Gå til innhold

Helt stopp etter 22 timer med rier og 14 timer på føden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter kl 18 igår da jeg hadde min første spyrunde kom det første taket i magen. Jeg tenkte kjapt at det var en maserie forde livmoren ble irritert av brekkningen, men når klokke var blitt 10 og takene enda ikke hadde stoppet forstod jeg at det kanskje var noe som hadde blitt satt igang. Kl 11.30 ringtte jeg føden for å høre hva de ville jeg skulle. Jeg skulle observere takene i 1 time og ringe tilbake etter det. Etter 1 time hadde jeg registrert at takene kom regelmessig hvert 5 min, men varte ikke lenger enn 20 sekunder. Så jeg fikk beskjed om å komme inn.

Etter CTG i ca 30 min + vaginal undersøkelse ble det konstantert at takene kom ca hver 2 min og at jeg hadde ca 1,5 cm åpning. Jeg fikk beskjed om å bli og ble lagt på observasjonsrom, så fikk jeg anibiotika intravenøst pga en GBS infeksjon jeg hadde i urinen tidlig i svangerskapet. Kl 07 var det vaktskifte og kl 09 kom ny fødselslege og jordmor for og undersøke meg. Jeg gikk igjen CTG og det ble gjort vaginal undersøkelse - jeg hadde 3 cm åpning og fødselslegen kunne kjenne en god rie mens hun var oppi der. Fødselslegen fortalte at hun regnet med at det skjedde idag og jordmoren smile og sa jeg måtte huske å fått tatt det siste magebildet før den forsvant.

Rett etter fikk jeg 1 liter salvannsløsning, delvis forde jeg var blitt dehydrert av alle rundene med oppkast og delsvis forde det ville bli satt epidural så fort det la ann til det. Takene ble sakte men sikkert sterkere selvom de ikke kom tettere og kl 12 fikk jeg ny runde med anibiotika.

Men så etter det hadde gått 22 timer fra den første rien og etter det hadde gått 14 timer fra vi kom på føden sa alt stopp. Både jordmor og fødselslegen stusset litt men sa "det kan skje selv ved 3 cm åpning". Så etter middag kl 15.30 bestemte jeg meg for å dra hjem og heller slumre litt i sengen her istedetfor og ligge på et trist observasjonsrom i Tønsberg.

Nå håper jeg jeg får sove før ting tar seg opp igjen.. om ting tar seg opp igjen. Etter 16-17 runder med oppkast, 1,5 døgn våken og 22 timer med rier er kroppen min helt tappet for alt av energi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det nesten helt likt deg med førstemann... 2 netter med maserier så ordentlug igang ved 22 tiden 3. natt. 18 timer med heftige rier og oppkast hver halvtime også stoppet alt opp!! Dro hjem og kom akkurat inn døren og det begynte igjen! La meg i badekaret, kastet opp middagen som mannen hadde tilberedt og dro tilbake til sykehus igjen 4 timer etter at jeg kom hjem! 22 timer senere ble han født! Følte meg som en helt utvasket, utvridd og temmelig slapp klut når det hele var over... Kunne ikke stå på beina før dagen etterpå og måtte hjelpes inn og ut av badet/wc! Håper sånn at denne gangen går det raskere!!! Håper også for din del at du får hvilt deg nå mens det er pause og få deg litt påfyll av krefter!!! Og be gjerne om glukose iv. fremfor saltvann - du kommer til å trenger energien!!! Lykke lykke til!!! Klem

Skrevet

Hjelpe meg, dette hørtes tøft ut..

Håper du får sovet og hvilt deg litt før det baker løs igjen :)

Lykke til, håper du får fortgang i sakene i neste runde :)

Skrevet

Håper du får hvilt deg litt før du er i gang igjen, lykke til :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...