Gå til innhold

Lillehammer eller Gjøvik sykehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har omtrent like lang reisevei til begge.

Noen som har født på ett av disse sykehusene som kan si litt om pluss og minus ved å føde der og deres opplevelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørt mye bra om Gjøvik!

Men har ikke egen erfaring derifra.

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn
Skrevet

Hei :)

Jeg har bare godt å si om Gjøvik! Hadde prematur fødsel der i 09, og hele tiden jeg var der, så følte jeg meg trygg på alle de ansatte, de kan jobben sin. Klart, min hendelse er noe unormal (prematur med tvillinger uke 21, 3 dagers mellomrom, begge døde)

Men alle de ansatte på føden der er fantastiske! Barnelegen er ei dame som virkerlig kan få deg til å yte ditt beste, og jordmødrene er supre når det kommer til å få deg gjennom fødsel! De er flinke til å få deg fokusert og positiv, til og med i de vanskligste situasjoner, så vet du at de er der, og gjør sitt aller beste.

Når jeg ble gravid igjen nå, så var det ingen tvil, jeg skal føde på Gjøvik, for der føler jeg meg 100% trygg på alle de ansatte.

Skrevet

jeg fødte på Gjøvik.Og likt meg godt jeg..

enste minuset var at jeg ikke fikk helt fikk den hjelpen jeg skulle med amminga...følte meg litt til bry hver gang jeg ringte på for å få hjelp.

lillehammer har jeg ingen erfaring med.

Skrevet

første ble født på lillehammer, men syns ikke dem var særlig hjelpsom med amming eller noe...og de fleste av jordmødrene var ganske strenge og sure...! de to siste er født på gjøvik og det var jo bare helt topp, jordmødrene var blide og fornøyde...de fikk deg til å føle deg trygg under hele fødselen og veldig hjelpsomme etter fødsel.

Skrevet

jeg skal føde på lillehammer, hører til elverum men vil ikke føde der for alt i verden....

Skrevet

Jeg har super erfaring med Gjøvik, de er helt enestående :) Har hørt at Lillehammer er en veldig hektisk avdeling og at man får lite eller ingen hjelp etter fødsel i forhold til amming.. Jeg skal føde på Gjøvik igjen i mars og gleder meg masse! :)

Skrevet

Jeg har født på Lillehammer og er veldig fornøyd. Jeg fikk ihvertfal mye hjelp og syntes fødselen og barsel var bra. Har også hørt om mange andre som er fornøyd også.

Skrevet

20:12

Hva er galt med Elverum?

Skrevet

sønnen min holdt på å dø under fødsel, skulle blitt haste ks men neida, var helt blå, pustet ikke og var helt slapp....

de fikk liv i han...

ellers har de tullet att og fram med mandlene hans i 4 år!

legger han i narkose og sier dem skal bort, når jeg fikk beskjed om at han var våken, hadde de ikke fjernet de likevel....

sier nå at de må tas, igjen........ sist han fikk narkose var i mai... så de har mast siden setember, altså at han skal legges i narkose en gang i halv året er ok for dem meg IKKE meg...

noen i familien har fått feil behandlig av sønnen sin der so gjøre at han fikk feil medisiner så hjertet hans vokse og han døde 6mnd gammel.

Bestemoren til ei venninne måtte amputere beinet der pga kollbrann, de amputerte FEIL ben!

Da jeg ble operert for cyste på eggstokken da jeg var 14, fikk jeg bare kjeft og ble dopet ned og ikke ble hørt...

Ei venninne miste sin unge i uke 23, da hadde hun vært på ul 1 uke før og fått vite at at var ok med den lille, det viste seg at ungen hadde hull i hjerte, ikke utviklet nyrer, hjerne osv, og hadde sluttet å vokse i uke 19 og hu hadde ikke fostervann....

ALT dette burde vært sett på ul en uke før.

er sikkert noe mer, men kommer ikke på noe mer nå.....

Skrevet

har hørt at elverum er helt jævlig ja, kjenner flere som har født der..!!

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn
Skrevet

Jeg kunne velge mellom Gjøvik og Elverum nå, og Elverum var ikke aktulet i det heletatt!

Ringte føden i 09, da var jeg sikker på at vannet hadde gått i uke 21, fikk beskjed om at jeg var ei hysterisk førstegangsfødende, dette var urinveisinfeksjon, ingen vannavgang (sagt over telefonen) de ba meg ta det med ro, og heller ringe legen om jeg fikk smerter dagen etter, legevakta på Hamar sa akurat det samme på telefon, ville ikke ha meg inn på sjekk eller noe. 3 dager senere hadde jeg en traumatisk fødsel av tvilling jenta vår, ble hastet til Gjøvik med ambulanse, mistet begge tvillingene med 3 dagers mellomrom, uten mulighet til å redde dem. Gjøvik var sjokert over hvordan Elverum hadde behandlet saken. Hadde møte med Elverum om det nå når jeg skulle velge fødeplass denne gangen, og Elverum oppføret seg som om det aldri hadde hendt!

Nei, holder meg til Gjøvik jeg, er der jeg føler meg trygg, ikke bare på behandlingen, men at de gjør jobben sin.

Jeg besvimte her i jula, og slo magen i en stol, jordmor ringte føden for å høre med dem, og Gjøvik ba meg komme med en gang for en full sjekk.

Skrevet

off det var ganske dramatisk da =(((, rart dem ikke har gjort noe med det, de er jo helt sinnsvake på elverum, kjenner flere som har født der...husker ikke hva det var siden det er en stund siden, men dem hadde fått ganske dårlig behandling der ihvertfall. glad jeg ikke hører til der for å si det sånn..!!!

Skrevet

Jeg har kun erfaring fra Lillehammer (boe geografisk slik at jeg kan velge, Lhmr, Gjøvik el Elverum). Jeg var veldig fornøyd med fødsel og opphold ellers, og skal føde der igjen nå til våren. Har også hørt mye bra om Gjøvik, tror det er hipp som happ mellom de to.

Skrevet

Jeg fødte første gang på Lillehammer (kunne velge Elverum, Gjøvik, Lillehammer)

Var veldig fornøyd med de på Lillehammer :)

Med nr 2 så skulle jeg ha hjemmefødsel og fikk jordmødre fra Lillehammer som kunne stille opp hjemme hos meg selv om de egentlig ikke er hjemme-jordmødre.

Hadde 6 av jordmødrene fra Lillehammer hjemme på kaffe hos meg, der vi satt og planla hvordan vi skulle gjøre under fødselen. Veldig koslige damer!

Så gikk jeg 6 dager overtid og skulle inn på kontroll på lillehammer og vips var minsten ute, så rakk ikke dra hjem for å føde!

Men fikk lov til å dra hjem rett etterpå heldigvis :)

Har også hørt mye bra om Gjøvik!

Hørt mye negativt om Elverum :(

Skrevet

jeg har født alle mine på Gjøvik og har vært veldig fornøyd alle gangene.

Skrevet

Jeg bor også sånn til at jeg har like lang reisevei til både Gjøvik og Lillehammer. Sist fødte jeg på Lillehammer, og skal dit igjen nå i juni. Største grunnen til at jeg velger Lillehammer er at der har de nyfødt avdeling, noe de ikke har på Gjøvik. Jeg var i tillegg veldig fornøyd med de forskjellige jordmødrene jeg var i kontakt med, som ble en del ettersom fødselen tok en liten evighet.. Hehe =P Var også fornøyd med oppholdet på barsel, så har ingenting negativt å si om Lillehammer! Har også hørt mye positivt om Gjøvik, så tror egentlig ikke det har så mye å si hvilket av disse sykehusene man velger i forhold til trivsel og oppfølging..

Skrevet

Gjøvik : Flotte ansatte, flinke god eller hvertfall bedre tid enn mange andre steder, gode rutiner hvis noe går galt, flinke til å samarbeide med leger osv

Minus er bare det at dem ikke har barneavd og er det noe galt må dere til lillehammer eller selvsagt oslo. Som sagt - meget dyktige ansatte der. Problemet er ved akutte ting.

Lillehammer: Dem har da barneavd, Noe som er et enormt pluss med tanke på leger osv.. Mye bra som er ansatt der. *Gode rutiner.

Minus: En del travlere avd. Kan llettere overse hvis det er spesielle ting.

Skrevet

begge mine to er født på Lillehammer. Og jeg er knallfornøyd med både fødeavd og barsel avd der. Fikk kjempegod hjelp til alt jeg måtte ønske, blide og imøtekommende alle jeg var borti.

Hadde fantastiske jordmødre begge gangene, som virkelig var der for meg!

Nå bor jeg i Lillehammer, så å velge Lillehammer var helt naturlig for meg.

Har også hørt at Elverum ikke er noe særlig. Mange fra Hamar velger Gjøvik eller Lillehammer framfor Elverum.

Om du velger Gjøvik eller Lhmr tror jeg er hipp som happ:)

Men Lhmr har nyfødt intensiven...

Skrevet

De er veldig "nazi" angående amming på Gjøvik...bare så du er advart. Ødela hele barseltida mi

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Gjøvik. Litt tull ang amming av div grunner helt til jeg slo i bordet til dem, men før og under fødselen, så var dem enestående :)

Skrevet

Føler for å forsvare Elverum litt, med å si at min opplevelse av dem er helt fantastisk :) både leger, jordmødre og barnepleiere.. Alle sammen gjorde min fødsel og barselopphold bra :) riktignok hadde jeg en tøff fødsel med komplikasjoner i ettertid, men det er noe individuelt og kan ikke gi sykehuset skylden for det.. Det som blir skrevet om at dem amputerte feil bein velger jeg og ikke tro på.. Der var det nesten for mye negativt til å være sant. Mange forteller om fødsler der ting går galt, men ting kan gå galt, uansett hvilket sykehus man velger :/

Skrevet

Elverum er ikke noe alternativ for meg, fordi jeg bor lenger nord i Oppland enn Gjøvik og Lillehammer, derfor er det mye lenger til Elverum.

Hva slags muligheter er det for enerom på Gjøvik og Lillehammer? Mulighet for at far kan overnatte? Vi har over 2 timer til sykehuset, så det hadde vært fint om han kunne overnatte..

HI

Skrevet

Gjøvik har "familerom" der dere kan sove sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...