikke finne noe jeg syns er pent og passer på meg. Har ikke noe med vekt å gjøre som sådan, for jeg er lettere nå enn før jeg fikk barn. Sånn sett burde det vært enklere nå, men er stikk motsatt...

Jeg prøver jo å kle meg pent på jobb da, men føler det går mye i det samme hele tiden. Klarer liksom ikke helt finne stilen min. Er litt mellom det meste i grunn;-/

Skrevet

Spør om hjelp i butikkene!!

Mange er skikkelig flinke, og ikke si nei før du har prøvd, selv om du synes forslagene deres er helt håpløse. Blir ofte bedre en man tror, og gøy å prøve noe helt nytt:)

Et tips når du netthandler, feks på hennes og maurits, kjøp hele antrekk istede for enkelt plagg.

Les moteblader, rydd i garderoben og prøv å tenk nytt med de plaggene du allerede har. Har du er favorittgenser som er misfarget, kan du bruke tekstilfarge.

Et stort smykke eller annet tilbehør som skjerf, øredobber eller belte kan løfte et helt antrekk, og selv en kjedelig genser kan bli kul:)

Skrevet

Det er rett og slett bare å gå i klesskapet og finne igjen alle de klærne du brukte før du ble gravid!

Skrevet

Jeg sliter litt for å si det sånn, med akkurat det her. Før jeg ble gravid gikk jeg ned 20 kg, og kasta alle de store klærne mine. Gikk opp nesten 25kg i graviditeten, har gått ned 10kg etter 7 uker. Så det eneste jeg har å bruke er mammaklærne og joggebukser!

Men har bestemt meg for at jeg ikke skal shoppe før jeg har gått ned mer! Litt ekstra motivasjon skader ikke!

Synes forøvrig også det er vanskelig å skulle kjøpe klær. Nå er jeg jo mamma, og føler jeg ikke kan gå i hva som helst, selv om jeg ikke vil se ut som en mamma, da tenker jeg i retning min egen mor.

Skrevet

Tights er ikke pent og heller ikke moderne. Og med tunika over ser man større ut, ikke smalere som mange tror. Magen ser større ut og rompa ser større ut.

Kle deg heller i fine jeans, bukser, skjørt, bluser eller kjoler som fremhever dine beste egenskaper. Puppene, midjen, rompa hva det måtte være. Bruk evt smykker osv.

Skrevet

Hvor er det? Det høres ikke ut som en butikk eller merke som finnes her...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg er sååå lei av klærne mine! I årevis har jeg enten hatt planer om å gå ned i vekt og dermed ikke orket å investere mange kroner i klær, eller som nå, vært gravid og ikke passet noen ting eller blitt mamma og har igjen tre kilo som skal av før jeg er tilbake i "fjorårsvekten" og synes jeg det er så innmari kjedelig å skulle kjøpe dyre bukser som plutselig kanskje er for store om et halvår...men om jeg får fingeren ut og kvitter meg med disse tre kiloene? Neeeida!

Dessuten er jeg skikkelig usikker på hva jeg kler...mannen er ganske flink til sånt, men jeg blir alltid så sur når jeg har han med i butikken hehe...skulle ønske jeg hadde en personlig shopper (og penger hihi)!

Skrevet

Er med på den ja... Bah!

Jeg har gått opp mange kg i de to tette svangerskapene mine, og misliker virkelig kroppen min slik den har blitt... Men siden jeg vet det kommer til å ta tid å gå ned igjen, fant jeg ut at jeg skulle spandere på meg noen plagg, slik at jeg iallefall har en basis.. Da føler man seg plutselig mye bedre selv også:))

Jeg har brukt listen til Tom Gunn, fra Tom Gunns stilguide.

* trenchcoat

*sort litt fin kjole

*jeans

*hvit skjorte

*fin jakke

osv:)

Så lenge man har en basis, så trenger man heller ikke så mange plagg, og man kan heller bruke penger på litt accesories, da kan man dresse seg opp og ned:)

Det hjalp iallefall meg litt;)

Skrevet

Hehe, jeg har vært mamma i to og et halvt år nå og hadde helt mista gangsynet. Gikk bare med praktiske, kjedelige klær, og valgte antrekk utifra hvilke plagg som hadde minst havregrøt på seg.

Jeg begynte rett og slett å spørre i butikker jeg.

Skjønte at det ikke var noen vits i å gå rundt grøten, så det ble litt sånn: "Hei, du ser ut som du har peiling på hva du driver med, vær så snill og hjelp meg, jeg er stygg og desperat!"

Fått masse god hjelp og fine klær med mye fint tilbehør ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...