Gå til innhold

Hva er dette på FB?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Statusoppdateringene på facebook er øl, vin, gin osv. Hva er greia liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi jenter spiller et spill. Vi ønsker å gjøre noe spesielt i Facebook for å få bevissthet om brystkreft. Det er så lett at jeg vil du skal bli med oss å få denne til å spre seg! I fjor var det å skrive fargen på bh`n du hadde på deg i FB statusen ... og den fikk menn til lurer i dagevis hvorfor jentene hadde farger (tilsynelatende tilfeldig) i status vår. I år det har å gjøre med våre kjærlighet relasjoner. Med andre ord, i dette øyeblikk, noe som drikkes som representerer din sivilstatus. Alså :

tequila: Jeg er en singel kvinne

rum: Jeg er en touch og gå kvinnen

champagne: Jeg er en engasjert kvinne

redbull: Jeg er en kvinne i et forhold

øl: Jeg er en gift kvinne

vodka: Jeg er den "andre"

sprite: Jeg er en kvinne som ikke kan finne den rette mannen

whiskey: Jeg er en singel kvinne, men med venner som ikke vil slutte å feste

brennevin: Jeg er en kvinne som ønsker hun var singel.

gin: Jeg er en kvinne som ønsker å gifte seg

Nå er alt du trenger å gjøre å skrive ned svaret for din situasjon i FB status (ikke svar på denne e-posten, bare sette det i statusen din). Også, klippe og lime inn denne meldingen og send den til alle venninnene som en melding. Det forrige Spillet nådde nyhetene. Klarer vi det med denne også ? La oss vise hvor kraft fulle vi kvinner er! :)

Skrevet

Joda, søt lek. Den med veska var også litt nusselig.

Det er mulig jeg er en dust, men seriøst; hvordan hjelper dette brystkreftsaken?

Skrevet

Det hjelper sikkert ved at folk husker på det og at andre blir nysgjerrige på det - resultat: at vi ikke glemmer kampen mot brystkreft.

Slik som at du og jeg nå sitter å snakker om dette, om kampanjen på Facebook og om brystkreft.

Det er sikkert det som er poenget.

Skrevet

Mine følelser rundt temaet endrer seg ikke av en sånn "kampanje" - for å få folk engasjerte må man finne på noe større.

Skrevet

Ok, så du bare driter i at noen får kreft og dør da eller Squaw?

Gjest sug lut
Skrevet

Hvorfor skriver ikke hele gjengen bare "Jeg er en sjølopptatt og begrensa kvinne som aldri kommer nærmere brystkreftsaken enn dette"?

Skrevet

Å, den skal jeg legge ut på siden min, så koselig! Viktig med fokus på slike ting.

Skrevet

men vet aldri om/når det rammer deg eller dine nærmeste

Skrevet

Sånne ting er så traaagiske å ha på profilen sin.

Skrevet

Squaw, har du tenkt på at DU kan få kreft? Ikke vær så selvopptatt!

Skrevet

Hvordan vet du at vi ikke gjør mer enn å skrive dette på status? JA, jeg fører den leken på statusen min, men jeg donerer penger, er med på konferanser osv også, men denne leken får folk til å huske på dette temaet, prate om det og oppdatere seg om kampen.

Skrevet

Da kaster jeg ballen til deg, Hjemmetråkkende Squaw, og så får vi se hva spennende og kreativt du kan komme opp med.

Venter i spenning.

Skrevet

Hva har det med brystkreft å gjøre??

Skrevet

Squaw, du hadde nok brydd deg om DU hadde opplevd kreft. Men så trangsynt og kald som du er kan du ikke vite noe om å være alvorlig syk.

Skrevet

Jeg syns det er bra, altså hele poenget med saken..

MEN...syns det er dumt at man skal bruke alkohol for å vekke oppmerksomhet.

Da synes jeg det med BH farge var mye bedre for denne saken !

Skrevet

Pass dere litt, mener Squaw har vært alvorlig syk tidligere (jfr tidligere innlegg...) så de siste kommentarene var skikkelig upassende.

BTW, hva i all verden er det med alkoholholdige drinker i statusen som øker fokuset rundt brystkreft?

Dustete lek. Gi heller en slant til kreftsaken, DET hjelper.

Skrevet

Men hvorfor ikke bare skrive "Bli med og støtte kreftsaken" og legge ut lenke til kreftforeningens sider?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...