Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 Jeg var akkurat hos legen. Hun sa at jeg var fullgåtte 29 uker, og nå i min 30. uke. Det syntes jeg var veldig merkverdig.. som om jeg hadde mistet flere uker. Her inne på BIM står det at jeg er i min uke 26, og på helsestasjonen sa de at jeg var i uke 25. Jeg er meget forvirret nå, legen sa at hun var helt sikker på at jeg var i uke 30. Er hun helt på bærtur eller har hun rett? Hun regnet ut i fra min termindato som er 6.mai (samme med helsestasjonen og BIM). Og hun hadde et sånn hjul som hun kikka på. Jeg som hadde tenkt å feire når jeg hadde 100 dager igjen, og når jeg var gått over i 3. trimester og allting Hva tror dere er rett?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 Er nok legen som bare har sett feil på den snurra de bruker. Samme gjorde legen min en gang. Var da nesten 24 uker og han sa jeg var i uke 28. Han sjekket snurra på nytt å kom fram til samme, men jeg stod på mitt og til slutt så han at han rett å slett så på feil mnd. Han "trodde" vi var i november mens vi var i oktober. Så han bare brukte feil dato som dagens dato hvis du skjønner
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #3 Skrevet 20. januar 2011 Du kan jo regne det ut selv da, når har du termin? Leger gjør også feil. Jeg hadde en JM som skrev på helsekortet mitt at jeg var i uke 18 da jeg var i uke 20. O_o
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #4 Skrevet 20. januar 2011 Legen din tar helt klart feil! Jeg har termin 8. mai og er 24+6. De sier det samme både hos lege og jordmor. Så legen din er helt på bærtur!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #5 Skrevet 20. januar 2011 Har du ikke fått ul termin? *Det er eden terminen man forholder seg til
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #6 Skrevet 20. januar 2011 Det er da ikke termin det er tvil om her. Men hvor langt hun er på vei...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #7 Skrevet 20. januar 2011 Jeg har termin 26 april, og er 26+4 i dag. Var hos legen på mandag og da var vi begge enige om at jeg var 26+1 på vei. Jeg har nettopp fått ny lege, men han jeg hadde før, mente konsekvent at jeg var en uke kortere enn jeg var, på hver kontroll. Selv ikke når jeg var hos han 2 dager etter ordinær ultralyd og sa hva jordmor der hadde sagt om hvor langt jeg var, godtok han at han tok feil. Jeg oversåg utregningen hans og brukte det jeg fikk opp på terminkalkulatorene.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #8 Skrevet 20. januar 2011 Ja, kalkulatorene sier det samme. Da jeg var på ord.ul fikk jeg ny termin 6.mai. Det var den legen regnet ut fra. Men hun har vel surret med månedene eller noe da... Men alt annet stemte jo - mål og sånn i forhold til uke 30. Og hun kjente etter babyen i magen, og sa at hun kanskje kjente hodet...Hvordan er det mulig å ta sånn feil? Hvis jeg hadde vært i uke 30 nå så hadde jeg hatt ca 10 uker igjen, noe som sier at jeg burde ha vært i april nå. Eller omvendt, jeg hadde hatt termin i midten av mars... Jeg skal til jordmor neste uke, så får høre med henne hva hun sier. HI
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #9 Skrevet 20. januar 2011 Jeg hadde hatt termin 26 mai, og hadde vært i 23 uke nå, så jeg tror nok legen din tok litt feil (Jeg mistet)
Gjest Skrevet 20. januar 2011 #10 Skrevet 20. januar 2011 hun har nok sett feil på ringen.. Jeg har termin 7 april, og er nettopp gått inn i min 30 uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå