Gå til innhold

Skal, skal ikke ta rødmeoperasjon..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så usikker, den ene uka vet jeg at jeg vil operere meg, mens uka etter er jeg sååååå i tvil.

Dette er et megaproblem for meg, å jeg har blitt henvist til operasjon. Legen har ringt meg, å jeg har fått litt info.

Den største bivirkningen er ekstrem svette. Men det er 4-5 % som får så ekstrem svette at de angrer på hele inngrepet. Veldig mange får litt ekstra svette, men det er ingenting mot rødmingen.

Men man kan jo ikke vite om man er blant den ene eller den andre gruppen. Reoperere virker ved 30% av operasjonen anslo legen.

Jeg har søkt mye på nett, men alt jeg finner er fra sent på 90 tallet og frem til 06. Noen som ikke anbefaler operasjon. Men det er vel helst de med dårlig erfaring som skriver inn. Å det er vel først de senere årene at denne operasjonen har blitt såpass vanlig.

Hm.. Kan jeg leve med rødmingen? Egentlig ikke, den hemmer meg så utrolig mye å jeg får angst =(

Kan jeg leve med ekstrem svette? NEI!

Men litt mer svette hadde vært null problem..

Vet at bare jeg kan bestemme dette. Men trenger noen innspill..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! skjønner problemet ditt da jeg rødmer mye selv og det er så slitsomt.Alle sa at rødminga ville forsvinne etter tenårene ,men rødmer like mye enda og jeg er 25år.

har tenkt på operasjon selv.

Vil du få det dekt ?

Skrevet

Ja alle har sagt til meg også at rødmingen forsvinner.. Men det gjør den ikke, det har bare blitt verre og verre. Føler at alt hadde blitt så mye lettere uten dette problemet, det er grusomt hemmende!

Er 25 år jeg også.

Har du lest om alle de bivirkningene da? Ville du heller valgt og svette litt mer fremfor rødmingen? Det vil jeg.. Men ekstrem svette vil jeg jo ikke ha... =/ Vet ikke hva som er verst jeg..

Ja man får dekket operasjon om man får henvisning har fastlegen.

Takk for svar :o)

Skrevet

Dytter..

Er det flere som sliter med dette? Hva gjør dere? Har dere vurdert operasjon/tatt operasjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...