Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 uff, jeg har gjort noe jeg kanskje ikke burde gjøre. Jeg har vært på samboers facebook og sjekket innboks. Det er han som ga meg passordet for ca 2 år siden og han har mitt. Vi har vært sammen i 7 år og venter vårt første barn sammen om 2 mnd. Før han ble sammen med meg var han sammen med ei jente som vi kan kalle for "Mona". Det forholdet varte i ca 1 år, der min samboer som vi kan kalle for "Andreas" gjorde det slutt, pakket sammen tingene hennes og byttes lås på døra. (de hadde bodd sammen i et par mnd og hun nekta å flytte når det ble slutt). Ca 6 mnd etter det ble vi kjent og ble forelsket i hverandre og flyttet fort sammen. Jeg prøvde å være vennlig med "Mona" men hun var helt på trynet. "Andreas" prøvde å si til meg at det ikke var lurt for hun var ikke bra, psykisk og litt ustabil. "Mona" kom med historier om at hun og "Andreas" hadde hatt sex de og de dagene (når han faktisk var hjemme eller vi var på tur), hun kom 1,5 år etter at det ble slutt og sa at hun var gravid med han, noe hun ikke var i det hele tatt, ikke med han eller gravid. Hun sendte syke mld om at hun ville ha han tilbake, sendte bilder av seg selv, ringte foreldrene hans, søster og venner og ba de om hjelp for å få han tilbake. Hun mente hele tiden at jeg bare var ventekjæreste til han skjønte at det var henne han ville ha. Han hadde også vært så dum at han hadde kausjonert for et billån hun hadde tatt opp mens de var sammen, som hun sluttet å betale på og han fikk høyre regninger på 10-15.000 hver 3 mnd. Han snakket med faren hennes og ba han om å be henne ordne opp etter seg. Til slutt, etter over 1 år ringte jeg henne og sa hva jeg mente og følte og hun lot oss være. men i dag oppdaget jeg at samboer skriver med faren hennes på facebook, og der hadde samboeren min skrevet at han hadde møtt "Mona" i høst der hun kom innom jobben hans. Det har han ikke sagt noe om til meg. Og i mld han skrev til faren så var det hvordan det gjekk med "Mona" og moren og slikt. Og jeg kunne se på mld at det var sambo som hadde kontaktet faren hennes og ikke faren han. Jeg skjønner ikke hvorfor han har kontakt med faren og jeg er usiikker på hvor mye kontakt han har med eksen og hvorfor, evt hvorfor han ikke sier noe til meg om det., Jeg er ikke sjalu person men jeg blir veldig usikker på meg selv, på sambo og forholdet vårt. Dette er nemlig ikke første gang han har kontakt med de, men er en god stund siden sist, ca 2 år. JEg får nemlig ikke ha kontakt med min eks, for samboer føler seg truet av han selv om det ikke er noe følelser der. Hva skal/burde jeg gjøre???
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 Du tar det opp med han og spør han hvordan landet ligger. Et forhold på 7 (!) år bør være et åpent forhold. Bare vær åpen om at du har sjekka facebooken hans i ren nysgjerrighet og fant disse mld. Du lurer på hvor mye kontakt han har med "mona" og hvorfor han kontakter dem etter å ha strevd med å få henne unna dere. Jeg tror han kanskje er litt bekymra for henne hvis hun var så syk, men unasett så har han jo gått videre og burde ikke kontakte noen av dem. Du får jo ikke lov av han og snakke med din eks, og det bør da gå begge veier. Du kommer ikke så mye lenger av å ikke konfrontere han iallefall..
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #3 Skrevet 20. januar 2011 Jeg er bare redd jeg blir for såret, er nemlig litt av et hormon troll for tiden. Jeg vet at han elsker meg og er sikker på at han ikke er utro, har vært utro eller vil bli utro, men jeg føler meg bare så ført bak lyset liksom :-s Ja skal spørre han om det i kveld, men er redd jeg ikke vil like svaret eller om han vil nekte... HI foresten
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #4 Skrevet 20. januar 2011 Her i huset har vi begge kontakt med noen av våre ekser og deres familier. Foreldrene til min manns ene ex er våre naboer, så litt vanskelig å ikke ha litt kontakt uansett. Ingen av oss har problemer med det, ingen som bryr seg om vi singer, sender sms eller møter de. Her om dagen var det min mann som sa vi måtte dra på besøk til min ex, han trengte data hjelp så da må vi på besøk. Men vi er enige med hverandre hva som er greit og ikke greit. Vi snakker med hverandre om slike ting. Så snakk med din mann, og om han skal få lov å ha kontakt med de så bør du få ha kontakt med dine om du ønsker.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #5 Skrevet 20. januar 2011 skjønner dette er ubehagelig for deg, men du må nesten sette dei ned for å nakke me ham. Trenger ikkje bety noe om han lurer på hvordan det går med eksen og familien osv men av respekt for deg bør han la vær.... si hvordan det gikk etter konfrontasjon da )
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #6 Skrevet 20. januar 2011 har ikke tørt enda :-s han virker litt sur i kveld, men skal prøve å snakke med han. Skjønner ikke behovet liksom. Det er 8 år siden det ble slutt, de eide ingenting sammen, ikke har de barn sammen og de bodde sammen i et par mnd. Er nok mest redd for at gamle flammer aldri slukner / gamle flammer kan begynne å gløde igjen.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #7 Skrevet 20. januar 2011 Jeg har god kontakt med foreldrene og søstra til en eks-kjæreste. Det betyr ikke at jeg vil bli sammen med eksen igjen eller at jeg er hypp på ham. Men foreldrene hans og søstra er utrolig trivelige mennesker som jeg ønsker å ha kontakt med og de ønsker å ha kontakt meg meg. Jeg har gjort det slutt med eksen - ikke hans familie. Og om noen vil se på det som en trussel så vær så god. Sjalu menn er ikke noe for meg uansett.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #8 Skrevet 20. januar 2011 Men er akkurat det, de er ikke venner. Har nesten ikke hatt kontakt siden det ble slutt. Hun har trakasert oss i flere år, prøvd å fa han tilbake. Men hun kom innom jobben hans i høst, vet ikke hvorfor og om det bare er den ene gangen. Vet også at han og faren ikke har snakket sammen på 2 år og syns derfor det er rart at samboer tar kontakt med han nå og ikke sier noe. Er ikke sjalu men som sagt usikker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå