Gå til innhold

Skatt?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det være riktig at om man har forventet inntekt på 200,000 får man et skattekort som sier du må betale 36% skatt???? Personen med skattekortet er gift med noen som har 0,- i inntekt (og ingen støtte fra nav) og et barn på vei.

Høres helt sært ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres mye ut.. Har en årsinntekt på ca 300 k og har 36%

Skrevet

Ja det er det jeg også tenker! Men når man møter opp på skattekontoret, sier "Jeg har en forventet inntekt på 200,000" og så sender de deg et skattekort som sier 36% skatt så..

Skrevet

Hm..

Jeg er alene og fikk først skattekort der det sto at jeg skulle betale 25% skatt,og hadde en forventet inntekt på ca 250 000.Og da var jeg i skattekl.1.

Fikk nytt skattekort,der jeg står i skattekl.2 og skal betale 20% skatt.

Så jeg syns det hørtes mye ut.

Skrevet

Kommer jo an på event formue og gjeldsrenter o.l det. Det følger jo med en oversikt over tallene som er brukt til beregning av skatt med skattekortet, sjekk det og endre det hvis det er feil på det.

At personen er gift med en som ikke tjener noe betyr ingenting, staten dekker ikke det. Derimot vil vedkommende få et skattefradrag på netto ca 1000,- (mulig det har gått opp litt) når barnet deres blir født. Da vil vedkommende regnes som eneforsørger av barnet. Husk å søke om endring av skatteklasse, dette er ikke noe skatteetaten ser automatisk.

Skrevet

Sikker på at det ikke er del 2 av skattekortet?

Hvis del 1 er et tabellkort vil det være ganske normalt å få 36% på del 2 som da skal gå til biarbeidsgiver. Det kan jo også være riktig om vedkommende har stor formue, men ellers høres det mye ut.

Skrevet

Begge delene sier 36% :/ Jeg sjekket det. Han har absolutt ingen formue og det har heller ikke jeg. Jaja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...