Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 Sliter med vena cava. Og klarer ikke sitte, ligge eller stå. Er det noen som har det samme? Hvordan takler man 4 uker til med dette helvete?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 Sliter ofte med Cava. Særlig dagenderpå....
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #3 Skrevet 20. januar 2011 "og årets komipris går tiiiiiiiiiiil....iallefall ikke 18:18" *gjeeeeeeeeesp*
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #4 Skrevet 20. januar 2011 Jeg undrer meg litt over at du ikke klarer å sitte eller stå heller, uten symptomer... Om jeg tolker innlegget ditt riktig da. I sittende eller stående stilling skal trykket på vena cava normalt lette. Har du snakket med lege/jordmor om dette?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #5 Skrevet 20. januar 2011 Kan det være noe annet kanskje? Leste litt om Vena Cava etter at jeg postet dette innlegget, og der står det som du sier, at symptomene er når du ligger på ryggen. Men her er det samme symptomer om jeg sitter eller ligger på siden. Jeg klarer å stå uten vena cava symptomer, men har bekkenløsning pluss en veldig stor baby i magen, så jeg klarer rett og slett ikke stå før jeg klapper sammen. Var hos legen i dag, men hun mente det var normalt nå mot slutten. Jeg vil hverken kalle dette normalt, eller nå mot slutten.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #6 Skrevet 20. januar 2011 Hjelper det med å ligge med hevet hode da? Hvis du f.eks bruker ei dyne under hodet når du ligger? Jeg er stikk motsatt av deg da, jeg lå flatt på ryggen fra start til 14 dager etter termin uten noen problemer. Håper at du finner en løsning på dette da, ikke lenge igjen nå, så hold ut
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #7 Skrevet 20. januar 2011 Jeg kan ikke legge meg ned på ryggen i det heletatt. Da får jeg rett og slett ikke puste, og mister følelsen i armene. Så jeg vet ikke om det hjelper med pute heller. Skikkelig ekkelt. Det hørtes deilig ut å kunne ligge på ryggen Gleder meg villt til å bli ferdig her nå så jeg kan ligge akkurat som jeg vil Takktakk:)
Matildesnusk + lille ups Skrevet 20. januar 2011 #8 Skrevet 20. januar 2011 Hadde trøbbel med vena cava-syndromet fra ca uke 30 sist svangerskap, og håper jeg slipper det denne gangen. Jeg kunne da etterhvert slett ikke ligge på ryggen, heller ikke høyre side så veldig lenge. Kunne heller ikke sitte rett opp og ned på en stol, eller i bil, f eks, for da dovna først armene bort, deretter ble jeg svimmel, kvalm og svima av. Man finner alltid en måte å klare seg på. Jeg lå på venstre side, og satt alltid i sofa/lenestol litt lent mot venstre. Det var noen lange uker, men sånn går det. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå