Gå til innhold

Phil & Teds søskenvogn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser den er på tilbud på Barnas Hus med full pakke. Er det nokon som har erfaring med den? Eg trenger eigentleg ei vogn som er smal og kan ha både nyfødt og 2,5 åring oppi same vogna. Har fått tilbud om å låne ei søskenvogn som er av den breie sorten. Eg reiser ein del med buss og tog for å kome meg fram til enkelte stader sidan eg ikkje har bil. Og da tenker eg at ei ph&T søskenvogn må vere genialt.

Ellers så har eg det eg trenger av bagvogner og slikt. Ho minste er heller ikkje ferdig med soving på dagtid Slokner fort når ho kjem i vogna. Men, heime så er ikkje det noko problem da ein kan sove i kvar si vogn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også egentlig bestemt meg for denne, men endret raskt tanker da jeg fikk høre at man ikke kan justere høyden på håndtaket. Både mannen og jeg er ganske høye, så det er et av kriteriene vi ser på som ganske viktige... Men ellers ser det jo ut som en genial vogn som jeg hører mye skryt om!:)

Nederst på denne siden her står det forøvrig flere anmeldelser av vogna;

http://www.barnevognguiden.no/philandteds/phil-a-teds-e3-sport.html

Skrevet

Må bare legge til at vi har endt opp med å bestille en tfk joggster twist fra bikeshop2000, med søskenbrett som minstemann (som er 2år og 2mnd når babyen kommer) kan sitte på :) Har fått hentelapp idag, så skal ta meg en tur ned på butikken i dette øyeblikk!

Skrevet

Jeg hadde den til mine når de var nyfødt og 2 år... Jeg syns desverre ikke der var noe godt valg...:/

Syns den var såå genial, og kjøpte den litt før lillebror ble født (fikk testet den en del som enkelt vogn til storebror, og var egentlig kjempe fornøyd)...:)

Men så kom lillebror til verden og skulle ligge i vogna, mens storebror hadde søskensete på toppen... Da blir tyngdepunktet veldig høyt oppe, og om barnet på toppen lener seg utfor kanten, så velter den veldig lett. Jeg var ute for att den veltet ved to anledninger, og var nær flere ganger...:s den er på en måte FOR smal i forhold til høyden...

Når babyen blir større, og skal sitte i søskensetet bak er der veldig åpent, og du får langt ifra full liggestilling(blir vell ca som en bilstol), så er heller ikke så veldig godt å sove der...

Søskenetet er ikke så langt i ryggen, så de er ikke så høye før de sitter med hodet oppi den "ramma" som er på setet....

Når søskensetet er bake er det også liten plass til beina dine når du triller, så du blir gående å sparke i det liksom...

Den er helt genial med tanke på hvor liten plass den tar osv., men jeg hadde aldri valgt den igjen... desverre...:/

Skrevet

Takker for tips. Så da trur eg dropper det kjøpet. Og heller låner den vogna som eg kan få låne og sparer penger på det. :)Og kanskje kjøpe eit ståbrett til Simovogna som eg har når den tid kjem. :)

Skrevet

Takker for tips. Så da trur eg dropper det kjøpet. Og heller låner den vogna som eg kan få låne og sparer penger på det. :)Og kanskje kjøpe eit ståbrett til Simovogna som eg har når den tid kjem. :)

Skrevet

flypapir Den siden du snakker om, er det mulig å lese den på engelsk. Kan du tysk veldig godt siden du har bestilt der? HVor mye måtte du betale til slutt? Også en siste ting, det brettet ditt, hvordan fungerer det? Siden han kan sitte på det? Min gutt vil være to år og 5 mnd når babyen kommer, og jeg hadde egentlig tenkt meg den der phil and ted sin. Men nå er jeg jo ikke så keen alikevell. Selv om eldsten min sikkert ikke kommer til å sitte så veldig mye i vogn, så tenker jeg at det kan være greit å ha en liten avlastningssak på lur.

Skrevet

Jeg kan eller ikke tysk, men når jeg går inn på siden deres kommer det opp en fane øverst som gjør at google oversetter siden til norsk for meg...:) Vet ikke om du har den funksjonen? Tror det kommer fordi vi har google verktøylinje?

Søskenbrettet som jeg snakker om heter TFK multiboard. Jeg har ikke testet det ut enda siden vogna kom idag, men det ser hvertfall slik ut;

http://www.thebabyworks.co.za/index.php?nav=category&category_child=subcategory&category_id=4&subcategory_child=products&subcategory_id=21&view=80

For vogn, quick fix bag, regntrekk til begge deler, koppeholder, søskenbrett og adapter betalte jeg 5000kr. Det samme som kun vognen koster brukt her i Norge. Også kom norsk moms på toppen, nesten 1500kr. Så totalt blir det 6500kr. Ikke billig, men tror jeg får samme prisen tilbake om jeg selger det etter bruk faktisk...:)

Skrevet

Huff, litt kjedlig når du hadde planer om å kjøpe den, men...

Tenkte bare att jeg hadde vært glad om jeg visste det før vi kjøpte den...;) Kjedlig å bruke så mye penger på en vogn som man kanskje ikke blir fornøyd med...

Skrevet

Oi kult. Det brettet likte jeg. Kanskje det er løsningen vår. Jeg har aldri sett det før.

Prisen ble jo ikke så ille til slutt nei. Men hva med toll da?

jeg har ikke sånn googletranslate, men det kan jeg sikkert ordne meg.

tusen takk for tipset om siden og brettet. Tror det blir det på oss også.

Skrevet

Man betaler ikke toll på barnevogner, så den biten slipper du unna.

Kan jo sikkert være lurt å dra til en butikk for å teste ut brettet. Hadde vi bodd litt nærmere en by ville jeg nok gjort det, men nå ble jeg litt rever med i shoppingen og bare kjøpte det uten å ha testet det..:)

Skrevet

vi var superfornøyde med vår Phil&Ted søskenvogn vi.

• 2 uker senere...
Skrevet

Var på Barnas Hus i helga, og der sjekka eg ut Phil&Teds si søskenvogn. Den var ikkje så dum, men det dumme er at minstejenta no på snart 2 år og 2 månader Sat kant i kant med ryggsetet. Dette gjeldt jo alle søskenvogn vi prøvde. Det eg og fant ut at det var ikkje noko å sove i for ho på 2 år sidan ein ikkje kunne legge ned setet. Ellers var den genial i nokre månader framover, men ikkje lengre enn det. For softbag som ein kan bruke til nyfødt ville ein da ikkje har brukt så altfor lenge heller. Den var liten syns no eg i forhold til ei vanleg bagvogn (Simo). Og kunne ikkje ha brukt den så altfor lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...