Gå til innhold

Noen har satt fyr på halsen/mageinnholdet mitt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med halsbrann hele svangerskapet, men nå har det virkelig topet seg. Er i uke 33 nå. Samme hva jeg spiser så får jeg det¨. Det eneste som hjelper er å kasteopp; ( Har lest at lukkemuskelen i magen blir slappere, men nå virker det ikke som jeg har noe muskel der i det hele tatt. Noen som har noen vidunder tips? Ikke piller eller mixtur orker ikke, blir kvalm av å ha det i magen. Er ikke mye som skal til før jeg kasteropp. Nå føler jeg at uansett hva jeg spiser blir det for sterkt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser du skriver ikke piller. MEN!! Jeg sleit så sinnsykt med halsbrann, også uke 33. Grusomt! Kjøpte tyggetabletter LINK i går kveld, og det virker kjempebra for meg! Det smaker tyggis.

ANBEFALES! Prøv hvertfall.. det er verdt det hvis du blir kvitt. Og det smaker ikke piller eller medisin.

Skrevet

Takk da skal jeg prøve det.

Skrevet

Ro ned melkeinntaket om du drikker mye av det, og ikke spis så mye youghurt el.l

Grunnen til det er at melk fører til at fordøyelsen går saktere. Og når fordøyelsen går saktere, så blir maten lenger i magesekken og det produsere mer magesyre. Dermed får man sterkere/vondere oppstøt.

Ja, melk fungere der og da, men vil som sakt føre til økte plager.

Har 2 barn med refluks (lukkemuskel som ikke fungerer), og har mått kutte melk totalt fra kosten deres. (Selvsagt i samråd med spesialist).

Skrevet

Har hatt det samme. Kjøper samarin, som eg blandar i vatn. Det smakar heilt greit (eg vert også fort kvalm, men dette tåler eg). Får kjøpt i daglegvare. Kjøpte også noko tyggetablett greier på apoteket, som eg synest ikkje er like effektivt (Galvason eller noko i den dur), og som smakar ekkelt.

Skrevet

Haha, nå sitter jeg her og tenker "hmmm, hjelper det å kaste opp? Kanskje prøve det?" :)

Jeg er også innmari plaget av halsbrann, har livmora helt oppi ribbbeina og en liten tass som elsker å sparke der. Våknet om natta av at mageinnholdet er på vei opp halsen...:(

Jeg har fast rutine på å spise gulerøtter, det hjelper for meg.

Skrevet

En fattig liten trøst er at det ofte blir bedre mot slutten av svangerskapet.

Når baby legger seg med hodet ned, fester seg og magen synker, da blir det så mye bedre!

Hold ut jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...